E39 540i Savutus Ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hartzi
    Bimmer Rookie
    • Aug 2013
    • 55
    • Tampere

    #16
    Originally posted by _Bäri_ View Post
    Eikö tuo ole ominaisuus kasikoneelle? Itellä pölläyttää aina kun kylmänä käynnistää oli lämpötila mikä tahansa.
    No ei ne öljysavut luulis kuuluvan asiaan :think
    E39 540iA -01

    Comment

    • _Bäri_
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2014
      • 935
      • Turku

      #17
      Valkosta usvaa se on ollu ja ehkä vähä sinistä. Muttei oo kertaakaa syöny öljyä.
      G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

      Ex:
      E61 535dA -05
      E91 320dA -06
      E53 X5 3.0dA - 03
      E39 535iA -01
      E39 520i -97
      E39 530dA - 00

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #18
        Originally posted by _Bäri_ View Post
        Eikö tuo ole ominaisuus kasikoneelle? Itellä pölläyttää aina kun kylmänä käynnistää oli lämpötila mikä tahansa.

        No ei omassa tuollaista ominaisuutta ole.

        Sitten vähän lämmettyään putket höyryävät komeasti mutta ei mitään pöläystä startissa.

        Comment

        • Scitso
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2818
          • Kuusankoski

          #19
          Vesihöyry hetken päästä on normaalia. Käynnistyksessä tuleva on joko öljyä tai jäähdytinnestettä männän päällä.
          E34 525i Touring -96 "Iris"
          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
          E61 530d Touring -04

          ex. E39 520ia Touring -98
          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
          ex. E28 520i -82

          Comment

          • Hartzi
            Bimmer Rookie
            • Aug 2013
            • 55
            • Tampere

            #20
            Originally posted by Scitso View Post
            Vesihöyry hetken päästä on normaalia. Käynnistyksessä tuleva on joko öljyä tai jäähdytinnestettä männän päällä.
            Niin. Mielenkiintoista olisi tietää, miksi se öljy ei enää päädy pyttyihin jos auton ajelee lämpimäksi S-pykälä päällä
            E39 540iA -01

            Comment

            • jonne
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 248
              • Rusko

              #21
              Originally posted by JHapu View Post
              Eli kylmänä käynnistäessä pöllähtää aina kohtuu iso pilvi auton taakse. Lämpimänä ja ajossa ei tule putkista mitään. Ainoastaan kylmänä.. Savu on 80% valkosta ja 20% sinistä. Mistä lähtis ettimää ku ei nyt ihan normaalia ole. 260tkm mittarissa.

              Pieni sininen pölähdys on ihan ok; hiukan on ohjurien kautta tullut öljyä palotilaan moottorin sammuttua kuumana.
              Valkoinen vesihöyry näkyy viileällä kelillä kylmäkäynnistyksen jälkeen runsaanakin koska nämä saavat niin paljon polttoainetta kylmäkäynnillä.
              Litra bensaa tuottaa palaessaan noin litran vettä mikä höyrymuodossa n ä k y y.
              Siihen päälle vielä sisuksiltaan kostean pakoputken lämpiämishöyryt.

              Normaalia.
              Last edited by jonne; 04-10-2018, 18:40. Reason: typo
              Mikä laulaen tulee, se tulee.

              BMW E39 M5, vm. 2002

              Comment

              Working...
              X