Announcement

Collapse
No announcement yet.

Etutukivarren vaihto kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lemppari
    Bimmer Rookie
    • Mar 2015
    • 35
    • Helsinki

    Etutukivarren vaihto kokemuksia?

    Pitäisi vaihtaa vasen etutukivarsi e39:iin ja kyselisin onko jotain erityistä mitä tulisi huomioida ettei homma mene vikaan?
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11078
    • Oulu

    #2
    Elä hakkaa alumiinista olka-akselia lekalla Eikai siinä muuta ihmeellistä. Perus pultti auki pultti kiinni alustajumppaa featurin jumiin ruostuneet pultit yms.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #3
      Eikös tuossakin pitäisi kiristää pultti vasta kun auto on pyörillä/napa tunkattu ylös? Muuten tulee lyhytikäinen tukivarsi...
      E39 528iA

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14349
        • Oulu

        #4
        Originally posted by TJJ View Post
        Eikös tuossakin pitäisi kiristää pultti vasta kun auto on pyörillä/napa tunkattu ylös? Muuten tulee lyhytikäinen tukivarsi...
        Puslan päät toki aina kiritään kun auton oma paino päällä.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • siffo
          Newbiemmer
          • May 2018
          • 26
          • Sipoo

          #5
          Kannattaa se pallonivel irrottaa lyömällä semmonen irroitushaarukka sinne väliin. Itse en näin tehny ja tuli se holkki mukana ja jouduin sitten ruuvipenkissä irroittamaan sen holkin tukivarresta tommosella haarukalla ja
          prässäämään sen C puristimella takaisin.

          Comment

          • lihakimpale
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2017
            • 261
            • Oulu

            #6



            Tällä vaihdoin vasta koko etupään. Nätisti lähtee, kun ei ihan perille asti työnnä. Jos perille asti vasaran kanssa paukuttaa niin painaa hieman vinoon.

            Comment

            • prh'
              Bimmer Rookie
              • May 2018
              • 122
              • Seinäjoki

              #7
              Sen muutaman kerran kun olen noita vaihtanut, niin se alumiini holkki tulee tukivarren mukana irrottaessa. Ne on sitten tosiaan alumiinia, joten leka on big no no.
              Prässillä olen noita holkkeja irrotellut.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14349
                • Oulu

                #8
                Originally posted by lihakimpale View Post
                https://www.motonet.fi/fi/tuote/8040...elen-ulosvedin


                Tällä vaihdoin vasta koko etupään. Nätisti lähtee, kun ei ihan perille asti työnnä. Jos perille asti vasaran kanssa paukuttaa niin painaa hieman vinoon.
                Jep, samaa ulosvetäjää olen käyttänyt, eikä tule holkit matkassa.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • hietase
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 539
                  • Espoo

                  #9
                  Minä annan ääneni lyöntihaarukalle. Osaamattomuuttako lie, mutta en saanut ulosvedintä riittävän syvälle, jotta se olisi pysynyt kiristettäessä paikoillaan. Kokeilin kahta erilaista ja molemmilla oli sama lopputulos, ulosvedin pakitti pois ja pallonivel pysyi kiinni.

                  Linkissä oleva lyhyt lyöntihaarukka toimii. Pitemmässä mallissa ei ole riittävää kulmaa, vaan se uppoaa liian syvälle. Puolentoista kilon moskalla pikku napautus ja pallonivel aukesi nätisti, ilman holkkien irtoamisia.



                  Katso kummankin pään momentit kohdilleen ja korin puoleisen pään lopullinen kiristys vasta kun auton paino on tuennan päällä. Jos et mahdu alle näin tekemään, niin mittaa pyörännavan ja lokasuojan kaaren välinen etäisyys ennen vaihtoa. Laita tukeva pönkkä vaihdon jälkeen renkaan alle ja laske autoa tunkilta tai nosturilta sitten sen verran, että navan ja kaaren välinen etäisyys on sama ja kiristä puslapää momenttiin.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎