Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 sport-sähköpenkit?
Collapse
X
-
Oma penkki projekti alkaa lähestymään. Paljon olen ketjuja lukenut.
Hommattuna penkit ja muistin nappulat. Auto 2003 Touring, mekaanisilla penkeillä, joissa lämmitys.
Tuon releen K72 merkitys hieman epäselvä, siis ratti ei tule sähköiseksi. Rele pitää hetken sähköjä vaikka virrat pois. Rele suht kallis, ajattelin vetää peräkontin rasialta +12 (pienemmät sulakkeet matkalle (20A ?), kaksi relettä rinnan, toista ohjaa virtalukko ja toista sisävalo. Voiko tuolloin, kun oven avaa ja sisävalo syttyy, rele vetää virrat penkkiin niin painaa muistinäppäintä niin penkki siirtyisi oikealle kohdalle? Vaimon kanssa niin iso pituusero etten pääse penkin taakse jos hänen säädöissään. Rele ideasta vielä, voiko tuossa olla jotain huonoa puolta? Penkki siis virraton jos sisävalot ei pala tai ei ole virtoja?
Muisti vedetään p väylään oven sisällä ja penkkiin?
Comment
-
-
Hidasta ja kädet verillä touhua. Can väylä rakennettu kammalta penkille. Virtajohdot vedetty takarasialta penkkien viereen. Alkuperäinen idea oli releyttää mutta eipä se muisti taida toimia pelkällä penkin sähköllä. Helpoin olisi tehdä jatkuvalle virralle, hieman akkua kuluttaa ja onko teoriassa mitään muuta riskiä? Jos releyttää niin minkä sulakkeen takaa olisi järkevin ottaa ohjaus releisiin? Saa ehdottaa kun tutkiminen ja mittailu vaikeaa kun en pysty kytkemään akkua kun niin paljon tavaraa irtaallaan.
Ja toki eipäs joopas koko releyttämiseen vs jatkuva virta.
Comment
-
-
Minulla on kaksi sarjaa penkkejä. Ja tietysti vänkärit on ne melkein paremmat. Katselin jos vaihtais vänkärin istuinosan tuohon kuskin penkkiin toisen sarjan istuimesta. Äkkiseltään näyttää identtiseltä. Muistit toki erona. Onko tiedossa ongelmia ja kuinka iso homma? Ja vinkkejä toki kuunnellen.
Vai meneekö lämmitysmatto (en ole varma onko edes) niin ettei osat irtoa ihan tuosta vain?
Comment
-
-
Originally posted by Alfistipohjoosesta View PostMinulla on kaksi sarjaa penkkejä. Ja tietysti vänkärit on ne melkein paremmat. Katselin jos vaihtais vänkärin istuinosan tuohon kuskin penkkiin toisen sarjan istuimesta. Äkkiseltään näyttää identtiseltä. Muistit toki erona. Onko tiedossa ongelmia ja kuinka iso homma? Ja vinkkejä toki kuunnellen.
Vai meneekö lämmitysmatto (en ole varma onko edes) niin ettei osat irtoa ihan tuosta vain?
Pehmusteet ja nahat voi vaihtaa keskenään helposti.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by Alfistipohjoosesta View PostOK. Täytyy tutustua ja etsiä vaikka ohjeita. Onko siis vain niillä "niiteillä" kiinni?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Penkit olleet jo pitkään. Toimineet ja myös muistit toimineet. Alkuperäinen ongelma on tietysti nuukuus ja omapäisyys. Eli tein sähköt ilman että ostin K72 relettä. Otin virran peräkontista, tyhjästä sulakkeesta, asensin kyllä myös kumpaankin linjaan omat sulakkeet. Lisäsin syöttölinjoihin releet mistä otin ohjauksen hanskalokeron sulakkeen takaa. Kaikki toimi mutta pari kertaa oli akku mystillisesti tyhjä. Mittailin mikä syö ja sehän on nuo penkit. Lepotila kulutus oli n.0.4A ja ilman penkkien sähköjä 0,03A. Kytkin nyt releiden syötön toisen sulakkeen taakse josta katkeaa virrat virtalukon mukaan. Nyt ei enää muistit pysy virtojen katkaisun jälkeen. Miten tuo K72 rele nyt toimii, eli että penkit ei vie noin paljoa sähköä lepotilassa mutta että muistit säilyy? Yritin sähkökaaviota tutkia mutta en ymmärtänyt mihin perustuu. Pitkälti perusrele mutta diodeilla ja saa signaalin lepotilasta.
Comment
-
Comment