Mikä perkele on kun autossa uusi akku ja laturissa ei pitäis vikaa olla kun antaa käynnissä 14.4v jännitteeks? Mutta valot vilkkuu tyhjäkäynnillä ja kevyillä kierroksilla joten missä perkelees on vika?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Laturi vaiko akku vikaa?
Collapse
X
-
Originally posted by sevnie00 View PostMikä perkele on kun autossa uusi akku ja laturissa ei pitäis vikaa olla kun antaa käynnissä 14.4v jännitteeks? Mutta valot vilkkuu tyhjäkäynnillä ja kevyillä kierroksilla joten missä perkelees on vika?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Kylmillä keleillä ollut käynnistymisongelmia ja hehkut tuli vaihdettua. Akku vaihdettu joulukuussa. Eihän näissä E39 vm.02 530d tartte mitään akun vaihtoi ohjelmoida? Onhan tos kaikki herkut, mut silti...
- Ylläpito latausta annan akulle tuon tuosta ja silti tänään -12 asteessa ei antanut tarpeeksi virtaa ja lisävirran kanssa nätisti käynnistyi. 550ah/900 antoi testeri varauksen tasoksi, kun epäilytti että onko akku viallinen ja kävin sen tarkastuttaa.
Laturi antaa sen tasan 14v latausta, että onko se nyt sitten vaihdettava vai voiko olla vielä jokin muu asia pielessä, mitään merkittävää virran kulutusta ei löytynyt viimeksi yritettiin asiaa tutkia? Lähinnä ajan kyllä todella lyhyttä ajoa, mutta eilen tuli 350km lenkki, siksi tämänpäiväinen käynnistämättömyys ihmetyttää.
Comment
-
-
Originally posted by jusuli View PostKylmillä keleillä ollut käynnistymisongelmia ja hehkut tuli vaihdettua. Akku vaihdettu joulukuussa. Eihän näissä E39 vm.02 530d tartte mitään akun vaihtoi ohjelmoida? Onhan tos kaikki herkut, mut silti...
- Ylläpito latausta annan akulle tuon tuosta ja silti tänään -12 asteessa ei antanut tarpeeksi virtaa ja lisävirran kanssa nätisti käynnistyi. 550ah/900 antoi testeri varauksen tasoksi, kun epäilytti että onko akku viallinen ja kävin sen tarkastuttaa.
Laturi antaa sen tasan 14v latausta, että onko se nyt sitten vaihdettava vai voiko olla vielä jokin muu asia pielessä, mitään merkittävää virran kulutusta ei löytynyt viimeksi yritettiin asiaa tutkia? Lähinnä ajan kyllä todella lyhyttä ajoa, mutta eilen tuli 350km lenkki, siksi tämänpäiväinen käynnistämättömyys ihmetyttää.
Jos annoit apuvirtaa konehuoneesta ja lähti heti niin kannattaa tarkistaa startille tulevan +kaapelin liitoksen kunto sieltä auton pohjasta. Ne on ollu aika rapeita yleensä.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostTossa 550ah/900 lukemassa ei ainakaan ole mitään tolkkua. Mitähän koitat sanoa?
Originally posted by peto2 View PostJos annoit apuvirtaa konehuoneesta ja lähti heti niin kannattaa tarkistaa startille tulevan +kaapelin liitoksen kunto sieltä auton pohjasta. Ne on ollu aika rapeita yleensä.
- Maapiuhat tuli tarkastettua viikko sitten ja ne oli hyvässä kunnossa, mutta tuota startille menevää +kaapelin liitintä ei kyllä ole tullut tarkastettua. Ilmeisesti täytyy nostella auto vielä kerran ja tarkastaa sen kunto.
Comment
-
-
Originally posted by jusuli View PostJoo sori epäselvästi kirjoitan. Eli latauksen taso oli 550 ja 900 on maksimi kapasiteetti kyseisessä Exiden akussa
Koneenhuoneen puolelta annettiin apuvirta.
- Maapiuhat tuli tarkastettua viikko sitten ja ne oli hyvässä kunnossa, mutta tuota startille menevää +kaapelin liitintä ei kyllä ole tullut tarkastettua. Ilmeisesti täytyy nostella auto vielä kerran ja tarkastaa sen kunto.
Tarkista, että ne akun kengät on pohjassa asti ja kunnolla kiinni. Näissä helposti kengät menee kasaan ja akku vaihtaessa, jos ei niitä levitä ei saa kenkiä riittävän syvälle, joten ei tule kunnolla kosketusta. Helppo testi on laittaa yleismittari niihin konehuoneen apuvirtapisteisiin kiinni ja mittari tuulilasille. Sitten vaan starttaamaan ja katsomaan paljonko jännite on startissa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNuo akkutestit nyt paljon muutenkaa kerro. Itse kävin testauttamassa vuosi sitten syksyllä akun , testin mukaan oli hyvä, muutomaa kuukautta myöhemmin ei lähtenyt auto sillä enää käyntiin..*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostMinä taas kävin auton kanssa akkuliikkeessä, ja todettiin akun olevan valmis, webasto kuulemma syypää. Akku e46 pakastelokerossa takapyörän takana. Myöhemmin kun olin jo hommannut uuden, käytin vanhan ladattuna ja normaali lämpöisenä uudelleen liikkeessä, nyt akku olikin ihan ok jolla vielä ajeli sitten kummasti. Eli akussa ei ollut vikaa vaan älytön akun paikka talvikeliin.
Itse olen tuon akun sijoituspaikan aiheuttaman ongelman ratkaissut asentamalla autoon akunlämmittimen+akkulaturin, jotka käynnsityy automaattisesti kun auto on lohkolämmityksessä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItseäni ei ainakaan paljon kiinnosta mitä se lämmin akku antaa ulos, vaan se mitä se kylmä akku antaa. CCA lukemat testataan -18C. Toki akku varmaan menee kesäautossa tms. Lämpimiä maita ajatellen tuo akun sijainti kontissa on hyvä, koska akku ei grillata kokoajan.
Itse olen tuon akun sijoituspaikan aiheuttaman ongelman ratkaissut asentamalla autoon akunlämmittimen+akkulaturin, jotka käynnsityy automaattisesti kun auto on lohkolämmityksessä.
Akunlämmitin + akkulaturi tuossa e53 oli käytössä, en vaan ollut huomannut että joku älypää oli laittanut muka "paremman" akun eli agm sinne ja minä laitoin tavallisen nesteakulle tarkoitetun lämmittimen kylkeen. Sehän oli grillannut akun kylkimuovin ihan vääntyilleeksi kun lämpö ei päässyt leviämään siinä, nyt tilalla tavallinen nesteakku mutta lämmitin valitettavasti makaa vielä pöydällä.
Laittakaa vaan tavallinen hyvä nesteakku mikä kuuluukin ja agm sitten autoon mihin agm kuuluu. Ei tuosta agm:stä kiitä kuin akun myyjä.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEli siis akun kyljessä on lukema 900A ja testeri antoi 550A? Jos näin, niin akku on kyllä vaihtokunnossa (olettaen, että oli kohtuu täyteen ladattu). Nuo akkutestit nyt paljon muutenkaa kerro. Itse kävin testauttamassa vuosi sitten syksyllä akun , testin mukaan oli hyvä, muutomaa kuukautta myöhemmin ei lähtenyt auto sillä enää käyntiin..
- Jos PK-seudulla joku halukas lainaamaan ylläpitolaturia voisin sillä sit nähdä onko omani viallinen..?
Originally posted by HTK12 View PostTarkista, että ne akun kengät on pohjassa asti ja kunnolla kiinni. Näissä helposti kengät menee kasaan ja akku vaihtaessa, jos ei niitä levitä ei saa kenkiä riittävän syvälle, joten ei tule kunnolla kosketusta. Helppo testi on laittaa yleismittari niihin konehuoneen apuvirtapisteisiin kiinni ja mittari tuulilasille. Sitten vaan starttaamaan ja katsomaan paljonko jännite on startissa.
- Löysin jopa sähkömittarini varaston perukoilta. Mittailin lukemia ja samat lukemat antaa, mutta en kyllä pystynyt testaamaan mitä näyttää startissa. Täytyy se tarkastaa, kun saa kaverin avuksi.
Comment
-
-
Tuli tästä akku hommasta mieleen että tekeekö kukaan muu kuin minä tätä? Sammutan aina kilometriä kahta ennen määränpäätä kaikki ylimääräset vehkeet, puhaltimen ja radion niin akku on sit tavallaan enemmän täynä kun sammuttaa auton. Pitää ny koputtaa puuta kun en ole yhtään akkua joutunu koskaan mihinkään autoon vaihtamaan. Voi olla ihan tuuriakin, kestäähän ne jotku akut.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostTuli tästä akku hommasta mieleen että tekeekö kukaan muu kuin minä tätä? Sammutan aina kilometriä kahta ennen määränpäätä kaikki ylimääräset vehkeet, puhaltimen ja radion niin akku on sit tavallaan enemmän täynä kun sammuttaa auton. Pitää ny koputtaa puuta kun en ole yhtään akkua joutunu koskaan mihinkään autoon vaihtamaan. Voi olla ihan tuuriakin, kestäähän ne jotku akut.
Jos akku on todella kylmä, se ottaa hyvin vähän vastaan eli täyteen lataus kestään pitkään. Siksi lyhyttä pätkää ajettaessa (alle 20-30min) voi olla että akku ei ehdi latautua niin paljon kun on starteissa vienyt.
Ainoastaan latausjännitettä nostamalla lataus voi nopeutua, mutta se taas lyhentäisi akun elinikää ja pilaa akun.
Täytyy myöntää että puhallinta oon laittanut pois ennen kuin tulen kotiin, mutta sen takia että lasi ei jäisi lämpöiseksi ja satava lumi sulaisi siihen kiinni. Jos katos tai talli ei siihenkään syytä.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTarkista, että ne akun kengät on pohjassa asti ja kunnolla kiinni. Näissä helposti kengät menee kasaan ja akku vaihtaessa, jos ei niitä levitä ei saa kenkiä riittävän syvälle, joten ei tule kunnolla kosketusta. Helppo testi on laittaa yleismittari niihin konehuoneen apuvirtapisteisiin kiinni ja mittari tuulilasille. Sitten vaan starttaamaan ja katsomaan paljonko jännite on startissa.
-> Eli pitää saada nyt akku ladattua täyteen ja ilmeisesti täytyy ostaa tehokas ylläpito laturi, kun suurin osa ajoa on alle 20 min matkoja, joten starttaukset tyhjentänee akun pitkässä juoksussa anyway.
Onko suosituksia 10A ylläpito latureista?
Comment
-
-
Originally posted by jusuli View PostJees, sain katsottuu mitä näyttää käynnistäessä ja jännite tipahti startissa edessä 7 voltin luokkaan ja juuri ja juuri käynnistyi. Seuraava käynnistys vaatikin jo apuvirtaa...
-> Eli pitää saada nyt akku ladattua täyteen ja ilmeisesti täytyy ostaa tehokas ylläpito laturi, kun suurin osa ajoa on alle 20 min matkoja, joten starttaukset tyhjentänee akun pitkässä juoksussa anyway.
Onko suosituksia 10A ylläpito latureista?
Itsellä on ollut jotain 5v, ctek 7A laturi. Ctek 5v takuu, exidessä 2v. Isommasta ei ole hyötyä, kun kylmä akku ei kuitenkaan ota virtaa vastaan sen nopeammin vaikka olisi 20A laturi. Tämä sillä oletuksella, että auto ei ole lämpimässä tallissa. Itsellä on tuo Ctek ja akunlämmitin. Akku startissa ladattu ja lämmin.
Tuo ei kyllä vielä selitä miksi ne valot vilkkuu, eli se lienee oma ongelmansa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItsellä on ollut jotain 5v, ctek 7A laturi. Ctek 5v takuu, exidessä 2v. Isommasta ei ole hyötyä, kun kylmä akku ei kuitenkaan ota virtaa vastaan sen nopeammin vaikka olisi 20A laturi. Tämä sillä oletuksella, että auto ei ole lämpimässä tallissa. Itsellä on tuo Ctek ja akunlämmitin. Akku startissa ladattu ja lämmin.
Kärkkäiseltä saa tuota Ctekiä 129e, viiden vuoden takuu kyllä houkuttaa. Motonet 139e
Originally posted by HTK12 View PostTuo ei kyllä vielä selitä miksi ne valot vilkkuu, eli se lienee oma ongelmansa.
Comment
-
Comment