Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 jäähdytysprobleemos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JukkaR
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 160
    • Vihti

    e39 jäähdytysprobleemos

    Osaisko joku kertoa...autossa ylävesiletkussa (se jossa on lämpöanturit) on joku ruuvin näköinen (paineruuvi?), josta rupes pulputtelemaan nesteitä ulos.

    Auto oli tosin juuri huollossa, jossa testattiin kaikki termarit ja muut, eikä vikaa ollut (flekti oli rikki). Lisäilivät nestettä samalla siihen, joten oisko nyt vaan toivottavasti kaverit täyttäneet liikaa nesteitä ja tulee nyt ulos liiat?

    Vai oisko jotain muita ideoita? Uskaltaako tuolla ajaa (jos on nestettä ja ei lämmöt nouse) huollon pihaan tsekkaan onko tukossa tms.?

    Vai suosiolla hinaus (jos onnistuu). Sehän täs vituttaa kun lomalle pitäs lähtee huomenna ajamaan...lämmöt ei noussu kertaakaan ajon aikana, ja kone vetää hyvin, joten ei siinä ainakaan vielä ole mitään tapahtunut..

    Mitähä kandeis tarkastaa? Nesteet toki kunhan lämmöt laskee illan mittaan..Vinkkejä?
    e39 523i -98
  • Vee-eit
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 709
    • Turku

    #2
    Koeta nyt ekaks onko se ruuvi kiinni, jos asentaja on unohtanut sen. Ruuvissa on o-rengas tiiviste, joka voi myös olla rikki.
    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

    Comment

    • JukkaR
      Bimmer Rookie
      • May 2003
      • 160
      • Vihti

      #3
      Originally posted by Vee-eit
      Koeta nyt ekaks onko se ruuvi kiinni, jos asentaja on unohtanut sen. Ruuvissa on o-rengas tiiviste, joka voi myös olla rikki.
      Onko tuon ruuvin tarkoitus siis mikä? Ilmattu se oli uudelleen huollossa kokeeksi myös. Todellinen vika tosiaan löytyi niiden toimien jälkeen siitä sähköflektistä.

      Se ei siis ole mikään 'ylipaine' ruuvi? Vaan sen uskaltaa siis ruveta ruuvaamaan täysillä kiinni? Voin postata kuvaa tuosta illalla, vai voikohan tuota ruuvia sotkea mihinkään muuhun..
      e39 523i -98

      Comment

      • Vee-eit
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 709
        • Turku

        #4
        No jos sieltä nestettä ulos tulee niin kai se silloin vuotaa ja jäähdytyssysteemissä ei pitäisi olla vuotoja. Sano nyt vielä auton malli ja vuosi niin voin tarkentaa, mutta en usko että siellä mitään ylipaineventtiiliä olisi. Koita nyt kiertää se ruuvi kiinni ja katso loppuuko vuoto. Se ruuvi on muovia, älä kiristä kaikin voimin..
        Ups olihan siellä se malli ja vuosikin
        Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

        Comment

        • JukkaR
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 160
          • Vihti

          #5
          Originally posted by Vee-eit
          No jos sieltä nestettä ulos tulee niin kai se silloin vuotaa ja jäähdytyssysteemissä ei pitäisi olla vuotoja. Sano nyt vielä auton malli ja vuosi niin voin tarkentaa, mutta en usko että siellä mitään ylipaineventtiiliä olisi. Koita nyt kiertää se ruuvi kiinni ja katso loppuuko vuoto. Se ruuvi on muovia, älä kiristä kaikin voimin..
          Ups olihan siellä se malli ja vuosikin
          Jep, oli malli ja vuosi :-)

          Nyt kun katoin, niin kyllä nestettä on edelleen koneessa. Koeajan tosin vasta aamulla, kun vien samaan paikkaan missä ovat tuota jo korjanneet monta kertaa...varmana jättäneet jotain löysälle.

          Mut toi muoviruuvi tosiaan on siinä letkun toisessa päässä eikä lue mitään. Se ruuvi siinä paisuntasäiliön luona lukee ilmaus tms.

          Käyn ruuvaamassa sitä toista vähän...katotaan pyöriikö. Kiitos paljon kommenteista. Oisko sulla purkukuvaa tuosta systeemistä, jostain syystä ei TIS näytä purkukuvaa siitä, että tietäs mikä hiton ruuvi se oikeen on..
          e39 523i -98

          Comment

          • JukkaR
            Bimmer Rookie
            • May 2003
            • 160
            • Vihti

            #6
            Originally posted by Vee-eit
            No jos sieltä nestettä ulos tulee niin kai se silloin vuotaa ja jäähdytyssysteemissä ei pitäisi olla vuotoja. Sano nyt vielä auton malli ja vuosi niin voin tarkentaa, mutta en usko että siellä mitään ylipaineventtiiliä olisi. Koita nyt kiertää se ruuvi kiinni ja katso loppuuko vuoto. Se ruuvi on muovia, älä kiristä kaikin voimin..
            Ups olihan siellä se malli ja vuosikin
            Käyn ruuvaamassa sitä toista vähän...katotaan pyöriikö. Kiitos paljon kommenteista. Oisko sulla purkukuvaa tuosta systeemistä, jostain syystä ei TIS näytä purkukuvaa siitä, että tietäs mikä hiton ruuvi se oikeen on..

            EDIT: Ruuvaus ei oikein ottanut onnistuakseen. Koko kanta irtos kun laitoin meisselin siihen...eli se siitä. Toivottavasti tuo on ainoa vikakohta. Ihmeen paljon näytti sitä vuotaneen silmämääräisesti.

            Kuumin kysymys, että uskaltaako tuota ajaa mihkään? Jos vuoto on hidasta -> ehtis ½h pajalle...
            e39 523i -98

            Comment

            • Vee-eit
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 709
              • Turku

              #7
              Se ruuvi on samanlainen ilmausruuvi kuin se toinenkin. Syy miksi se vuosi tulikin jo ilmi, ruuvi oli melkein poikki ja kun yritit kiristää se katkesi kokonaan. Ilmastointiteippiä tms ympärille ja silmät lämpömittarissa korjaamolle, saavat siellä korjata mitä ovat rikkoneet. Todennäköisesti suurin osa ruuvista on edelleen siellä reijässä ja vuoto on aika pieni (toivottavasti). Omalla vastuulla tietysti...
              Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #8
                sähköflekti

                mistä ne löysi sen sähköflektin, kun siinä pitäis olla visko..?
                Aprilia RSV4

                Comment

                • JukkaR
                  Bimmer Rookie
                  • May 2003
                  • 160
                  • Vihti

                  #9
                  Originally posted by jannmann
                  mistä ne löysi sen sähköflektin, kun siinä pitäis olla visko..?
                  Siis on visko,mutta ilmastoinnin lisäpuhallin on sähköinen...ihan siinä kennon edessä.
                  e39 523i -98

                  Comment

                  • jartsa02
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 1131
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by JukkaR
                    EDIT: Ruuvaus ei oikein ottanut onnistuakseen. Koko kanta irtos kun laitoin meisselin siihen...eli se siitä. Toivottavasti tuo on ainoa vikakohta. Ihmeen paljon näytti sitä vuotaneen silmämääräisesti.

                    Kuumin kysymys, että uskaltaako tuota ajaa mihkään? Jos vuoto on hidasta -> ehtis ½h pajalle...
                    Mulla itellä joskus kävi kanssa tollee, tosin sille syylarissa olevalle ruuville. Se kyllä pukkas aika hyvällä vauhdilla vettä pihalle, varsinkin kun kone lämpis ja systeemiin tuli painetta. Vaikka se ruuvinpätkä on siellä reiässä vielä tallella, niin siinä ruuvin kierreosassa on ura ja sitä myöten se päästää painetta ja vettä ulos. Jos meinaa ajella tuommosen matkan, niin kannattaa olla erityisen varovainen ettei vedet pääse liian vähiin.
                    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #11
                      visko

                      se ilmastoinnin sähköflekti ei kyllä vaikuta koneen lämpöihin mitenkään.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • JukkaR
                        Bimmer Rookie
                        • May 2003
                        • 160
                        • Vihti

                        #12
                        Originally posted by jartsa02
                        Mulla itellä joskus kävi kanssa tollee, tosin sille syylarissa olevalle ruuville. Se kyllä pukkas aika hyvällä vauhdilla vettä pihalle, varsinkin kun kone lämpis ja systeemiin tuli painetta. Vaikka se ruuvinpätkä on siellä reiässä vielä tallella, niin siinä ruuvin kierreosassa on ura ja sitä myöten se päästää painetta ja vettä ulos. Jos meinaa ajella tuommosen matkan, niin kannattaa olla erityisen varovainen ettei vedet pääse liian vähiin.
                        Joo, sitä nestettä näytti olevan paljon vielä joten ajelin aamulla huoltoon sen kanssa, eikä lämmöt nousseet missään välissä. Tänään pitäs valmistua..toivotaan näin, että pääsis matkaan.
                        e39 523i -98

                        Comment

                        • Vee-eit
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 709
                          • Turku

                          #13
                          Pääsitkö reissuun ehjällä autolla ?
                          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                          Comment

                          • JukkaR
                            Bimmer Rookie
                            • May 2003
                            • 160
                            • Vihti

                            #14
                            Originally posted by Vee-eit
                            Pääsitkö reissuun ehjällä autolla ?
                            Jep! Asianmukaisesti korjasivat ilman kuluja ja moottoritilakin oli pesty, eli nyt voi hymyssä suin startata lomille

                            Kiitoksia paljon vinkeistä..heti löytyi vika.
                            e39 523i -98

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎