Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw540

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaskap
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 526
    • Finland Rovaniemi

    #16
    En usko, että alaketju olisi hypännyt tai ketju poikki. Ketju ei taida mahtua hyppäämään ilman suurta näkyvää tuhoa jakokotelossa.Varmaan laahaimen pala kiilautunut ketjun väliin, aika huono tuuri käynyt.

    Muovinpalasia löytyy vaikka mistä ja niiden poistamiseen on syytä keskittyä mm. öljysihti pitää ehdottomasti purkaa ja öljypumpun ketjusuojus muistaa myös putsata.

    Pyöriikö kone ympäri ollenkaan?

    Nyt vain jakokoppa auki ja tutkimaan. Hemmetisti purkamista ja kuningaspultti on lujaa kiinni. Napapyörän lukitukseen vain oikea työkalu, ei ajoituspinnillä lukitusta.

    Aika paljon jo näkee, kun ottaa venttiilikopat ja ylemmät jakopään kotelot irti.

    Positiivista on se, jos alumiinihilua ei ole öljypohjassa paljon. Irtokansia voi löytyä hyvin vaikka Ruotsista, jos intiimi kosketus mäntien ja venttiilien välillä on käynyt.
    Last edited by jaskap; 26-01-2018, 11:44.
    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
    e32 750 iA -88 DoubleSex.
    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
    e32 735 1/18
    e34 M5 1/18
    e24 635 Csi 1/18
    e9 3.0 CSi 1/18
    e31 850 Csi

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      #17
      ^
      Onhan sen ketjun oltava löysällä tai kampuran rattaan hampaiden niin kuluneet jos kerta nokat ei pyöri mukana...


      Ihan varmana on venttiilit ottanut mäntiin kiinni, jos nokat ei pyöri ja konetta pyöritetään tai sammunut tähän tilanteeseen että nokat ei pyöri.
      Jos jostain syystä olisi niin hyvä tuuri että on vältytty ettei osumaa ole tullut, niin saman tien suuntaisin laittamaan Eurojakcpottia isolla panoksella...


      Uutta konetta vaan ja tekee siihen jakopään, kos ei ole varmuudella tehty. Tuon vanhan jollekin jatkojalostukseen.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • mrrk
        BTCF Member
        • Sep 2007
        • 515
        • Satakunta.

        #18
        Ei sitä venttiilien vääntymistä tarvitse arpoa yhtään tässäkään tapauksessa..

        Siellä voi olla toinen puoli hieman ehjempi kuin toinen mutta muutaman venttiilin vaihtamisella ei pääse.
        Useamman koneen purkanut ja jokusen jopa kasannut.
        Alaketjulla ilmeisesti tarkoitetaan öljypumpulle menevää ketjua?

        Nimimerkillä: Taitaa noita kansia olla tälläkin hetkellä 8-10 kpl hyllyssä.

        Comment

        • gedu
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 94
          • Helsinki

          #19
          Kyllähän nokkien pyörimättömyys jo kertoo, että siellä on sarjat venttiileitä jumissa nykyisissä paikoissa ja hakanneet nokat jumiin.
          Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"

          -01 E39 540iA touring
          Ex -94 E34 540iA touring

          Comment

          • bmw735
            Newbiemmer
            • Jul 2012
            • 12
            • suomi

            #20
            joo pitää ruveta purkamaan

            Comment

            • bmw735
              Newbiemmer
              • Jul 2012
              • 12
              • suomi

              #21
              oisko kellään laittaa kuvaa ajoitus merkeistä että saa kohdalleen jos sattuu tosta moottorista viellä helpolla ehjän saamaan

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #22
                Hanki ajoitustyökalut.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • bmw735
                  Newbiemmer
                  • Jul 2012
                  • 12
                  • suomi

                  #24
                  liekkö tuossa kaikki tarvittavat työkalut

                  Comment

                  • lj123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2015
                    • 1215
                    • Lohja

                    #25
                    Jos ei ole hirveä kiire niin 100€ pintaan saa nuo työkalut esim. Ebaysta.

                    Ja onhan täälläkin noita lainaus/vuokraus ketjuja.
                    E39 M5 -99
                    F11 530d Xdrive -14

                    Comment

                    • bmw735
                      Newbiemmer
                      • Jul 2012
                      • 12
                      • suomi

                      #26
                      ei sillä nyt kiirettä oo koitin ite katella mutta löytänyt oisko laittaa linkkiä mistä saa halvalla
                      Last edited by bmw735; 04-02-2018, 18:31.

                      Comment

                      • hamann
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 485
                        • Oulu

                        #27
                        itse tein kaiken purku ja kasaustyön ja hinasin auton paikalliselle BMW korjaamolle ja he tekivät pelkän ajoituksen kun oli työkalutkin hyllyssä. ( eikä ollut todellakaan kallis homma )

                        jos ei työkseen ala tekemään M62b44 jakopäitä niin en kyllä suosittele ostamaan työkaluja.

                        Edes oulun wetterillä ei ole näitä työkaluja ! ( ihmettelen kyllä miksi ei ).

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          #28
                          Ai alle satasen takia kannattaa jättää m62tu-ajoitustyökalut ostamatta.
                          Johan jo saman summan säästää/menettää m62 jakopään osissa, kun vertailee parista paikasta tarvittavien varaosien hintaa, saatikka tilaa ne jostain saksan, tms. nettipuljusta.

                          No, samalla mentaliteetillä voi sitten jättää kuningaspultin avaamatta kun ei kannata ostaa pitkää vartta, tai saatikka väkevää pulttimopoa ja kiikuttaa sitten auton jonnekin jolla on pitkä varsi kolmen vartin hylsyyn.






                          No, jos vakavasti puhutaan. Niin ei ole kokemusta noista halvoista m62tu ajoitussarjoista, että miten mittatarkkoja ovat, yms. Ite tilasin vuosi sitten G.A.S tuplasarjan joka maksaa tulleineen/posteineen kolmen halpissarjan verran ja vaikuttaa kyllä ihan päteville kaluille, vaikka jäikin käyttämättä nuo nokkien lukituspalat(heittokellolla ajoitin lopulta...).



                          Nuo taitaa palautua vuokrasta lähipäivinä. Vink vink, jos jollain tarvetta.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #29
                            Originally posted by hamann View Post
                            itse tein kaiken purku ja kasaustyön ja hinasin auton paikalliselle BMW korjaamolle ja he tekivät pelkän ajoituksen kun oli työkalutkin hyllyssä. ( eikä ollut todellakaan kallis homma )

                            jos ei työkseen ala tekemään M62b44 jakopäitä niin en kyllä suosittele ostamaan työkaluja.

                            Edes oulun wetterillä ei ole näitä työkaluja ! ( ihmettelen kyllä miksi ei ).
                            Nykyisin ei saa itse enää hinata, ellei ole ammattipätevyyttä, joten sekin lysti täälläpäin maksaa sen ~150€/suunta (eli ~300€) kun hinuri siirtää muutoman kilometrin. Siihen sitten korjaamon hinnat lisäksi, niin tulee kyllä halvammaksi itse hankkia työkalut.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • bmw735
                              Newbiemmer
                              • Jul 2012
                              • 12
                              • suomi

                              #30
                              nyt ois uudet osat hommattu ja tarvittavat työkalut mutta miten tuo ajoitus laitetaan nokista kohdalleen itellä ei kyllä onnistanut että voisko joku neuvvoa joka ton homman itse tehnyt

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎