Automaatti swappi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Djantikka
    Bimmer Rookie
    • Jun 2017
    • 47
    • Lahti

    Automaatti swappi

    Mitäs arvon raati on mieltä, mulla ois vaihtomoottorin perässä tomaatti ja auto on manuaalina, kumpi on fiksumpaa, ostaa kaksoismassavp ja kytkinpaketti vai vaan muuntaa tuo auto automaatiksi? Ainakin tuo massapyörä maksaa mukavasti... Entä mitä vaatii tuo automaatiksi muutto? Shifterin, kytkimen poisto yms? Tarviiko jarrupoljin vaihtaa, joku eri tunnistin jarrupolkimelle? Eri mittaristo?Kertokaa :think
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    #2
    No sehän riippuu haluatko manuaalin vai automaatin. Paljon halvempi ja helpompi pitää auto manuaalina. No ei se kaksoimassa nyt niin mahdottomasti maksa, esim 530d:hen sachs reilu 300€ saksasta.

    Automaatiksi muunto vaatii kyllä alka paljon tekemistä, tarviit automaatista johtosarjasta osan, EGS, polkimet vaihtoon (ei kait kukaan halua automaattiin kolmea poljinta?) jne jne. Lopuksi pitäisi vielä etsiä joku koodamaan auto automaatiksi.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Djantikka
      Bimmer Rookie
      • Jun 2017
      • 47
      • Lahti

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      No sehän riippuu haluatko manuaalin vai automaatin. Paljon halvempi ja helpompi pitää auto manuaalina. No ei se kaksoimassa nyt niin mahdottomasti maksa, esim 530d:hen sachs reilu 300€ saksasta.

      Automaatiksi muunto vaatii kyllä alka paljon tekemistä, tarviit automaatista johtosarjasta osan, EGS, polkimet vaihtoon (ei kait kukaan halua automaattiin kolmea poljinta?) jne jne. Lopuksi pitäisi vielä etsiä joku koodamaan auto automaatiksi.

      Koodaus ei ole ongelma. Täydellinen johtosarja löytyy, EGS löytyy. Eli ei paljoa puuttuisi. Hain tässä lähinnä, että tarvitseeko vaihtaa jarrupoljin vai toimiiko sillä omalla anturilla yms. Eli hieman tarkempaa tietoa kun kytkinpolkimen poisto tai koodaus, mitkä nyt ovat lähinnä itsestään selviä.

      Anteeksi jos en tarpeeksi selvästi kirjoittanut.
      Last edited by Djantikka; 26-09-2018, 12:59.

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Mutuillaan sen verran että lienee voimansiirrossa myös eroja..Perävälitykset jne.

        Laittaisin manuaalina, alkaa E39 muutenkin ikää olemaan sen verran jo korinakin että automaatit on melkolailla tyhjää arpaa suurinosa (lue särki).

        Eikös noihin saa tuuninki vauhtipyörää ja kykää ulkomailta ihan huokeeseen hintaan..
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • 320i
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 71
          • Suomi

          #5
          Jos autosi on valmiiksi manuaali, niin mikset käytä autossasi olevaa vauhtipyörää?

          Kannattaa pitää manuaalina. On paljon luotettavampi ja halvempi korjata. Toisekseen auto kiihtyy paljon ripeämmin manuaalina ja on enempi ajajan auto.

          Ja jos sulla on ehjä automaatti? Niin myymällä sen saat rahaa kytkimeen yms.

          Comment

          • Djantikka
            Bimmer Rookie
            • Jun 2017
            • 47
            • Lahti

            #6
            Juu löytyy tomaatti ja ohjainboksi 160tkm ajettu, juuri uusittu solenoidit ja venttiilipöytä tarkasteltu... Saa myös ostaa pois, ei o tuntunu kiinnostuneita olemaan... Ja mulla on paikallaan b25 pienemmällä vauhtiksella ja tilalle tulossa kevyesti viritelty b28, ei viittis laittaa pienempää kytkintä niin tarvis vauhtis hommata.. Jaa mitähää tuuninkeja saa linkata, halvin mitä löytynyt niin karvan päälle 300 hinta + kytkin 100-150€...Oishaa tuo automaatti ollu lepposeja ajella... kunhan tässä mietiskelen vaihtoehtoja, mutta kyllä mulla varmaan manuaaliksi tuo jäänee...

            Comment

            • Djantikka
              Bimmer Rookie
              • Jun 2017
              • 47
              • Lahti

              #7
              Mitä muuten tuollaisesta laatikosta voipi pyytää? GM:n laatikko, oon ymmärtänyt ettei ole kamalan arvokkaita. Turbiinin saa mukaan... Z3 M52 perästä

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11203
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Djantikka View Post
                Juu löytyy tomaatti ja ohjainboksi 160tkm ajettu, juuri uusittu solenoidit ja venttiilipöytä tarkasteltu... Saa myös ostaa pois, ei o tuntunu kiinnostuneita olemaan... Ja mulla on paikallaan b25 pienemmällä vauhtiksella ja tilalle tulossa kevyesti viritelty b28, ei viittis laittaa pienempää kytkintä niin tarvis vauhtis hommata.. Jaa mitähää tuuninkeja saa linkata, halvin mitä löytynyt niin karvan päälle 300 hinta + kytkin 100-150€...Oishaa tuo automaatti ollu lepposeja ajella... kunhan tässä mietiskelen vaihtoehtoja, mutta kyllä mulla varmaan manuaaliksi tuo jäänee...
                Se b25 kytkin ja vauhtis riittää kyllä, kunhan se kytkin ei aivan loppuun ajettu ole. Ja siihen 228mm vauhtipyörään voi pistää myös 240mm kytkinpaketin. Toki sillä oletuksella, ettei se vauhtis ole kulunu pykämälle. Alkuperäinen varmasti kyllä on, mutta kuitenkin.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Djantikka
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2017
                  • 47
                  • Lahti

                  #9
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Se b25 kytkin ja vauhtis riittää kyllä, kunhan se kytkin ei aivan loppuun ajettu ole. Ja siihen 228mm vauhtipyörään voi pistää myös 240mm kytkinpaketin. Toki sillä oletuksella, ettei se vauhtis ole kulunu pykämälle. Alkuperäinen varmasti kyllä on, mutta kuitenkin.
                  Joo tässähän on vielä se että mulla on se kova vauhtis siellä b25 perässä mistä ei ole mulla ainekaan mitään hajua... Ajattelin laittaa uutta ja tehdä kunnolla kun kerran auki on... ja jos sinne on tarkotettu tehtaalla isompi vauhtis niin kait sille joku syy on...

                  Comment

                  • Djantikka
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2017
                    • 47
                    • Lahti

                    #10
                    No tilasin sen vp:n ja isomman kytkinpaketin... Jääpi tuo pienempi hyllyyn tuon vauhtiksen kaveriksi. Loppuu se arpominen.

                    Comment

                    Working...
                    X