Kyselisin miten tuo kiristinrulla ja/tai varsi vaihtuu tuossa e39 530da 1999 autossa. Saako yläkautta, pitääkö alakautta? Mulla on uusi rulla ja varsi. Meinasin pelkän rullan, mutta joku sanoi että varsi saattaa antautua, koska rulla on kiinni tiukassa. Oliko rullan kiinnitys siellä lohkon puolella eli rullan takana? Mites tuo varsi? Varren kiinnityspultti näkyy korkeapainepumpun puolella. Lähteekö varsi ihan vetämällä pois ja meneekö uusi tilalle työntämällä? Vai pitääkö koko kiristin irroittaa, jotta uuden varren saa takaisin kirsitmen läpi? Tuo rahisee ajossa jo sen verran että häiritsee. Itellä ei ole mahdollisuutta nosturilla, joten yläkautta soisin tuon tehtävän. Samoin noita vesiletkuja en tahtoisi edestä pois ottaa, koska juuri uudet nesteet laitettu. Mutta nää tilanteen mukaan..
Samoin. Tuossa vanhassa rullassa on suuri pulttimainen osa edestä päin katsottaessa, josta kiristetään löysätään hihnaa vaihtaessa. Uudessahan tuota ei ole eli vaihtuuko tuo sitten uuteen eli lähteekö se siitä irti? Oletan, että se irtoaa ja siirretään uuteen ja että se on takana olevalle (?) kiinnityspultille "adapteri"..
Jos tähän saisi vaikka rautalangasta diy! Jotenkin tuon vaihto tuntuu kauheen vaikeelta. Ja kaikki vinkit on tervetulleita.
Samoin. Tuossa vanhassa rullassa on suuri pulttimainen osa edestä päin katsottaessa, josta kiristetään löysätään hihnaa vaihtaessa. Uudessahan tuota ei ole eli vaihtuuko tuo sitten uuteen eli lähteekö se siitä irti? Oletan, että se irtoaa ja siirretään uuteen ja että se on takana olevalle (?) kiinnityspultille "adapteri"..
Jos tähän saisi vaikka rautalangasta diy! Jotenkin tuon vaihto tuntuu kauheen vaikeelta. Ja kaikki vinkit on tervetulleita.
Comment