Paljon vikakoodeja - moottori ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Paljon vikakoodeja - moottori ei käynnisty

    No nyt se paska levisi kokonaan, pitikin taannoin kehua ettei ole ollut vikoja... Toimi aamulla normaalisti ja lähti nytkin käyntiin normaalisti. Perillä huomasin auton oudosti tärisevän (en sammuttanut) ja kotimatkalla käytös oli aika outoa. Kierrokset hyppi, tehoja puuttui, ei kuitenkaan vikovaloja.

    Sammutin auton ja luin vikakoodit moottorin boksilta ja siellä on niitä pitkä lista. Nyt ei lähde enää käyntiin. Mitähän nyt? Kampiakselin tunnistin vai joku muu? E39 528 M52TU kone. Lähdenkö autokauppaan...?

    Tässä lista:

    RESULT: 7 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    244 segment time measuring engine smooth disturb
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
    Engine speed 4928.00 1/min
    load 419.43 mg/Hub
    temperature cooling water 90.00 Grad C
    Battery Voltage 14.08 V
    appear before (rel.) 0.30 h
    Kurbelwellen-Zahnfehler
    Fehler nach Entprellung gespeichert
    Fehler momentan vorhanden
    statischer Fehler
    Errorcode: F4 62 01 28 9A 4D B8 8A 85 03
    -------------------------------------------------------------

    238 burning fail Cylinder 1
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
    temperature cooling water 90.00 Grad C
    revolution upper limit 4704.00 1/min
    Airmass upper limit 430.31 mg/Hub
    Airmass under limit 228.77 mg/Hub
    appear before (rel.) 0.30 h
    Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend
    CARB-Fehler
    Fehler nach Entprellung gespeichert
    Fehler momentan nicht vorhanden
    sporadischer Fehler
    Errorcode: EE B1 01 28 B8 93 4F 2A 85 03
    -------------------------------------------------------------

    240 burning fail Cylinder 3
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
    temperature cooling water 90.00 Grad C
    revolution upper limit 4704.00 1/min
    Airmass upper limit 430.31 mg/Hub
    Airmass under limit 228.77 mg/Hub
    appear before (rel.) 0.30 h
    Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend
    CARB-Fehler
    Fehler nach Entprellung gespeichert
    Fehler momentan nicht vorhanden
    sporadischer Fehler
    Errorcode: F0 B1 01 28 B8 93 4F 2A 85 03
    -------------------------------------------------------------

    243 burning fail Cylinder 6
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
    temperature cooling water 90.00 Grad C
    revolution upper limit 4704.00 1/min
    Airmass upper limit 430.31 mg/Hub
    Airmass under limit 228.77 mg/Hub
    appear before (rel.) 0.30 h
    Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend
    CARB-FehlerFehler nach Entprellung gespeichert
    Fehler momentan nicht vorhanden
    sporadischer Fehler
    Errorcode: F3 B1 01 28 B8 93 4F 2A 85 03
    -------------------------------------------------------------

    239 burning fail Cylinder 2
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
    temperature cooling water 90.00 Grad C
    revolution upper limit 4704.00 1/min
    Airmass upper limit 430.31 mg/Hub
    Airmass under limit 228.77 mg/Hub
    appear before (rel.) 0.30 h
    Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend
    CARB-Fehler
    Fehler nach Entprellung gespeichert
    Fehler momentan nicht vorhanden
    sporadischer Fehler
    Errorcode: EF B1 01 28 B8 93 4F 2A 85 03
    -------------------------------------------------------------

    65 Signal Camshaft sensor intake
    Error frequency : 2
    Logistic counter: 40
    Engine speed 1088.00 1/min
    engine condition = part load 8.00 --
    oel temperature 94.50 Grad C
    Battery Voltage 14.18 V
    appear before (rel.) 0.10 h
    Signal nicht plausibel
    CARB-Fehler
    Fehler nach Entprellung gespeichert
    Fehler momentan vorhanden
    sporadischer Fehler
    Errorcode: 41 F8 02 28 22 08 B3 8B 85 05
    -------------------------------------------------------------

    83 Signal Crankshaft sensor
    Error frequency : 2
    Logistic counter: 40
    Engine speed 5152.00 1/min
    engine condition = part load 8.00 --
    oel temperature 77.78 Grad C
    Battery Voltage 14.08 V
    appear before (rel.) 0.30 h
    Signal nicht plausibel
    CARB-Fehler
    Fehler nach Entprellung gespeichert
    Fehler momentan nicht vorhanden
    sporadischer Fehler
    Errorcode: 53 B8 02 28 A1 08 9E 8A 85 03
    ================================================== ========
    E39 528iA
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #2
    Mitä jää jäljelle jos nollaat ja kokeilet uudelleen käynnistystä?
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      #3
      Annoitko autolle kenkää kun vika tuli päälle? Osa noista koodeista on tullut yli 5000rpm. Jos kierrokset ei ole ollut korkealla niin aika vahva veikkaus olisi kampuran tunnistin, vaikka eihän niiden pitänyt hajota ko. moottori mallissa. Muutenkin ehkä pitäisin tuota kuitenkin todennäköisimpänä. Kaikki muut koodit voivat syntyä tuon vikaantuessa. Nokan anturi ei muistaakseni katkaise polttoaineen syöttöä mistä nuo burning fail:t tulisi.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #4
        Kenkää annoin/yritin antaa kotona ennen sammutusta...

        Nollasin koodit ja nyt ei tule mitään vikakoodeja, mutta ei vaan käynnistynyt.
        Pitäisihän sen joku koodi antaa?
        E39 528iA

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #5
          Originally posted by TJJ View Post
          Kenkää annoin/yritin antaa kotona ennen sammutusta...

          Nollasin koodit ja nyt ei tule mitään vikakoodeja, mutta ei vaan käynnistynyt.
          Pitäisihän sen joku koodi antaa?
          Kokeile vielä kerran... melkein tuohon kampiakselin asentotunnistimeenhan tuo viittaa.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Näkyykö pyörimisnopeus startatessa?

            Comment

            • Roisto
              BTCF Member
              • Nov 2010
              • 2546
              • Kajaani

              #7
              Kai sillä on väliä noissa vikakoodeissa onko static vai sporadic vika? Ainut static ois tuo 244 ja tämän mukaan 244 Crankshaft Interval Timing eli kampianturiin tosiaan viittais?
              2001 E39 525iA
              1992 E34 "540i/5"

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Nyt lähti käyntiin, vikavalo syttyi heti, käy huonosti. Pyörimisnopeus näkyi.
                Antoi nyt vain yhden vikakoodin eli tuosta kampiakselin tunnistimesta.
                Tuo on 5 vuotta sitten ylihuoltamisen yhteydessä vaihdettu, kauan kesti...
                Minulla on auton alkuperäinen tallessa, pitää asentaa se takaisin.


                83 Signal Crankshaft sensor
                Error frequency : 1
                Logistic counter: 40
                Engine speed 1120.00 1/min
                engine condition = idle 4.00 --
                oel temperature 58.68 Grad C
                Battery Voltage 11.22 V
                appear before (rel.) 0.00 h
                Signal nicht plausibel
                CARB-Fehler
                Fehler nach Entprellung gespeichert
                Fehler momentan nicht vorhanden
                sporadischer Fehler
                Errorcode: 53 B8 01 28 23 04 86 6E 85 06
                E39 528iA

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  #9
                  Siis... vaihdoit 5 vuotta sitten asentotunnistimen, ja sulla on edelleen vanha anturi tallessa!?

                  Sähän olet yhtä hurja jemmaaja kuin vaarivainaa oli

                  ...sillä kun oli vielä 2000-luvulla tallessa -60 -luvulla rikkinäisenä purettu jääkaapin kylmäkone. Mä heitin sen pois.
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Nyt on uusi (vanha) kampiakselin anturi eikä anna koodia siitä mutta:
                    - tyhjäkäynti aaltoilee 500-1200 välillä, ei kuitenkaan aina
                    - useissa sylintereissä rough arvo on korkea
                    - kaasu jää kummallisesti "päälle", siis ei palaudu heti tyhjäkäynnille

                    Nollasin moottorin adaptiot ja nyt sitten tuli engine failsafe ja trans failsafe,
                    molemmille MDK syynä. Joko sekin nyt hajosi? Minähän vaihdoin siihen toisen viime viikolla ja se toimi ilman ongelmia tähän asti.

                    Mitähän nyt tekisi?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4651
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Nyt on uusi (vanha) kampiakselin anturi eikä anna koodia siitä mutta:
                      - tyhjäkäynti aaltoilee 500-1200 välillä, ei kuitenkaan aina
                      - useissa sylintereissä rough arvo on korkea
                      - kaasu jää kummallisesti "päälle", siis ei palaudu heti tyhjäkäynnille

                      Nollasin moottorin adaptiot ja nyt sitten tuli engine failsafe ja trans failsafe,
                      molemmille MDK syynä. Joko sekin nyt hajosi? Minähän vaihdoin siihen toisen viime viikolla ja se toimi ilman ongelmia tähän asti.

                      Mitähän nyt tekisi?
                      Onhan kaasuläpälle menevät haitarikumit kunnossa ja paikoillaan? Imuvuotoen paikannus jollain spraylla alkuun?
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2804
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by TJJ View Post
                        Mitähän nyt tekisi?
                        Akku ja laturipuuhat varmaan jo suljettu pois laskuista?
                        IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by fraatti View Post
                          Onhan kaasuläpälle menevät haitarikumit kunnossa ja paikoillaan? Imuvuotoen paikannus jollain spraylla alkuun?
                          Originally posted by JaniLap View Post
                          Akku ja laturipuuhat varmaan jo suljettu pois laskuista?
                          Haitarikumit ovat paikallaan, ei muutu tyhjäkäynti spraylla.
                          Kyllä tuo virtojen puolesta pitäisi olla kunnossa, starttaa hyvin ja yli 14V Inpassa jännite.

                          Äsken starttasi ilman ongelmia/koodeja. Mutta kaasu toimii yhä omituisesti.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            #14
                            Originally posted by TJJ View Post

                            Äsken starttasi ilman ongelmia/koodeja. Mutta kaasu toimii yhä omituisesti.
                            Ajele vähän aikaa ja katso sitten koodit, ei ne välttämättä heti tule.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10946
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Nyt on uusi (vanha) kampiakselin anturi eikä anna koodia siitä mutta:
                              - tyhjäkäynti aaltoilee 500-1200 välillä, ei kuitenkaan aina
                              - useissa sylintereissä rough arvo on korkea
                              - kaasu jää kummallisesti "päälle", siis ei palaudu heti tyhjäkäynnille

                              Nollasin moottorin adaptiot ja nyt sitten tuli engine failsafe ja trans failsafe,
                              molemmille MDK syynä. Joko sekin nyt hajosi? Minähän vaihdoin siihen toisen viime viikolla ja se toimi ilman ongelmia tähän asti.

                              Mitähän nyt tekisi?
                              Moottorin adaptaatiot kun nollaat, niin käy sen jälkeen huonosti ja taisi sillä saada tuon engine failsafe ruutuu, ellei opeta uudelleen kaasupoljinta.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X