Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:iin kallistuksen vakaajan vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BCN
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 313
    • Tampere

    E39:iin kallistuksen vakaajan vaihto?

    Minkälainen homma E39:iin on vaihtaa kallistuksen vakaaja? En nyt oo ihan sataprosenttisen varma, mutta saattaa olla tuo tanko meikäläisellä poikki. Koiranluita asennellessa repsikan puolelta vakaaja on jäykkä niin kuin pitääkin, mutta kuskin puolella siinä ei ole mitään vastusta. Vakaajan päätä mihin koiranluu tulee kiinni, voi heilutella miten tykkää ihan käsinkin.
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Originally posted by BCN
    Minkälainen homma E39:iin on vaihtaa kallistuksen vakaaja? En nyt oo ihan sataprosenttisen varma, mutta saattaa olla tuo tanko meikäläisellä poikki. Koiranluita asennellessa repsikan puolelta vakaaja on jäykkä niin kuin pitääkin, mutta kuskin puolella siinä ei ole mitään vastusta. Vakaajan päätä mihin koiranluu tulee kiinni, voi heilutella miten tykkää ihan käsinkin.
    En nyt osaa sanoa onko toi sulla poikki vai ei, mutta omaan autoon kun vaihdoin luita (yks puoli pukilla kerrallaan), niin totesin, että toisella puolella koiranluu meni vakaajaan todella helpolla ja toisella puolella joutu käyttään metrin kankea, jolla sai väännettyä kallistuksenvakaajaa alaspäin!!! En kyllä tajunnut mistä ero voi johtua, mutta tuskin se vakaaja mulla poikki sentään oli...
    Last edited by KFZ-Koenig; 13-07-2005, 00:56.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • BCN
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 313
      • Tampere

      #3
      Juu samanlailla oli mullakin. Toinen puoli oli niin pirun jäykkä ja kankea joutu käyttään vääntämiseen, mutta toinen puoli oli aivan löysä.

      Mulla on kuulunu kuskin puolelta montuista ajettaessa jo pitkään sellanen särähdys, että voi olla toi vakaajakin. Ei kai se nyt ihan normaalia ole, että toinen puoli on tollanen lepsu.

      Comment

      • BCN
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 313
        • Tampere

        #4
        Tossa vielä linkki kyseisen vakaajan kuvaan:

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #5
          Originally posted by BCN
          Ei kai se nyt ihan normaalia ole, että toinen puoli on tollanen lepsu.
          Kommentoikoon muutkin omia vakaajiaan, mutta jos vakaaja olis poikki, niin kai se se nyt ilmoittaisi itsestään jotenkin. Mulla ei kuulu meinaan mitään ihmeääniä eikä ajossa ole huomannut mitään kummallista...
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7398
            • Oulu

            #6
            M5 vakaajaa taakse?

            Lueskelin juttua täältä:


            Ja siellähän sanotaan mm. seuraavaa:
            While the M5 rear swaybar will bolt on to a 525i, 528i, or 530i, the front swaybar will not. ... However, all of these 6-cylinder models will benefit from the addition of the M5 rear bar, if you are trying to reduce understeer. The rear swaybar installation is trivial and is probably the best $100 you can spend on improving your car's handling.
            Onko kenelläkään kokemusta M5:n kallistuksen vakaajan vaihdosta taakse? Luulisi että jos edessä on vakiovakaaja ja takana tuollainen jäykempi niin menee siinä ainakin tehtaan alkuperäinen balanssi hyvin sekaisin, mutta voiko tosiaan olla että pelkällä takapään kallistuksen vakaajan vaihdolla saataisiin oikeasti "merkittävää" hyötyä?

            Kovempaa jousitusta tai suurempaa epämukavuutta en erityisesti kaipaa, mutta kallisteleehan tuo auto mutkissa, siitä ei pääse mihinkään.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #7
              "if you are trying to reduce understeer"

              Eiköhän noissa bensakoneisissa E39:seissä ole juuri päinvastoin.. Jos nopeutta haluaa lisätä, ei tarvitse ainakaan puskemisen korjaukseen keskittyä.
              ---

              Comment

              • exodus
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 774
                • Oulu

                #8
                Originally posted by -Tapi
                "if you are trying to reduce understeer"

                Eiköhän noissa bensakoneisissa E39:seissä ole juuri päinvastoin.. Jos nopeutta haluaa lisätä, ei tarvitse ainakaan puskemisen korjaukseen keskittyä.
                Samaa ihmettelin itsekin, ei edes talvella ole huomannut puskemisilmiötä millään. Tai voihan se olla että tulee vaan ajettua liian hiljaa.

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7398
                  • Oulu

                  #9
                  Nyt luin toista sivua siellä joku sanoo:
                  Start by trying the rear sway which takes 15 mins to install and $110 purchase, that alone will make an unbelievable difference and convince you of the value.
                  Ois kyllä kiva tietää onko joku Suomessa vaihdellut/vertaillut näitä?
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Petri.Kekkonen
                    Luulisi että jos edessä on vakiovakaaja ja takana tuollainen jäykempi niin menee siinä ainakin tehtaan alkuperäinen balanssi hyvin sekaisin, mutta voiko tosiaan olla että pelkällä takapään kallistuksen vakaajan vaihdolla saataisiin oikeasti "merkittävää" hyötyä?
                    Mutta eikös sinulla ole M-alusta joten vakaajat ovat jo vakiota jäykemmät? Tosin paksuuseroa M5:n vakaajiin on vieläkin aika paljon. Entäs jos vaihtaisitkin M-sports II vakaajat? Ne kävisi eteen ja taakse.
                    E39 528iA

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎