Originally posted by Robi
E39 nykii pintakierroksilla
Collapse
X
-
Itse tiedän tapauksen, jossa M54B25:ssa (eli sama kone kuin mk77:n M52TU) meni kolmannen kerran puola vaihtoon jo 30-40 tkm:n paikkeilla (1 omistaja = ei ruuvattu). Kyllähän se oudoksuttaa juu, mutta merkkiliikkessä kuitenkin suhtauduttiin asiaan ihan "rutiinilla", eli on niitä ilmeisesti jonkin verran mennyt? En tiedä tarkempia taustoja, mutta tietääkseni mitään muuta vikaa ei tuossakaan autossa ollut.E36 320i coupé (M50TU)
-
Todellinen vika löytyi
Hei,Originally posted by mk77Vika korjaantui kun vaihdoin uudet tulpat (Boschin FGR7DQP:t).
nykimisvika ilmaantui uudelleen pari viikkoa tulppien vaihdon jälkeen. No, vein pirsssin testeriin, mutta mitään vikaa ei löytynyt, huoltomies epäili puolaa vialliseksi. Aattelin, etten sokkona rupea mitään vaihtelemaan vaan ajelen kunnes vika pahenee ja löytyy siten helpommin. Viime torstaina käytin sitten uudelleen testerissä ja vikakoodi löytyi: sytytysvirhe yhdeltä sylinteriltä. Vika siirtyi toiselle sylinterille kun vaihtoi puolia keskenään, eli puola näytti olevan paskana. Vaihdoin puolan muttei mitään vaikutusta. Vein auton takas testeriin ja vika löytyi lopulta tulpanhatusta, joka oli lyönyt läpi runkoon. Pieni oli vika, mutta aiheutti paljon päänvaivaa ja ennenkaikkea v...sta.
Comment
-
Hattu lähtee irti ihan vetämällä ja takas kiinni naksahtaa painamalla. Hintaa en ole vielä selvittänyt, mutta hämärä muistikuva et olis parin kympin kieppeillä. Vika korjaantui mulla kun puhdisti huolella CRC:llä ja teräsharjalla tulpan puoleisen pään. Läpilyöntikohdan erotti ihan silmällä, kumissä näkyi selvät palojäljet sisäpuolella. Pitännee ostaa kuitenkin uusi niin ei ala temppuilla taas parin viikon päästä uudelleen.Originally posted by aapokLähteekö se hattu miten irti siitä puolasta ja mitä maksavat kappale?
Comment
Comment