Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d fuel rail pressure 0bar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timpe1987
    Newbiemmer
    • May 2018
    • 2
    • Rauma

    530d fuel rail pressure 0bar

    Auto jätti tielle pari viikkoa sitten ja viaksi löytyi rikkinäinen siirtopumppu tankissa. Nyt jätti uudelleen tielle, molemmat pumput ääntää kun kääntää virrat päälle ja delphillä katsottuna low pressure on noin 4bar, mutta rail paine ei nouse nollasta vaikka kuinka pyörittää. Anturivika pois suljettu löysäämälläsuuttimen putki ja pyörittämällä konetta, ei tule mitään ulos.
    Miten tuo korkeapainepumppu toimii? Voisiko viallinen paineanturi estää löpön pääsyn kiskoon? Onko siellä joku suodatin/sihti mikä voisi tukkiintua niin pahasti ettei tavara pääse eteenpäin?
    Löpöä tulee korkeapainepumpulle saakka, eli ilmat häipyy kirkkaasta putkesta kun hetken piti virtoja päällä.
  • penari
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 596
    • Vihanti

    #2
    Mittaappa ohivuodot suuttimilta..joku suutin kusee paluulinjaan.
    F01 730d semivoll
    e30 325 turbo m-tech2

    Comment

    • Timpe1987
      Newbiemmer
      • May 2018
      • 2
      • Rauma

      #3
      Meinaatko että saa mitattua ohivuodon jos ei edes suutinputkesta tule tavaraa ulos?

      E: Vai voiko suutin kusta niin paljon läpi ettei toisesta putkesta muka tulisi mitään ulos?
      Last edited by Timpe1987; 14-05-2018, 12:14.

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2816
        • Kuusankoski

        #4
        Mites korkeapainepumpun paineen säädin.
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • MOH85
          Bimmer Fanatic
          • May 2009
          • 241
          • Rauma

          #5
          Mulla kävi samoin tai loppui polttoaine ja enkä tajunnut heti vaan koitin ruuvata autoa käyntiin hetken, kunnes tajusin että ilmaa menee putkissa. Sain auton käyntiin ja pari viikkoa niin sammui suoraan ajosta. Inpalla vain vikakoodi 4496 Rail pressure plausibility eli railpaineet 0.

          Ilmeisesti tuo KP pumppu ei kuivana tykkää pyöriä eli se sitten hajosi. Suutinkiskolle ei tullut ainetta. Siirtopaine ok. Tankki täysi. Kokeilin kyllä se KP määränsäätimen O-renkaan vaihtoa sekä railapaineanturin vaihtoa muttei auttanut. Railanturi kai toimii liitin irroitettuna käyttäen ennalta määrättyä vakiokarttaa. Siitä on joku virallinen bmw lausunto (vaikka jotkut on eri mieltä toimiiko vai ei).

          Jos siirtopaineet on ok, ainetta on reilusti yli puoli tankkia (jotta varmasti saadaan tankin pumppu eliminoitua pois vikalistalta) niin kyllä itse miettisin tuota KP pumppua.

          Kun laittaa virrat päälle niin pitäs kuulua suhinaa sen 30 sec. Ite en muista kuuluiko multa tuo ääni ja siksi en heti uskonut mahdolliseen korkeapainepumppu ongelmaan. Aika paljon käytin inpaa ja vaihtelin turhia osia.

          Tuota määräsäätimen o-rengasta ite kuitenkin epäilin sillon aluksi (ei kai ihan harvinaisen harvinainen ongelma), mutta muistaakseni mulla ei noussut railpaineet yhtään joten epäilin ja ajattelin josko se edes hiukan nostaisi vaikka o-renga olis rikki. Se on kohtalaisen helppo kuitenkin tarkistaa, joten ehkä se vois olla jees tsekata.. Ja eikös sieltä voi ottaa paluuletkun irti ja kattoa päästääkö se kaikki paluupuolelle. En tosin tiedä, jos määränsäätimen o-rengas on kunnossa onko tuosta tiedosta apua. Voihan uudellakin määränsäätimellä kokeilla, jos sitä epäilee..
          Last edited by MOH85; 14-05-2018, 17:03.
          e39 530dA 1999.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎