Originally posted by ska
e39 lämmityslaitteen moottori hajos... siili vaihdettu
Collapse
X
-
Jos sieltä löytyi samanlainen pistoke kun noissa ohjeissa, niin oot osunu oikeeseen.
Sitä klipsua tarttis jotenkin saada painettua alaspäin samalla kun hemputtelee. Ja se klipsu on alareunassa, että sitä ei oikeen nää kuin peilin kanssa.
Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
-
Vetää vain ulos vaakatasossa jalkatilaa kohden.Originally posted by skaMihkäs suuntaan sen siilin pitäs sit siit niikus irrota? alaspäin vai konetta?!?Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
elikäs laitoinkin jo privaa 525tds kaverille, mutta näin muiltakin vois kysellä kun mun hanskalokeron sulakeboxissa on vaan yks rivistö sulakkeita (1-45) ja lämppärin sulake ois nro. 46 ... mega autossa sanoivat ettei sinne siilille ei tuu virtaa? eli oisko se joku rele ja missä? moottori toimii joten hyvä tietää sekin
Comment
-
tuli itsekin vaihdettua siili äskettäin. Oli näköjään design hieman muuttunut. Alkuperäisessä (vm01) oli puolet vähemmän piikkejä, mutta ne oli isompia.
Tuntui että tämä uusi ei mennyt aivan yhtä tukevasti paikoilleen kuin alkuperäinen, saa nähdä kuuluuko siitä kolinaa.
Comment
-
Sulake 46 on takakontissa akun yläpuolella olevassa sulakerasiassa, mutta toi ei mun mielestä sen sulake. Sieltä hanskalokeron takaa löytyy rele/sulakepaneeli jemmasta ja siellä on ton puhaltimen "final stagen" sulake (40A). Siellä on myös toi puhaltimen rele, ilm. keskimmäinen niistä pienemmistä vaaleista releistä.Originally posted by skaelikäs laitoinkin jo privaa 525tds kaverille, mutta näin muiltakin vois kysellä kun mun hanskalokeron sulakeboxissa on vaan yks rivistö sulakkeita (1-45) ja lämppärin sulake ois nro. 46 ... mega autossa sanoivat ettei sinne siilille ei tuu virtaa? eli oisko se joku rele ja missä? moottori toimii joten hyvä tietää sekinBMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
akun päällä kaikki releet kunnossa (kontissa), samoin kontissa oleva 40A sulake...
Hanskalokeron "takana" olevat 40A ja 50A sulakkeet kunnossa.... ei toimi vieläkään, jostain sähkökaavio, vai pitäskö hakee koeajoon samanlainen ja ruveta mittailemaan
Last edited by ska; 11-07-2005, 21:47.
Comment
-
Löytyiskö tuolta sähkökaavio (BMW WDS eli Wiring Diagram System):
http://crass.on.ru/bmw/wds/
Ton joutuu vaan sitten polttaa CD:lle tai asentaa muuten jotenki, siitä on enemmän juttua ETK-threadissa (tai ainakin sen ETK:n asennuksesta, varmaa aika sama homma):
Näistä en tiedä onko apua tohon:
- ETK on tuola: http://crass.on.ru/bmw/etk/
- TIS on tuola: http://crass.on.ru/bmw/tis/
- Tuoltahan noita löytää kun selaa kansioita: http://crass.on.ru/bmw/ (en edes tiedä mikä on esim. "eba")
Tai sitten ajat vaan ikkunat auki!
Comment
-
No prkl! Onkos tuolla ETK:ssa/TIS:ssä sitten mitään sähkökaavioita tms? (kun en ole itse niitä käyttänyt)Originally posted by LaudToi WDS ei sisällä E39:ä. ETK ja TIS taas on venäjänkielisiä. EBA taas on joku lisävarusteiden asennusohjeohjelma.
EDIT: Laitetaan nyt vielä yksi offtopik kuva sieltä samalta sivulta piristeeksi:
Last edited by sqxo; 15-07-2005, 10:47.
Comment
-
LOL... toi on kyllä hieno
ETK:ssa ei ole mitään sähkökaavioita. TISissäkään ei tietääkseni ole, mutta en ole varma, koska en ole löytänyt sitä mistään vaikka olen vuosikausia etsinyt joka paikasta (sharea on paljon puolin ja toisin). ETK:n (muun kuin venäjänkielisen) pystyi imuttamaan tuolta venäjäsaitilta vielä jonkin aikaa sitten, muttei enää. WDS:n versiossa 2 pitäisi olla myös E39 (ainakin näiden screenshottien mukaan), mutta en tiedä löytyykö sitäkään mistään.E36 320i coupé (M50TU)
Comment
Comment