Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paljon vikakoodeja - moottori ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by HTK12 View Post
    Moottorin adaptaatiot kun nollaat, niin käy sen jälkeen huonosti ja taisi sillä saada tuon engine failsafe ruutuu, ellei opeta uudelleen kaasupoljinta.
    Mutta se löi ruutuun myös trans fail safen, sitä ei aikaisemmin tullut kun edellinen MDK sekoili/"uusi" oli kalibroimatta.

    Tuollaisia siellä viimeksi oli MDK:sta. Vaihdelaatikon vikakoodia en tallentanut, joku MDK CAN virhe se oli.
    Täytyy jatkaa huomenna ja näköjään virtalähdekin pitää kytkeä. Perjantaina sitten autokauppaan... :think


    169 MDK output stage control after diagnostic failure
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
    Engine speed 0.00 1/min
    temperature intake air 34.50 Grad C
    Battery Voltage 11.73 V
    temperature cooling water 90.00 Grad C
    appear before (rel.) 0.00 h
    MDK Endstufenabschaltung nach Diagnosefehler
    Fehler nach Entprellung gespeichert
    Fehler momentan nicht vorhanden
    sporadischer Fehler
    Errorcode: A9 A1 01 28 00 6E 73 B8 85 07
    -------------------------------------------------------------
    117 plausibilitaet Signal PWG-poti potentiometer 1 and 2
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
    actual value padel poti PWG 1 42.65 Grad DK
    actual value padel poti PWG 2 35.15 Grad DK
    Supply voltage voltage controller 1 5.05 V
    Supply voltage voltage controller 2 5.00 V
    appear before (rel.) 0.00 h
    Signal nicht plausibel
    CARB-Fehler
    Fehler nach Entprellung gespeichert
    Fehler momentan nicht vorhanden
    sporadischer Fehler
    Errorcode: 75 B8 01 28 5B 4B 63 62 85 07
    E39 528iA

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4595
      • Tampere

      #17
      Originally posted by TJJ View Post
      Mutta se löi ruutuun myös trans fail safen, sitä ei aikaisemmin tullut kun edellinen MDK sekoili/"uusi" oli kalibroimatta.

      Tuollaisia siellä viimeksi oli MDK:sta. Vaihdelaatikon vikakoodia en tallentanut, joku MDK CAN virhe se oli.
      Täytyy jatkaa huomenna ja näköjään virtalähdekin pitää kytkeä. Perjantaina sitten autokauppaan... :think
      Eikai sitä pienistä vastoinkäymisistä kannata lannistua

      Miksi vaihdoit kaasuläpän? Tsekkasitko että kaasuläpän potikoiden arvot liikuvat loogisesti kaasuläpän astelukuun nähden? Olihan kyse kaasuläpästä eikä kaasupolkimesta? Onko koneen maadoitus kunnossa. Tarkista samoin maadoituspisteet jos sellaisia on konehuoneessa...

      Ettei tuo PWG tarkoita kaasupoljinta ja sen asentoanturia?
      Fault Code 117 (75) - plausibility signal, drivers wish sensor potentiometer 1 and 2



      Täällä hiukan samanlaista murhetta: http://mhhauto.com/Thread-99-528i-cr...tle-body-error

      Tietysti jos moottorinjohtosarjassa olisi jotain hämminkiä niin saattaa tulla ties mitä koodia...
      Last edited by fraatti; 27-12-2017, 23:50.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4595
        • Tampere

        #18
        Tuossa vielä pikaisesti tsekattuna ecun maadoituspiste:


        Virta taitaakin tulla eculle tuon laatikon sisältä missä itse ecucin sijaitsee.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #19
          Originally posted by fraatti View Post
          Eikai sitä pienistä vastoinkäymisistä kannata lannistua

          Miksi vaihdoit kaasuläpän? Tsekkasitko että kaasuläpän potikoiden arvot liikuvat loogisesti kaasuläpän astelukuun nähden? Olihan kyse kaasuläpästä eikä kaasupolkimesta? Onko koneen maadoitus kunnossa. Tarkista samoin maadoituspisteet jos sellaisia on konehuoneessa...

          Ettei tuo PWG tarkoita kaasupoljinta ja sen asentoanturia?

          Täällä hiukan samanlaista murhetta: http://mhhauto.com/Thread-99-528i-cr...tle-body-error

          Tietysti jos moottorinjohtosarjassa olisi jotain hämminkiä niin saattaa tulla ties mitä koodia...
          Tuolla viestistä 867 alkaen, 912 päättyen, on juttua läppärungon vaihdosta ja viosta:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=360710
          Eli edellinen sekosi potikoiden osalta täysin ja vaihdoin siksi. Se ei kuitenkaan ole uusi käyttämätön osa vaan autossani alunperin ollut, joka nyt toimi vajaan viikon ilman ongelmia.

          M52TU koneessa ei ole potikoita polkimessa vaan pelkkä vaijeri ja nuo potikat (2+2) ovat läppärungon sisällä. Nuo viimeisimmät viat ovat juuri nuo polkimen asentoa tunnistavat potikat. Mutta täytyy testata saako ne kohdalleen opettamalla arvot uudelleen vai onko ero jo liian suuri.

          Maadoitukset pitää tutkia.

          En ole lannistumassa, vaan ongelmana tässä on se, ettei minulla ole muuta autoa. Joten tuo pitäisi saada luotettavaan kuntoon, toinen auto jostain tai sitten ajelen taksilla/bussilla ensi viikolla töihin...
          E39 528iA

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #20
            Aamulla vaihdoin uuden lisäilmaluistin ja tiivistin DISA:n O-renkaan (autossa on M54 imusarja jonka DISA:ssa on kiinteä tiiviste). DME:n maadoitus oli kunnossa, moottorin maadoitusta en ole tutkinut. Lähti käyntiin ilman ongelmia, ei mitään aaltoilua tai roughissa suuria arvoja ja kaasu palautui normaalisti. Ajoin kilometrin lenkin ja hyvin toimi.

            Ajoin pidemmän lenkin ja eka havainto ongelmista oli kun kaasua painoi jossain 3500rpm kohdalla ja päästi polkimesta irti, kierrosmittari hyppäsi heti alas johonkin 2000 paikkeille. Ei ollut vielä muita ongelmia, kone kävi normaalisti.

            Sitten paluumatkalla tuo sama kierrosten hyppiminen paheni ja kohta syttyi kolmio ja oltiinkin vikatilassa. Kone ei ota kierroksia ja hytkyy, sammutin eikä lähtenyt enää käyntiin. Kampiakselin tunnistin siellä taas temppuilee, onkohan vika nyt oikeasti siinä vai jossain muualla? Pitänee huomenna hakea uusi anturi, mutta MDK myöskin sekoilee. Vai onko vika sittenkin DME:ssä...?

            Alla tuon lenkin vikakoodit, niitä on aika monta:

            244 segment time measuring engine smooth disturb
            Error frequency : 1
            Logistic counter: 40
            Engine speed 4704.00 1/min
            load 239.67 mg/Hub
            temperature cooling water 90.00 Grad C
            Battery Voltage 14.18 V
            appear before (rel.) 0.50 h
            Kurbelwellen-Zahnfehler
            Fehler nach Entprellung gespeichert
            Fehler momentan vorhanden
            statischer Fehler
            Errorcode: F4 62 01 28 93 2C B8 8B 85 09
            -------------------------------------------------------------
            83 Signal Crankshaft sensor
            Error frequency : 17
            Logistic counter: 40
            Engine speed 3008.00 1/min
            engine condition = part load 8.00 --
            oel temperature 95.30 Grad C
            Battery Voltage 14.08 V
            appear before (rel.) 0.20 h
            Signal nicht plausibel
            CARB-Fehler
            Fehler nach Entprellung gespeichert
            Fehler momentan nicht vorhanden
            sporadischer Fehler
            Errorcode: 53 B8 11 28 5E 08 B4 8A 85 0C
            -------------------------------------------------------------
            238 burning fail Cylinder 1
            Error frequency : 1
            Logistic counter: 40
            temperature cooling water 86.25 Grad C
            revolution upper limit 3136.00 1/min
            Airmass upper limit 359.50 mg/Hub
            Airmass under limit 343.16 mg/Hub
            appear before (rel.) 0.10 h
            Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend
            CARB-Fehler
            Fehler nach Entprellung gespeichert
            Fehler momentan nicht vorhanden
            sporadischer Fehler
            Errorcode: EE B1 01 28 B3 62 42 3F 85 0D
            -------------------------------------------------------------
            239 burning fail Cylinder 2
            Error frequency : 1
            Logistic counter: 40
            temperature cooling water 86.25 Grad C
            revolution upper limit 3136.00 1/min
            Airmass upper limit 359.50 mg/Hub
            Airmass under limit 343.16 mg/Hub
            appear before (rel.) 0.10 h
            Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend
            CARB-FehlerFehler nach Entprellung gespeichert
            Fehler momentan nicht vorhanden
            sporadischer Fehler
            Errorcode: EF B1 01 28 B3 62 42 3F 85 0D
            -------------------------------------------------------------
            1 avtivate Ignition Cylinder 2
            Error frequency : 2
            Logistic counter: 40
            Engine speed 2496.00 1/min
            load 310.48 mg/Hub
            ignition burning duration 262.01 ms
            ignition burning duration 262.01 ms
            appear before (rel.) 0.20 h
            Kurzschluss Signalleitung nach UB
            Fehler nach Entprellung gespeichert
            Fehler momentan nicht vorhanden
            sporadischer Fehler
            Errorcode: 01 A1 02 28 4E 39 FF FF 85 0C
            -------------------------------------------------------------
            29 avtivate Ignition Cylinder 1
            Error frequency : 2
            Logistic counter: 40
            Engine speed 992.00 1/min
            load 206.99 mg/Hub
            ignition burning duration 262.01 ms
            ignition burning duration 262.01 ms
            appear before (rel.) 0.20 h
            Kurzschluss Signalleitung nach UB
            Fehler nach Entprellung gespeichert
            Fehler momentan nicht vorhanden
            sporadischer Fehler
            Errorcode: 1D A1 02 28 1F 26 FF FF 85 0C
            -------------------------------------------------------------
            65 Signal Camshaft sensor intake
            Error frequency : 1
            Logistic counter: 40
            Engine speed 416.00 1/min
            engine condition = part load 8.00 --
            oel temperature 99.28 Grad C
            Battery Voltage 14.28 V
            appear before (rel.) 0.00 h
            Signal nicht plausibel
            CARB-Fehler
            Fehler nach Entprellung gespeichert
            Fehler momentan nicht vorhanden
            sporadischer Fehler
            Errorcode: 41 B8 01 28 0D 08 B9 8C 85 0E
            -------------------------------------------------------------
            117 plausibilitaet Signal PWG-poti potentiometer 1 and 2
            Error frequency : 6
            Logistic counter: 40
            actual value padel poti PWG 1 38.43 Grad DK
            actual value padel poti PWG 2 29.06 Grad DK
            Supply voltage voltage controller 1 5.05 V
            Supply voltage voltage controller 2 5.00 V
            appear before (rel.) 0.00 h
            Signal nicht plausibel
            CARB-Fehler
            Fehler nach Entprellung gespeichert
            Fehler momentan nicht vorhanden
            sporadischer Fehler
            Errorcode: 75 B8 06 28 52 3E 63 62 85 0E
            -------------------------------------------------------------
            169 MDK output stage control after diagnostic failure
            Error frequency : 1
            Logistic counter: 40
            Engine speed 0.00 1/min
            temperature intake air 28.50 Grad C
            Battery Voltage 11.93 V
            temperature cooling water 88.50 Grad C
            appear before (rel.) 0.00 h
            MDK Endstufenabschaltung nach Diagnosefehler
            Fehler nach Entprellung gespeichert
            Fehler momentan nicht vorhanden
            sporadischer Fehler
            Errorcode: A9 A1 01 28 00 66 75 B6 85 0E
            ================================================== ==========
            E39 528iA

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #21
              Vika taisi löytyä... Aloin tutkimaan DME:n liittimiä, heiluttelin niitä ja otin sitten ne irti ja kas kummaa, juuri sen liittimen alla josta nuo kaikki ongelmasignaalit tulee/menee olikin kosteutta/vettä ja alkava vihreä hapettuma.

              Nyt on täysi mysteeri mistä se sinne oli tullut ja miksi vain tuon yhden liittimen alle :think Itse boksi on sisältä virheetön. Eikä hapettuma ole vielä syövyttänyt kontakteja. Täytyy tutkia muidenkin boksien liittimet
              Oli siis ihan turhaa työtä nuo kaikki aikaisemmat korjaukset...
              E39 528iA

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1835
                • Kotona/Poissa

                #22
                Originally posted by TJJ View Post
                Vika taisi löytyä... Aloin tutkimaan DME:n liittimiä, heiluttelin niitä ja otin sitten ne irti ja kas kummaa, juuri sen liittimen alla josta nuo kaikki ongelmasignaalit tulee/menee olikin kosteutta/vettä ja alkava vihreä hapettuma.

                Nyt on täysi mysteeri mistä se sinne oli tullut ja miksi vain tuon yhden liittimen alle :think Itse boksi on sisältä virheetön. Eikä hapettuma ole vielä syövyttänyt kontakteja. Täytyy tutkia muidenkin boksien liittimet
                Oli siis ihan turhaa työtä nuo kaikki aikaisemmat korjaukset...
                Oisko jossain elinkaaren aikana se raitisilmakotelon ja lokasuojan väinen vedenpoisto putki ollu tukossa roskista (tai kotelo väärin paikoillaan), ja vesi kulkeutunut tonne alas?
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #23
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Vika taisi löytyä... Aloin tutkimaan DME:n liittimiä, heiluttelin niitä ja otin sitten ne irti ja kas kummaa, juuri sen liittimen alla josta nuo kaikki ongelmasignaalit tulee/menee olikin kosteutta/vettä ja alkava vihreä hapettuma.

                  Nyt on täysi mysteeri mistä se sinne oli tullut ja miksi vain tuon yhden liittimen alle :think Itse boksi on sisältä virheetön. Eikä hapettuma ole vielä syövyttänyt kontakteja. Täytyy tutkia muidenkin boksien liittimet
                  Oli siis ihan turhaa työtä nuo kaikki aikaisemmat korjaukset...
                  Onko tossa ko sähkö ohjattu termostaatti? 8 koneisissa yleinen vika että vuotaa termarista ja työntää johtoa pitkin vettä ecun liitinkampaan. Aiheuttaa kaikenmaailman vika ilmoituksia jne.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by Havis View Post
                    Oisko jossain elinkaaren aikana se raitisilmakotelon ja lokasuojan väinen vedenpoisto putki ollu tukossa roskista (tai kotelo väärin paikoillaan), ja vesi kulkeutunut tonne alas?
                    Ei ole ollut tukossa. Ja tuo oli ihan tuore asia, varmaankin silloin pari viikkoa sitten vesi meni tuonne kun ekat oireet ilmeni. Silloin taisi olla lumituisku jonain päivänä, olisiko se sitten syyllinen.

                    Tiivistelin tuon sähköboksin kannen paremmin, tuntui ettei se takareunasta ollut kunnolla tiivis. Vesi ilmeisesti on tullut joko tuulilasin alla menevästä sähköputkesta tai sitten tuon kannen takareunan välistä. Tuon putken "huulessa" oli hiukan vielä vettä.

                    Mutta on kyllä silti mysteeri miten se päätyi johtonippua pitkin tuonne DME:lle asti. Johtonipussa oli kangasteippiä, joten periaatteessa onhan se voinut kastua ja kuljettaa vettä. :think
                    Tai sitten tuossa johtonipussa oleva yksi 3-napainen kaapeli on tuonut vettä vaipan sisällä. Pitää selvittää mihin se menee ja tutkia toinen pää.

                    Ei ollut ulosvetäjää pyyhkijöiden varsille, joten en päässyt tutkimaan tuon putken kuntoa, onhan sen voinut joku Laakkosen tuulilasinvaihtaja viiltää auki... Pitänee tutkia vielä kun löydän sopivan ulosvetäjän.

                    Äsken kävin testaamassa ja hyvin toimii nyt. Olen varovaisen optimistinen...Pitäisiköhän vaihtaa kampiakselin uudempi tunnistin takaisin...?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Originally posted by jannmann View Post
                      Onko tossa ko sähkö ohjattu termostaatti? 8 koneisissa yleinen vika että vuotaa termarista ja työntää johtoa pitkin vettä ecun liitinkampaan. Aiheuttaa kaikenmaailman vika ilmoituksia jne.
                      On... Täytyypä tutkia.
                      edit. Nyt on tutkittu ja suurkiitokset tuosta vinkistä
                      Termarin liittimessä on samantyylistä hapettumaa kuin DME:ssä oli. Joten termari vaihtoon. Mitenkähän äkkiä tuo aine kulkeutuu taas DME:lle? Vai ajelisiko ilman termarin liitintä.
                      Last edited by TJJ; 29-12-2017, 16:43.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by TJJ View Post
                        On... Täytyypä tutkia.
                        edit. Nyt on tutkittu ja suurkiitokset tuosta vinkistä
                        Termarin liittimessä on samantyylistä hapettumaa kuin DME:ssä oli. Joten termari vaihtoon. Mitenkähän äkkiä tuo aine kulkeutuu taas DME:lle? Vai ajelisiko ilman termarin liitintä.
                        Joo tuttu ongelmat itsellä kasikoneessa. Jättä lähtemättä käyntiin tuon takia kun tuli hapettumaa DME liittimiin. Ota termarista liitin irti, ei kyllä näillä keleillä haittaa mitään. Teoriassa varmaan voi muutoman hevosen hävitä, mutta talvikeleillä tuskin on niistä muutomasta hevosesta elämä kiinni.. Tuohan vaan avaa termarin kovemmassa rasistuksessa (ohitukset jne). Kyllä se aika äkkiä varmaan kuljettaa nesteet sinne dme päälle kun jäähdytysjärjestelmä on paineistettu, joten paine työntää nestettä. Riippuu toki miten pahasti se termarin tiivistys on pettänyt.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Pitäisiköhän tehdä katkos/reikä tuon johdon kuoreen jonnekin tuonne boksin sisällä olevaan johdon osaan? Ei ainakaan jäähdytysneste tippuisi DME:lle jos uusikin termostaatti päättää joskus tehdä saman tempun. DME:llehän menee tuolta vain yksi johto.

                          Termostaatti on 7 vuotta sitten vaihdettu, alkuperäinen BMW-osa.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Tein katkoksen tuon johdon kuoreen ja virittelin sen e-boxin sisällä johtonipussa niin alla on tyhjää tilaa.

                            Tutkin DME:n liittimen ettei sinne ollut ekan testilenkin aikana (jolloin termarin liitin oli kiinni) tullut uutta nestettä, eipä ollut.
                            En tutkinut missä kunnossa toinen termostaatin johto on, sehän menee jollekin virtaliittimelle. Mutta ei tuo toinenkaan syöpynyt ollut, joten tuskin siinäkään ongelmia on.

                            Laitoin uudemman kampiakselin tunnistimen takaisin, saas nähdä miten Murphyn laki toimii...
                            E39 528iA

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎