Announcement

Collapse
No announcement yet.

-01 ABS yksikkö sökö(?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lopaka
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 407

    -01 ABS yksikkö sökö(?)

    Hei,

    Eli tuosta omasta autosta sytytti ABS:n vikavalot ja antoi vikakoodit etuvasemmasta ja takaoikeasta anturista. Noh ne vaihdoin ja lopputuloksena oli, että mittaristossa palaa edelleen valot.

    Koodit lukiessa oli myös ilmestynyt paineanturin vikakoodi. Eli ilmeisesti kaiken järjen mukaan vika löytyy tuosta itse yksiköstä eikä suinkaan antureista.

    Vaihtoehtojahan tässä löytyisi kaksi:

    1) Boxin korjauttaminen. Kuka näitä tekee? Elektromeka nettisivut näyttävät ainakin olevan alhaalla vinkkejä?

    2) Saksan Ebaysta uuden (tai käytetyn) tilaaminen. Tarvitseeko koodailla vai onko plug-and-play?
  • Samee
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 888
    • Valkeakoski

    #2
    Vähän siihen boksin hajoamisen tyyppivian suuntaan viittaisi.

    Kyllä niitä bokseja myös pystytään juottamaan uusiksi, jolloin toimii taas siinä missä uusikin. Niitä korjaaviä yrityksiä löytyy muutamiakin, esimerkiksi Sercap.

    Itselläni oli vastaava tapaus omassa.e39:ssä tuossa keväällä. Sitä boksia ei saanut enään korjattua, vaan hommasin ja asensin purkuautosta uuden boksin ja se koodattiin toimimaan. Vaatii siis aina koodauksen ja acs ja dsc malleissa on boksi eri numerolla. Foorumin haulla varmasti löydät koodaajankin kyllä sieltäpäin suomea mistä sitä tarvitset.
    E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
    E30 316 4d '89
    E36 M3 Coupe '93
    F30 318d '13

    Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

    Comment

    • Jii_Koo
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2013
      • 785
      • Jkl

      #3
      Originally posted by Samee View Post
      Vaatii siis aina koodauksen ja acs ja dsc malleissa on boksi eri numerolla.
      Ei vaadi koodausta välttämättä.

      Omalla kohdalla korjautusten onnistumisprosentti on 50%, eli jos siihen päädyt niin sovi etukäteen ettei epäonnistuneesta puukotuksesta oteta hintaa.
      '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

      Comment

      • walopower
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 294
        • Espoo

        #4
        Vaihtoboksin kanssa ohjauskulma kannattaa aina kalibroida joka tapauksessa ja koodaus vaaditaan manuaali/automaatti version välillä. Vaikuttaa myös luistonestoon. Itsellä oli vika tuosta paineanturista ja boksi oli rikki.
        Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

        Comment

        • Lopaka
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 407

          #5
          Noh tässähän päästään sitten jännän äärelle. Mitä nyt Ebaytä tutkiskelin niin korvaava boxi, tai koko blokki maksaa saman verran kuin korjaus tuolla Sercapilla. Taidan kokeilla onnea ja suosia kotimaista vaihtoehtoa, toivotaan että tulisi kuntoon.

          Comment

          • Baaske
            Newbiemmer
            • Oct 2009
            • 29
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Lopaka View Post
            Noh tässähän päästään sitten jännän äärelle. Mitä nyt Ebaytä tutkiskelin niin korvaava boxi, tai koko blokki maksaa saman verran kuin korjaus tuolla Sercapilla. Taidan kokeilla onnea ja suosia kotimaista vaihtoehtoa, toivotaan että tulisi kuntoon.
            Oma abs-yksikkö kävi puolenkymmentä vuotta sitten juuri Sercapilla ja hyvin on toiminut siitä saakka

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9995
              • KVLA

              #7
              Noissa abs bokseissa yleensä ne "hyppylangat" katkeaa/irtoaa. Ja jos ne korjataan kunnolla,niin kaikki vaihdetaan samalla boksin aukaisulla. Jotkut korjaajat eivät toimi näin,vaan vaihtavat ainoastaan se viallisen pätkän. Näin korjatessa vastaava vika voi uusiutua hyvinkin pian. Joten tuo kannattaa varmistaa sieltä,mihin sen korjattavaksi toimittaa. Itselleni kävi aikoinaan niin,että vain viallinen paikka oli korjattu ja takuuajan jälkeen korkkasi seuraava.

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Noissa abs bokseissa yleensä ne "hyppylangat" katkeaa/irtoaa. Ja jos ne korjataan kunnolla,niin kaikki vaihdetaan samalla boksin aukaisulla. Jotkut korjaajat eivät toimi näin,vaan vaihtavat ainoastaan se viallisen pätkän. Näin korjatessa vastaava vika voi uusiutua hyvinkin pian. Joten tuo kannattaa varmistaa sieltä,mihin sen korjattavaksi toimittaa. Itselleni kävi aikoinaan niin,että vain viallinen paikka oli korjattu ja takuuajan jälkeen korkkasi seuraava.
                Sercapilla korjaavat kaikki langat ja vahvistavat myös boksin sisäisen maadoituksen.

                Joissakin abs yksiköissä on tuo maadoitus pätkinyt liian kauan ja tuhonnut boksin, silloin se ei enää ole korjattavissa. Kaikki muut viat yleensä ovat, eli suurin osa bokseista on järkevästi korjattavissa.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 9995
                  • KVLA

                  #9
                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Sercapilla korjaavat kaikki langat ja vahvistavat myös boksin sisäisen maadoituksen.
                  Näin se kuuluukin korjata,niin ei tarvi heti "uusia".

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎