Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sähkösäätöisten penkkien retrofittaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kapseli
    Bimmer Rookie
    • Jun 2017
    • 53
    • Lohja

    E39 sähkösäätöisten penkkien retrofittaus

    Elikkäs vähä olisin apua vailla kun pitäisi sähköpenkit ja penkinlämmitykset retrofitata omaan karvalakki e39
    Olisiko kellään tietoa että mitä kaikkea joutuu vaihtamaan/lisäilemään sähköjen puolelta vai joutuuko mitään entäpä sähkölasien ja pahvien fittaus ??

    Neuvoja otetaan vastaan
  • akzuh
    BTCF Member
    • Jan 2009
    • 173
    • Seinäjoki

    #2


    Googlella löytyy ohjeet kyllä noihi. Kuvat aukeaa klikkaamalla, penkit ei sänänsä tarvi kuin sähkön toimiakseen jos oikein muistan. Itse en ehkä jaksaisi retrofitata muisteja. Sähköt varastaa esim apukuskin jalkotilasta, mattojen alta.

    Penkkien lämmitykseen toki lämmitetyt penkit, sähköt, nappulat konsoliin ja kline vetää hanskalokerossa olevan sulakerasian taakse. Ei muista ulkoa mikä karva sielä, mut googlla löytyi kyllä ohjeet kun aikanaan omaan tein. Esim e39 retrofit heated seat tai myös e46 puolelta löytyy apuja.
    Last edited by akzuh; 09-01-2018, 19:11.
    F01 418/830 "Alpina D7"
    E70 X5 30D
    Instagram

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by akzuh View Post
      http://forum.bmw5.co.uk/topic/54775-...-to-pic-heavy/

      Googlella löytyy ohjeet kyllä noihi. Kuvat aukeaa klikkaamalla, penkit ei sänänsä tarvi kuin sähkön toimiakseen jos oikein muistan. Itse en ehkä jaksaisi retrofitata muisteja. Sähköt varastaa esim apukuskin jalkotilasta, mattojen alta.

      Penkkien lämmitykseen toki lämmitetyt penkit, sähköt, nappulat konsoliin ja kline vetää hanskalokerossa olevan sulakerasian taakse. Ei muista ulkoa mikä karva sielä, mut googlla löytyi kyllä ohjeet kun aikanaan omaan tein. Esim e39 retrofit heated seat tai myös e46 puolelta löytyy apuja.
      Muisti on nopeempi laittaa kun sähköt
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11092
        • Oulu

        #4
        Originally posted by peto2 View Post
        Muisti on nopeempi laittaa kun sähköt
        Niinkö? Oveenhan pitää laittaa se palikka jossa napit muistipaikoille ja vetää sieltä johtoa vähän jokapaikkaan, penkki mukaanlukien. Joku extra rele peräkontin kylkeenkin piti äkkivilkasulla laittaa. Verrattuna siihen vetää vaan virrat penkeille.

        Ei siinä itsellä ois sama homma eessä. Tallissa ois comfort sähköpenkit muistilla, persegrilleillä ja hieronnalla odottamassa asennusta autoon missä ei oo persegrillejä. Ajattelin että jättäs muistin pois, kun siitä ei oo itelle hyötyä. Sähkösäädöt pitäs kai pelata kun laittaa virrat vaan. Hieronnalle riittää vaan johto per penkki siihen nappipaneeliin. Mut lämmityksen tarvittavia johtoja en vielä kattonu tarkemmin.

        Oli muuten homma löytää nappipaneeli missä on sekä lämmitykselle että hieronnalle napit

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Niinkö? Oveenhan pitää laittaa se palikka jossa napit muistipaikoille ja vetää sieltä johtoa vähän jokapaikkaan, penkki mukaanlukien. Joku extra rele peräkontin kylkeenkin piti äkkivilkasulla laittaa. Verrattuna siihen vetää vaan virrat penkeille.
          Juu oveen napit, niiden kaikki johdot menee ovimoduuliin (ikkunakytkin) ja penkille tarvii vetää väylä hanskalokeron takaa. (muiden sähköjen lisäksi). Eikä mitään muuta.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1590
            • Vähäkyrö

            #6
            Originally posted by peto2 View Post
            Juu oveen napit, niiden kaikki johdot menee ovimoduuliin (ikkunakytkin) ja penkille tarvii vetää väylä hanskalokeron takaa. (muiden sähköjen lisäksi). Eikä mitään muuta.
            Vähä vanha keskustelu, mutta. Eli siis napit oveen ja niiltä piuha ikkunan napeille ja homma pelaa, ei tarvi koodausta tms?

            Jatkokysymyksenä peileistä. Tuleeko niille muisti samalla?

            Sitte vielä siitä jatkokyssäri peileihin. Jos haluaa laittaa taittuvat peilit, niin onko niille johdotukset valmiina. Jostain videosta kattoin, että matkustajan oven moduli pitäs vaihtaa ja tietty se kuskin oven nappipaneeli.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎