Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 nykii pintakierroksilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mk77
    Newbiemmer
    • Jun 2005
    • 5

    E39 nykii pintakierroksilla

    Tuli hankittua 523i vm. -99 ja siihen on ilmaantunut seuraavanlainen vika: veto häviää n. 1000-1500 kierrosaluella ja auto alkaa nykiä.
    Muuten auto toimii moitteetta, lähtee hyvin käyntiin, tyhjäkäynti tasainen, tehot tuntuvat olevan tallella ja kulutus on normaali.

    Käytin auton boschin testerissä, mutta huoltomies ei mitään vikaa löytänyt. Tyypillisimmät vian aiheuttajat, eli ilmamassamittarin ja nokka-akselin asentotunnistimen lukemat olivat hyväksytyissä rajoissa.

    Oliskohan kenelläkään antaa vinkkiä mistä vika voisi johtua?
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    #2
    Löytyihän sitä toinenkin jolla saman kaltainen ongelma kuin minulla! Itse olen vaihtanut jo tuon ilmanmäärämittarin, imuilma-anturin, ilmanmäärämittarin kumiputken, tulpat, suodattimet... Vika on minulla edelleen.. Kiinostaa kuulla mitä ehdotuksia tulee.
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94

    Comment

    • bavaria:39
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 323
      • Kotka

      #3
      Originally posted by aapok
      Löytyihän sitä toinenkin jolla saman kaltainen ongelma kuin minulla! Itse olen vaihtanut jo tuon ilmanmäärämittarin, imuilma-anturin, ilmanmäärämittarin kumiputken, tulpat, suodattimet... Vika on minulla edelleen.. Kiinostaa kuulla mitä ehdotuksia tulee.
      Oletko tarkastanut lambdat? Ne saa katottua helposti oskilloskoopilla, niistä kannattaa tarkistaa myös lämmitin.
      Last edited by bavaria:39; 11-07-2005, 06:57.

      Comment

      • aapok
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 807
        • Liperi

        #4
        Näkyisihä lamdojen huono toiminta vikatestissä? Käytin taannoin testerissä, maksoi 256€! Ei ollu mitään vikaa heidän mielestä...
        -Aapo-

        520da touring Lci M-sport -07
        1600-2 -68 (kaveriprojekti)
        Chevrolet Avalanche LTZ -09
        Sea Ray 230 sundancer -94

        Comment

        • takahiki
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 203
          • home

          #5
          aapok

          taannoin testerissä, maksoi 256€! Ei

          elämä kallis, ihan vaan mielenkiinnosta utelen että minkälaisen testin ne ajoivat läpi, ja oliko merkkikorjaamo kyseessä , tuo hinta vaan kuullostaa aika kovalta.

          Comment

          • aapok
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 807
            • Liperi

            #6
            Merkkiliike teki auton oman vikamuistin luvun, laajemman vikadiagnoosin ja etsivät hetken vikaa hälystä... Aikaa kului yli 4h!! Ensin esitti hinta-arviota 300€ sitten pienellä kritiikillä putosi tuon 50€ alaspäin. Ei mahtaneet ihan koko aikaa olla auton kimpussa mutta valohoitoa mitä valohoitoa,,
            -Aapo-

            520da touring Lci M-sport -07
            1600-2 -68 (kaveriprojekti)
            Chevrolet Avalanche LTZ -09
            Sea Ray 230 sundancer -94

            Comment

            • takahiki
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 203
              • home

              #7
              Niinpä, tietysti hekin siitä työstä saavat palkkansa ja ilmaista työtä ei olekaan mutta saattaisi siinä pienehköjä sylkipisaroita lennellä moisesta hoidosta varsinkaan jos ei apuja löytynyt laisinkaan.
              mutta palatkaamme aiheeseen

              Comment

              • mk77
                Newbiemmer
                • Jun 2005
                • 5

                #8
                Nykimisvika korjaantui

                Originally posted by mk77
                Tuli hankittua 523i vm. -99 ja siihen on ilmaantunut seuraavanlainen vika: veto häviää n. 1000-1500 kierrosaluella ja auto alkaa nykiä.
                Muuten auto toimii moitteetta, lähtee hyvin käyntiin, tyhjäkäynti tasainen, tehot tuntuvat olevan tallella ja kulutus on normaali.

                Käytin auton boschin testerissä, mutta huoltomies ei mitään vikaa löytänyt. Tyypillisimmät vian aiheuttajat, eli ilmamassamittarin ja nokka-akselin asentotunnistimen lukemat olivat hyväksytyissä rajoissa.

                Oliskohan kenelläkään antaa vinkkiä mistä vika voisi johtua?
                Vika korjaantui kun vaihdoin uudet tulpat (Boschin FGR7DQP:t). Huoltokirjan mukaan edellisillä tulpilla (NGK bkr6equp) ei oltu ajettu vasta kuin 25tkm, joten äkin nuo väsähti. Sillä en niitä ensimmäiseksi osannut epäillä. Eikös platinatulpille luvata 100 tkm vaihtoväli? Tai sitten on Gyntteriltä unohtunut vaihtaa tulpat inspection 2:ssa. Jos sitä on ikinä tehtykään... Eikös bemarissa ole boschin tulpat tehdasasennuksena, joten ei nuo siinä tapauksessa enää alkuperäiset olleet.

                Huomasin muuten, että autoon oli kolme puolaa vaihdettu. Onkohan tuo ihan normaalia, että näillä kilometreillä (mittarissa 125 tkm) on tarvinnu jo puolia vaihdella???

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  ONNEKSI OLKOON!!!
                  Tulppien vaihto vihdoin poisti ongelman?=Harvinaista...jos tosiaan johtui tulpista eikä puolasta/johdotuksesta.

                  Comment

                  • Laud
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 335
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by mk77
                    Huomasin muuten, että autoon oli kolme puolaa vaihdettu. Onkohan tuo ihan normaalia, että näillä kilometreillä (mittarissa 125 tkm) on tarvinnu jo puolia vaihdella???
                    En tiedä onko se "normaalia", mutta on se kai aika yleistä ko. moottorille.
                    Last edited by Laud; 13-07-2005, 23:30. Reason: Reason: Reason: Reason:
                    E36 320i coupé (M50TU)

                    Comment

                    • aapok
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 807
                      • Liperi

                      #11
                      Pitäsköhän minunkin kokeilla toisen kerran tulppien vaihtoa... jos se nyt auttaisi kun muulla ei vastaavanlainen vika oikea...
                      -Aapo-

                      520da touring Lci M-sport -07
                      1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                      Chevrolet Avalanche LTZ -09
                      Sea Ray 230 sundancer -94

                      Comment

                      • mk77
                        Newbiemmer
                        • Jun 2005
                        • 5

                        #12
                        Originally posted by aapok
                        Pitäsköhän minunkin kokeilla toisen kerran tulppien vaihtoa... jos se nyt auttaisi kun muulla ei vastaavanlainen vika oikea...
                        Puhdistin samalla varulta puolien liittimet ja tulpan hattujen kontaktipinnat CRC:llä. Tosin en usko, että sillä oli vaikutusta asiaan, koska kaikki pinnat olivat puhtaat ja kiiltävät. Onkos sulla puolia vaihdettu?

                        Comment

                        • aapok
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 807
                          • Liperi

                          #13
                          Ei ole puolia vaihdettu, kaikki puolat mitattu ja ei ollu mitään häröö niissä. Olisiko uudet tulpat voinu mennä hajalle ku oli jonkin aikaa hajallinen ilmanmäärämittari paikallaan ennen kuin sain hommattua uuden.
                          -Aapo-

                          520da touring Lci M-sport -07
                          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                          Chevrolet Avalanche LTZ -09
                          Sea Ray 230 sundancer -94

                          Comment

                          • Robi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 7606
                            • Vantaa

                            #14
                            Mulla omassa -96 (Suomi) 523i:ssä menossa kolmannet tulpat auton elinkaaren aikana ja ensimmäiset puolat on edelleen. Kilsoja mittarissa 253 ja risat...hiukan oudoksutta toi puolien rikkoontuminen noilla kilsoilla...mikäli kilsat pitävät paikkaansa.
                            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                            Tiedustelut priva tai 0452210069

                            Current
                            E61 530d
                            E39 530d
                            E39 520iA
                            E46 330xd
                            E28 528i

                            Comment

                            • juster
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 624

                              #15
                              Ruotsissa tehdyn tutkimuksen mukaan yli 50% pemareista oli ruuvattuja, mutta eihän me sellaisia täällä suomessa ostettu...

                              Toisaalta ruotsin vikatilastossa E39 on ollut kaikista autoista paras.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎