Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sport-sähköpenkit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika_z
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 56
    • Kokkola

    #31
    Originally posted by comanche View Post
    Eli olen asentamassa tämän ohjeen mukaan sähkösäätö penkkejä 7/99 autoon.
    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...4&postcount=27 Itse jouduin vielä lisäämään puuttuvat maajohdot.

    Homma jäi siihen kun sulaketaulusta löytyy vain F10 paikalta ylimääräinen TULO kontakti. Eli ei ole toista sulakepaikkaa johon riittää tuo pelkän MENO kontaktin liittäminen.

    Onko TULO kontaktilla sama varaosakoodi kuin MENO kontaktilla?

    Onko väliä asennanko kuskin vai matkustajan penkin F10 sulakkeelle?

    Sitten tuo kuskin penkin jatkuva virrankulutus, auttaisiko jos asentaisi jonkin yleisreleen?
    Tästä tarkemmat ohjeet. On toki vanhemmasta mallista, mutta periaate on ihan sama.
    Tarvit K72 releen. Löytyy vaikka purkaamolta tai marmorilta.
    Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS

    Comment

    • Lyyjyne
      BTCF Member
      • Dec 2013
      • 181
      • Finland

      #32
      En saanu laitettuu privaa sulle. Niitä m katon kuvia varten mailia. Pistä sun maili ni lähetän sulle viestin.
      E34 M51 Touring käyttöauto
      (Ex: 6x E34 - 3x E39 - 1x E36 - 1x E46

      Comment

      • Alfistipohjoosesta
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2018
        • 256
        • Loimaa

        #33
        Oma penkki projekti alkaa lähestymään. Paljon olen ketjuja lukenut.
        Hommattuna penkit ja muistin nappulat. Auto 2003 Touring, mekaanisilla penkeillä, joissa lämmitys.
        Tuon releen K72 merkitys hieman epäselvä, siis ratti ei tule sähköiseksi. Rele pitää hetken sähköjä vaikka virrat pois. Rele suht kallis, ajattelin vetää peräkontin rasialta +12 (pienemmät sulakkeet matkalle (20A ?), kaksi relettä rinnan, toista ohjaa virtalukko ja toista sisävalo. Voiko tuolloin, kun oven avaa ja sisävalo syttyy, rele vetää virrat penkkiin niin painaa muistinäppäintä niin penkki siirtyisi oikealle kohdalle? Vaimon kanssa niin iso pituusero etten pääse penkin taakse jos hänen säädöissään. Rele ideasta vielä, voiko tuossa olla jotain huonoa puolta? Penkki siis virraton jos sisävalot ei pala tai ei ole virtoja?
        Muisti vedetään p väylään oven sisällä ja penkkiin?

        Comment

        • Alfistipohjoosesta
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2018
          • 256
          • Loimaa

          #34
          Ja onko ovimoduulissa jo valmiina johto muistinäppäimille? Ja miksi en katso oven sisään niin auto kaksipilarinosturilla eikä verhoilua saa auki.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #35
            Originally posted by Alfistipohjoosesta View Post
            Ja onko ovimoduulissa jo valmiina johto muistinäppäimille?
            Ei ole. Eikä välttämättä toimi kaikilla ovimoduleilla vaan liittimen pinnit ja muut osat voi puuttua. Tosin noin uudessa taisi olla vain yhtä mallia ja siinä nuo on aina.
            E39 528iA

            Comment

            • Alfistipohjoosesta
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2018
              • 256
              • Loimaa

              #36
              Hidasta ja kädet verillä touhua. Can väylä rakennettu kammalta penkille. Virtajohdot vedetty takarasialta penkkien viereen. Alkuperäinen idea oli releyttää mutta eipä se muisti taida toimia pelkällä penkin sähköllä. Helpoin olisi tehdä jatkuvalle virralle, hieman akkua kuluttaa ja onko teoriassa mitään muuta riskiä? Jos releyttää niin minkä sulakkeen takaa olisi järkevin ottaa ohjaus releisiin? Saa ehdottaa kun tutkiminen ja mittailu vaikeaa kun en pysty kytkemään akkua kun niin paljon tavaraa irtaallaan.
              Ja toki eipäs joopas koko releyttämiseen vs jatkuva virta.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #37
                Väylän olisi saanut kuskin jalkatilasta, sehän jo menee oveen. Penkeille sähköt hanskalokeron sulaketaululta, sieltähän ne vakionakin tulee. Takarasia = kontin sulakerasia ?
                En jättäisi penkkeihin jatkuvaa sähköä.
                E39 528iA

                Comment

                • Alfistipohjoosesta
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2018
                  • 256
                  • Loimaa

                  #38
                  Minulla on kaksi sarjaa penkkejä. Ja tietysti vänkärit on ne melkein paremmat. Katselin jos vaihtais vänkärin istuinosan tuohon kuskin penkkiin toisen sarjan istuimesta. Äkkiseltään näyttää identtiseltä. Muistit toki erona. Onko tiedossa ongelmia ja kuinka iso homma? Ja vinkkejä toki kuunnellen.
                  Vai meneekö lämmitysmatto (en ole varma onko edes) niin ettei osat irtoa ihan tuosta vain?

                  Comment

                  • buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

                    #39
                    Originally posted by Alfistipohjoosesta View Post
                    Minulla on kaksi sarjaa penkkejä. Ja tietysti vänkärit on ne melkein paremmat. Katselin jos vaihtais vänkärin istuinosan tuohon kuskin penkkiin toisen sarjan istuimesta. Äkkiseltään näyttää identtiseltä. Muistit toki erona. Onko tiedossa ongelmia ja kuinka iso homma? Ja vinkkejä toki kuunnellen.
                    Vai meneekö lämmitysmatto (en ole varma onko edes) niin ettei osat irtoa ihan tuosta vain?

                    Pehmusteet ja nahat voi vaihtaa keskenään helposti.
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

                    Comment

                    • Alfistipohjoosesta
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2018
                      • 256
                      • Loimaa

                      #40
                      OK. Täytyy tutustua ja etsiä vaikka ohjeita. Onko siis vain niillä "niiteillä" kiinni?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #41
                        Originally posted by Alfistipohjoosesta View Post
                        OK. Täytyy tutustua ja etsiä vaikka ohjeita. Onko siis vain niillä "niiteillä" kiinni?
                        Niillä verhoilu hakasilla kiinni.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Alfistipohjoosesta
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2018
                          • 256
                          • Loimaa

                          #42
                          Käykö E38 muistien johto E39? Johto hakusessa ja yks tarjoaa e38 johtoa.

                          Comment

                          • Alfistipohjoosesta
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2018
                            • 256
                            • Loimaa

                            #43
                            Penkit olleet jo pitkään. Toimineet ja myös muistit toimineet. Alkuperäinen ongelma on tietysti nuukuus ja omapäisyys. Eli tein sähköt ilman että ostin K72 relettä. Otin virran peräkontista, tyhjästä sulakkeesta, asensin kyllä myös kumpaankin linjaan omat sulakkeet. Lisäsin syöttölinjoihin releet mistä otin ohjauksen hanskalokeron sulakkeen takaa. Kaikki toimi mutta pari kertaa oli akku mystillisesti tyhjä. Mittailin mikä syö ja sehän on nuo penkit. Lepotila kulutus oli n.0.4A ja ilman penkkien sähköjä 0,03A. Kytkin nyt releiden syötön toisen sulakkeen taakse josta katkeaa virrat virtalukon mukaan. Nyt ei enää muistit pysy virtojen katkaisun jälkeen. Miten tuo K72 rele nyt toimii, eli että penkit ei vie noin paljoa sähköä lepotilassa mutta että muistit säilyy? Yritin sähkökaaviota tutkia mutta en ymmärtänyt mihin perustuu. Pitkälti perusrele mutta diodeilla ja saa signaalin lepotilasta.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎