e39 airbackin valo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • syltty
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 29
    • tampere

    e39 airbackin valo palaa

    airbackin valo syttyi palamaan, kun käpälöin kuskin penkin liittimiä(perseenlämmitin ei pelannut). on lämmitin alkoi pelaamaan mutta airbackin valo ei sammunut vaikka olen liittimen irroittanut ja uudelleen kytkenyt useamman kerran. Vaatiiko valo kuittauksen, vai onko jotain liitosvikaa jossain?
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16436
    • Leppävirta

    #2
    Tarvii nollata vikamuisti. Akunkenkä tulisi irroittaa ja odottaa hetki ennenkuin turvatyynyihin liittyviä johtoja irroitellaan.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E32 Diamantscwharz 750iL '94

    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Vaatii kuitauksen
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • syltty
        Newbiemmer
        • Jun 2013
        • 29
        • tampere

        #4
        Originally posted by buksin-1 View Post
        Vaatii kuitauksen
        Okei, kiitokset näistä infoista! Miksiköhän en saa obd bluethoot palikalla torquen kautta yhteyttä tohon autoon että pääsis nollaileen? kokeiltu kahtakin eri palikkaa joista toinen ainakin ennemmin pelas e61 koppasessa..

        Olisko joku tampereen seudulla joka viitsis mulle nollata ne koodit? Ens viikolla tarvis katsastaa..

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          minkäikäinen on tämä e39?
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • syltty
            Newbiemmer
            • Jun 2013
            • 29
            • tampere

            #6
            Originally posted by buksin-1 View Post
            minkäikäinen on tämä e39?
            2001 vuosimallin bemari kyseessä

            Comment

            • PacoCrunz
              Bimmer Rookie
              • Sep 2016
              • 82
              • Vantaa

              #7
              Ei mun E39:ssä pääse noilla kännysoftilla airbagin, tai ABS:n moduuleihin käsiksi. Tilasin silloin E-villestä airbagin nollaustyökalun, mutta nykyään suosin inpaa. Auton sisällä olevasta pistokkeesta en päässyt oikeen mihinkään käsiksi, vaan piti käyttää konehuoneen pyöreää liitintä adapterin kera, että pääsi kaikkiin moduuleihin käsiksi.
              E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
              Ex: E39 520i Sedan -99'

              Comment

              • jpo
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 55
                • Seinäjoki

                #8
                Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös ennen faceliftiä olevissa malleissa siitä kuskin jalkatilassa olevasta OBD pistokkeesta pääsee käsiksi vain moottorinohjausmoduuliin, muut moduulit pitää lukea moottoritilan "pacman" liittimestä?

                Ja ainakin joissakin piuhoissa (olikohan K+DCAN?) pitää 7 ja 8 pinni yhdistää, jotta e39 vikakoodit saa luettua. En tiedä voisiko tämä olla tarpeen myös noissa bluetooth lukijoissa, että e39n koodit saa pihalle?

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11203
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by jpo View Post
                  Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös ennen faceliftiä olevissa malleissa siitä kuskin jalkatilassa olevasta OBD pistokkeesta pääsee käsiksi vain moottorinohjausmoduuliin, muut moduulit pitää lukea moottoritilan "pacman" liittimestä?

                  Ja ainakin joissakin piuhoissa (olikohan K+DCAN?) pitää 7 ja 8 pinni yhdistää, jotta e39 vikakoodit saa luettua. En tiedä voisiko tämä olla tarpeen myös noissa bluetooth lukijoissa, että e39n koodit saa pihalle?
                  Joo niin se tais olla. Tai ainakin rajoittuneempi acsessi sieltä on. Ja muutenkin vain moottorinohjaus on obd2 yhteensopiva, et vaikka muualle saiskin yhteyden sitä kautta, ei esim. noilla obd2 bluetooth mokkuloilla voi tarkastella kuin moottorinohjausta.
                  Last edited by Pazi88; 28-01-2018, 13:30.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    #10
                    Jos autossa on konehuoneen pacman-liitin, pääsee sieltä kaikkii ohjainlaitteisiin kiinni. Tässä tapauksessa ohjaamon obd-portista pääsee ainoastaan moottorinohjaimeen sekä automaattivaihteiston yhteydessä vaihteiston ohjainlaitteeseen. Jos ymmärtää sähkön päälle ja osaa googlata "bmw obd port", voi tehdä alla olevaan sepostukseen perustuen pacmanin korkkiin kytkennän jolla kaikki purkit toimii ohjaamon obd-portista.

                    Mikäli autossa on ainoastaan ohjaamon obd2-liitin, pääsee siitä kaikkin purkkeihin. Tässä tapauksessa portin pinni 7 vie moottorinohjaimelle sekä vaihteistoon, pinni 8 taas mittariston kautta muihin purkkeihin. Uudemmissa korimalleissa (E60/E90 yms) pinnin 7 kautta päästään kaikkiin ohjainlaitteisiin. Kiinasta peräisin olevia kaapeleita käyttäessä monestikkin joudutaan yhdistämään pinnit 7 ja 8, johtuen yksinkertaisesti siitä että kaapeli juttelee ainoastaan pinniin numero 7.

                    Tämä sepostus sitten koskee ainoastaan E38/E39/E46/E53 -malleja.
                    Last edited by böntti; 28-01-2018, 02:26.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • harriba
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 420
                      • Espoo

                      #11
                      Juurikin näin, mun e39 faceliftissä vm 2000 alkoi päästä kaikkiin moduuleihin kun säädin ne usbijohdon kojelaudan pään liittimen pinnit em. tavalla. Ennen sitä pääsi vain moottorinohjaukseen. Samalla johdolla + inpalla pääsin ilman pinnijumppaa kaikkiin E61 moduuleihin. Konepellin alla ei ollut mitään töpseleitä, tai en moisia löytänyt, eikä tarvinnut etsiäkään pinnimodauksen jälkeen.
                      Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                      X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10946
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by harriba View Post
                        Juurikin näin, mun e39 faceliftissä vm 2000 alkoi päästä kaikkiin moduuleihin kun säädin ne usbijohdon kojelaudan pään liittimen pinnit em. tavalla. Ennen sitä pääsi vain moottorinohjaukseen. Samalla johdolla + inpalla pääsin ilman pinnijumppaa kaikkiin E61 moduuleihin. Konepellin alla ei ollut mitään töpseleitä, tai en moisia löytänyt, eikä tarvinnut etsiäkään pinnimodauksen jälkeen.
                        Faceliftissä on aina päässyt kaikkiin moduuleihin sisältä käsiksi ilman mitään modeja, jos kaapeli on ollut kunnossa.. Böntti puhui preface autoista, joissa on vielä se pyöreä pistoke konehuoneessa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • walopower
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 294
                          • Espoo

                          #13
                          Pyöreästä liittimestä 2&17 yhteen niin pääsee auton sisältä myös korimoduleihin?
                          Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                          Comment

                          Working...
                          X