Announcement

Collapse
No announcement yet.

'01 530d kattien tyhjennys..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pimpbot
    BTCF Member
    • Dec 2017
    • 62
    • Mikkeli

    '01 530d kattien tyhjennys..

    Kellään kokemusta aiheesta? Mahtuukohan downpipe tulemaan vakaajan välistä vai joutuuko sen irrottamaan? Meneeköhän päivän hommaksi?
  • JarkkoMikael
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 165
    • Jyväskylä

    #2
    Kattien tyhjennyksestä en sano mitään mutta putki mahtuu vakaajan välistä kun sen irrottaa takapäästään. Alaspäin olis hyvä olla tilaa, vähintään korkeat pukit mieluummin monttu tai nosturi. Näin ainakin kun omaani turbon vaihdoin. Samalla vaivalla sitten varmistat niiden joustoputkien kunnon ja vaihdat ehjiin jos on haperot. Vakaajan takapuslatkin vaihtuu siinä samalla jos on väljät...

    JM

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Vakaajan korikiinnitys pitää irrottaa, mutta sehän ei ole ihmeellinen operaatio tuossa savotassa.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • pimpbot
        BTCF Member
        • Dec 2017
        • 62
        • Mikkeli

        #4
        Joo homma tehty. Juuri ja juuri mahtui tulemaan ilman että otti vakaajaa irti kun hetken pyöritteli.. Katit rälläkällä auki isolla poralla jyrsin tyhjäksi ja kempillä kiinni. Tuli hyvä.

        Comment

        • Hezman
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 708
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by pimpbot View Post
          Joo homma tehty. Juuri ja juuri mahtui tulemaan ilman että otti vakaajaa irti kun hetken pyöritteli.. Katit rälläkällä auki isolla poralla jyrsin tyhjäksi ja kempillä kiinni. Tuli hyvä.
          Tyhjennyksellä ei saavuteta minkäänlaisia hyötyjä.

          Comment

          • juuze
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 1938
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Hezman View Post
            Tyhjennyksellä ei saavuteta minkäänlaisia hyötyjä.
            Kyllä tuo omassa kotterossa ainakin tuntui. 530d manuaali, eli neljällä katilla. Etumaiset katit tyhjäksi ja tuntuu paremmin hengittävän. Seuraavaksi lähtee toisetkin katit. Mitä noilla diisselissä tekee?
            Jussi
            F31 320xda & e39 530d Msport
            ex e87, e39, e34, e28 & e30

            Comment

            • Hezman
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 708
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by juuze View Post
              Kyllä tuo omassa kotterossa ainakin tuntui. 530d manuaali, eli neljällä katilla. Etumaiset katit tyhjäksi ja tuntuu paremmin hengittävän. Seuraavaksi lähtee toisetkin katit. Mitä noilla diisselissä tekee?
              Tuntuma ja todellisuus ei olu sama asia. Mulla on pakopainemittari ja ei vaikuttanut ainakaan silminnähtävästi paineeseen. Sen sijaan tilalle saat nokivasaran katkun pakoputkesta.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Hezman View Post
                Tuntuma ja todellisuus ei olu sama asia. Mulla on pakopainemittari ja ei vaikuttanut ainakaan silminnähtävästi paineeseen. Sen sijaan tilalle saat nokivasaran katkun pakoputkesta.
                Monet tuntuu mieltävän äänekkäämmän auton tehokkaammaksi.. Ellei merkittävää eroa löydy pakopaineista, ei se kulkuunkaan merkittävästi vaikuta. Joo melkoisen katkun kyllä saa poistamalla katit..
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎