Minkälainen homma E39:iin on vaihtaa kallistuksen vakaaja? En nyt oo ihan sataprosenttisen varma, mutta saattaa olla tuo tanko meikäläisellä poikki. Koiranluita asennellessa repsikan puolelta vakaaja on jäykkä niin kuin pitääkin, mutta kuskin puolella siinä ei ole mitään vastusta. Vakaajan päätä mihin koiranluu tulee kiinni, voi heilutella miten tykkää ihan käsinkin.
E39:iin kallistuksen vakaajan vaihto?
Collapse
X
-
En nyt osaa sanoa onko toi sulla poikki vai ei, mutta omaan autoon kun vaihdoin luita (yks puoli pukilla kerrallaan), niin totesin, että toisella puolella koiranluu meni vakaajaan todella helpolla ja toisella puolella joutu käyttään metrin kankea, jolla sai väännettyä kallistuksenvakaajaa alaspäin!!! En kyllä tajunnut mistä ero voi johtua, mutta tuskin se vakaaja mulla poikki sentään oli...Originally posted by BCNMinkälainen homma E39:iin on vaihtaa kallistuksen vakaaja? En nyt oo ihan sataprosenttisen varma, mutta saattaa olla tuo tanko meikäläisellä poikki. Koiranluita asennellessa repsikan puolelta vakaaja on jäykkä niin kuin pitääkin, mutta kuskin puolella siinä ei ole mitään vastusta. Vakaajan päätä mihin koiranluu tulee kiinni, voi heilutella miten tykkää ihan käsinkin.Last edited by KFZ-Koenig; 13-07-2005, 00:56.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
-
Juu samanlailla oli mullakin. Toinen puoli oli niin pirun jäykkä ja kankea joutu käyttään vääntämiseen, mutta toinen puoli oli aivan löysä.
Mulla on kuulunu kuskin puolelta montuista ajettaessa jo pitkään sellanen särähdys, että voi olla toi vakaajakin. Ei kai se nyt ihan normaalia ole, että toinen puoli on tollanen lepsu.
Comment
-
Comment
-
Kommentoikoon muutkin omia vakaajiaan, mutta jos vakaaja olis poikki, niin kai se se nyt ilmoittaisi itsestään jotenkin. Mulla ei kuulu meinaan mitään ihmeääniä eikä ajossa ole huomannut mitään kummallista...Originally posted by BCNEi kai se nyt ihan normaalia ole, että toinen puoli on tollanen lepsu.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
M5 vakaajaa taakse?
Lueskelin juttua täältä:
http://www.zeckhausen.com/swaybar_replacement.htm
Ja siellähän sanotaan mm. seuraavaa:
Onko kenelläkään kokemusta M5:n kallistuksen vakaajan vaihdosta taakse? Luulisi että jos edessä on vakiovakaaja ja takana tuollainen jäykempi niin menee siinä ainakin tehtaan alkuperäinen balanssi hyvin sekaisin, mutta voiko tosiaan olla että pelkällä takapään kallistuksen vakaajan vaihdolla saataisiin oikeasti "merkittävää" hyötyä?While the M5 rear swaybar will bolt on to a 525i, 528i, or 530i, the front swaybar will not. ... However, all of these 6-cylinder models will benefit from the addition of the M5 rear bar, if you are trying to reduce understeer. The rear swaybar installation is trivial and is probably the best $100 you can spend on improving your car's handling.
Kovempaa jousitusta tai suurempaa epämukavuutta en erityisesti kaipaa, mutta kallisteleehan tuo auto mutkissa, siitä ei pääse mihinkään.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Samaa ihmettelin itsekin, ei edes talvella ole huomannut puskemisilmiötä millään. Tai voihan se olla että tulee vaan ajettua liian hiljaa.Originally posted by -Tapi"if you are trying to reduce understeer"
Eiköhän noissa bensakoneisissa E39:seissä ole juuri päinvastoin.. Jos nopeutta haluaa lisätä, ei tarvitse ainakaan puskemisen korjaukseen keskittyä.
Comment
-
Nyt luin toista sivua siellä joku sanoo:
Ois kyllä kiva tietää onko joku Suomessa vaihdellut/vertaillut näitä?Start by trying the rear sway which takes 15 mins to install and $110 purchase, that alone will make an unbelievable difference and convince you of the value.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Mutta eikös sinulla ole M-alusta joten vakaajat ovat jo vakiota jäykemmät? Tosin paksuuseroa M5:n vakaajiin on vieläkin aika paljon. Entäs jos vaihtaisitkin M-sports II vakaajat? Ne kävisi eteen ja taakse.Originally posted by Petri.KekkonenLuulisi että jos edessä on vakiovakaaja ja takana tuollainen jäykempi niin menee siinä ainakin tehtaan alkuperäinen balanssi hyvin sekaisin, mutta voiko tosiaan olla että pelkällä takapään kallistuksen vakaajan vaihdolla saataisiin oikeasti "merkittävää" hyötyä?
Comment
Comment