Announcement

Collapse
No announcement yet.

useita kysymyksia 530D:stä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pera8x
    Bimmer Rookie
    • Jan 2015
    • 158
    • tampere

    useita kysymyksia 530D:stä

    ajattelin pistää tähän vallan uuden kysymysketjun koskien tuota omaa autoani. eli e39 530D automaatti. vuosimalli on 00.


    ensinnäkin webasto ei pelaa. herjaa vesipumppua. ei edes yritä lähteä päälle. sulaketta on nypitty irti ja laiteltu takasin. ei mitään elon merkkejä. ei toimi tällä hetkellä siis mitenkään. jos toimisi, niin pitäisi toimia vain ajonaikasena lisälämmittimenä. onko tuo vesipumppu helposti irrotettava osa? vai onko se jossain webaston sisuksissa? weban polttoainepumppu ilmeisesti toimii. sen saa sykkimään inpalla kokeilemalla. sitten, jahka saan webaston kuntoon, niin olisi kiva saada se toimimaan myös MID:n napeista. osaako joku sanoa saako tuon inpalla muutettua esilämmittimeksi? vai vaatiiko parempia ohjelmia ja isompaa osaamista? tarvii tuohon perehtyä jahka nyt saan koko webaston toimimaan ensin.


    näkeekö jostain helposti onko imusarjan läpät jo poistettu käytöstä? ja jos ei ole, niin onko paha rasti poistaa? mitenkäs se moottori tms., mikä niitä ohjailee, pitääkö sille tehdä jotain? sähkölläkö noita liikutellaan, vai alipaineella vai millä?
  • pera8x
    Bimmer Rookie
    • Jan 2015
    • 158
    • tampere

    #2
    niin ja tuli vielä mieleen, että jos ottais koko webaston pöydälle tuosta, niin onko helppo irrottaa? jonkinlainen putki tms. varmaan pitäisi rakennella siksi aikaa webaston tilalle, kun webasto on irti, että autolla voi ajaa. montako letkua tuolle webastolle tulee ja menee?

    Comment

    • -kalevi-
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 507
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by pera8x View Post
      niin ja tuli vielä mieleen, että jos ottais koko webaston pöydälle tuosta, niin onko helppo irrottaa? jonkinlainen putki tms. varmaan pitäisi rakennella siksi aikaa webaston tilalle, kun webasto on irti, että autolla voi ajaa. montako letkua tuolle webastolle tulee ja menee?
      Alkuperäinen webasto on vasemman eturenkaan takana sisälokarin alla. Sinne tulee 2 vesiletkua, olisko 19mm ja ne yhdistämällä voit ajaa ilman webastoa. Vesipumppu on siinä webaston kyljessä kiinni. Lämmittimen voi ohjelmoida ainakin bmw scannerilla.

      Imusarjan läpistä ei tiedä muutakuin purkamalla imusarjan irti. Alipaineletku irti ja tulpata reiät +alipaineletku
      Last edited by -kalevi-; 15-10-2018, 12:26.
      E87 118d
      E70 3.0d
      Ex: E36 M3
      Ex: E36 cabriolet m60b40
      Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
      Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

      Comment

      • pera8x
        Bimmer Rookie
        • Jan 2015
        • 158
        • tampere

        #4
        jees, kiitos vastauksesta. helpottaa huomattavasti webaston vianhakua, kun saa koko laitoksen irti ja pöydälle.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by pera8x View Post
          sitten, jahka saan webaston kuntoon, niin olisi kiva saada se toimimaan myös MID:n napeista. osaako joku sanoa saako tuon inpalla muutettua esilämmittimeksi? vai vaatiiko parempia ohjelmia ja isompaa osaamista? tarvii tuohon perehtyä jahka nyt saan koko webaston toimimaan ensin.
          INPA:lla ei pysty koodauksia tekemään, joten sillä ei tuota esilämmittimeksi koodausta voi tehdä. NCS experillä onnistuu.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • pera8x
            Bimmer Rookie
            • Jan 2015
            • 158
            • tampere

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            INPA:lla ei pysty koodauksia tekemään, joten sillä ei tuota esilämmittimeksi koodausta voi tehdä. NCS experillä onnistuu.

            kiitos taas vastauksesta. tollasta vähän epäilinkin, kun aikani inpan kanssa tutkailin autoa. tarvii katsoa, josko opettelisin itse tuota ncs expertin käyttöä, vaiko suosilla annan jonkun viisaamman hoidella homman. kyllä se varmaan onnistuu iteltänikin, kun hetken aikaa tutkii ja opiskelee aihetta. pitää miettiä asiaa.:think

            Comment

            • tansju
              Bimmer Rookie
              • Apr 2015
              • 96
              • Nokian perämettällä

              #7
              Lainataampa topickia pikkaisen kun otsikko on sopivan epämääräinen, eli omassa 530da:ssa vm-99 ompi satunnaisesti semmoinen ominaisuus että paikaltaan lähtiessä auto ei reagoi kaasuun ollenkaan, vaan kaikki alkaa tapahtua noin sekunnin viiveellä. Sillä että painaako poljinta vähän tai survaisee kerrallaa pohjaan ei ole väliä, lisäksi mitään vikakoodeja tuo ei anna joten osaisiko arvon raati antaa mitään vinkkiä mihin suuntaan edetä?

              Comment

              • pera8x
                Bimmer Rookie
                • Jan 2015
                • 158
                • tampere

                #8
                noniin. taas on autoa tutkittu. vikakoodia alkaa pukkaamaan webastolta ja moottorilta. auto kuitenkin toimii ihan ok normaalisti lukuunottamatta webastoa. ja joskus ajossa tuntuu, että tehot vähän heittelee. en tiedä onko vain sitä, että tuntuu, vai onko todellista tuo tehojen puuttuminen.. lisäks häirittee tuo ihme "tehoboxi". joku sellanenkin tässä autossa on. voiko sen vain heittää mäkeen? entäs sen poxin piuha? mitä sille tehdään, vai jätetään vain repsottamaan konehuoneeseen? en edes tiedä mistä piuha tulee, en ole tutkinut asiaa.


                no, tässä nyt näitä vikakoodeja, mitä sain tänään ulos autosta. liekkö tuo "tehoboxi" syypää noihin vikakoodeihin moottorin osalta?



                webasto antaa tällästä vikakoodia. mitähän tuo mahtaa tarkoittaa?


                ' E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
                Date: 10/19/18 20:45:19 ECU: ZUHEIZ JobStatus: OKAY Variant: ZUHEIZ-------------------------------------------------------------
                RESULT: 2 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
                4 Dosierpumpe
                Error frequency : 255
                Wasserpumpe EIN 48.00 0-n Kuehlmitteltemperatur 22.00 Grad Celsius
                Leitungsunterbrechung Fehler momentan vorhanden-------------------------------------------------------------
                3 Umwaelzpumpe
                Error frequency : 255
                Wasserpumpe EIN 48.00 0-n Kuehlmitteltemperatur 22.00 Grad Celsius
                Leitungsunterbrechung Fehler momentan vorhanden ================================================== ===========



                sitten moottorista tulee tollasta vikakoodia.


                E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
                Date: 10/19/18 21:09:37 ECU: DDE40KW0 JobStatus: OKAY Variant: DDE40KW0-------------------------------------------------------------
                RESULT: 1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
                13573 Gluehanlage
                Error frequency : 10 Logistic counter: 40
                Error occured 1. times at:
                Motordrehzahl 849.15 1/min Kuehlmitteltemperatur 13.59 Grad C Einspritzmenge 10.75 mm^3 Raildruck 367.47 bar Fehler aufgetreten bei 443220.00 km
                Error occured 2. times at:
                Motordrehzahl 849.15 1/min Kuehlmitteltemperatur 23.83 Grad C Einspritzmenge 9.22 mm^3 Raildruck 379.52 bar Fehler aufgetreten bei 443220.00 km
                Error occured 3. times at:
                Motordrehzahl 849.15 1/min Kuehlmitteltemperatur 17.68 Grad C Einspritzmenge 10.24 mm^3 Raildruck 367.47 bar Fehler aufgetreten bei 443300.00 km
                Fehler momentan vorhanden sporadischer Fehler Gluehsystem - Gluehkerzen oder Gluehrelais
                Errorcode: 35 05 28 0A 7C 80 22 50 15 3D AD 22 80 22 5F 12 3F AD 22 80 22 56 14 3D AD ================================================== ===========

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by pera8x View Post
                  noniin. taas on autoa tutkittu. vikakoodia alkaa pukkaamaan webastolta ja moottorilta. auto kuitenkin toimii ihan ok normaalisti lukuunottamatta webastoa. ja joskus ajossa tuntuu, että tehot vähän heittelee. en tiedä onko vain sitä, että tuntuu, vai onko todellista tuo tehojen puuttuminen.. lisäks häirittee tuo ihme "tehoboxi". joku sellanenkin tässä autossa on. voiko sen vain heittää mäkeen? entäs sen poxin piuha? mitä sille tehdään, vai jätetään vain repsottamaan konehuoneeseen? en edes tiedä mistä piuha tulee, en ole tutkinut asiaa.


                  no, tässä nyt näitä vikakoodeja, mitä sain tänään ulos autosta. liekkö tuo "tehoboxi" syypää noihin vikakoodeihin moottorin osalta?



                  webasto antaa tällästä vikakoodia. mitähän tuo mahtaa tarkoittaa?


                  ' E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
                  Date: 10/19/18 20:45:19 ECU: ZUHEIZ JobStatus: OKAY Variant: ZUHEIZ-------------------------------------------------------------
                  RESULT: 2 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
                  4 Dosierpumpe
                  Error frequency : 255
                  Wasserpumpe EIN 48.00 0-n Kuehlmitteltemperatur 22.00 Grad Celsius
                  Leitungsunterbrechung Fehler momentan vorhanden-------------------------------------------------------------
                  3 Umwaelzpumpe
                  Error frequency : 255
                  Wasserpumpe EIN 48.00 0-n Kuehlmitteltemperatur 22.00 Grad Celsius
                  Leitungsunterbrechung Fehler momentan vorhanden ================================================== ===========



                  sitten moottorista tulee tollasta vikakoodia.


                  E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
                  Date: 10/19/18 21:09:37 ECU: DDE40KW0 JobStatus: OKAY Variant: DDE40KW0-------------------------------------------------------------
                  RESULT: 1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
                  13573 Gluehanlage
                  Error frequency : 10 Logistic counter: 40
                  Error occured 1. times at:
                  Motordrehzahl 849.15 1/min Kuehlmitteltemperatur 13.59 Grad C Einspritzmenge 10.75 mm^3 Raildruck 367.47 bar Fehler aufgetreten bei 443220.00 km
                  Error occured 2. times at:
                  Motordrehzahl 849.15 1/min Kuehlmitteltemperatur 23.83 Grad C Einspritzmenge 9.22 mm^3 Raildruck 379.52 bar Fehler aufgetreten bei 443220.00 km
                  Error occured 3. times at:
                  Motordrehzahl 849.15 1/min Kuehlmitteltemperatur 17.68 Grad C Einspritzmenge 10.24 mm^3 Raildruck 367.47 bar Fehler aufgetreten bei 443300.00 km
                  Fehler momentan vorhanden sporadischer Fehler Gluehsystem - Gluehkerzen oder Gluehrelais
                  Errorcode: 35 05 28 0A 7C 80 22 50 15 3D AD 22 80 22 5F 12 3F AD 22 80 22 56 14 3D AD ================================================== ===========
                  Webastolla polttoainepumpusta ja kiertovesipumpusta koodia, moottorilla hehkutukseen liittyvä. Kumpikaan ei kyllä vaikuta ajossa mitenkään kulkuun.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • pera8x
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2015
                    • 158
                    • tampere

                    #10
                    aivan. kiitos vastauksesta. ehkä tuo hehkutukseen liittyvä on tullut, kun edellinen auto oli pensa koneella, niin ei aina muista hehkuttaa tätä diiseliä.. hyvin se kyllä lähtee käyntiin heti ilman hehkutuksiakin.


                    webasto ei edes yritä käynnistyä. se ei sano yhtään mitään inpalla saa polttoainepumpun naksuttaan, mutta mitään muita elonmerkkejä se ei tee. ei lähde edes yrittään inpallakaan käyntiin. luulis tuon pöhisevän aikansa, kunnes ylikuumenee ja sammuu, jos kiertovesipumppu ei toimi. vai tunnistaako se jotenkin pumpun risaksi, eikä sen takia edes yritä?

                    Comment

                    • pera8x
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2015
                      • 158
                      • tampere

                      #11
                      ei kukaan tiedä tuon webaston sielunelämästä sen tarkemmin? kai se on otettava vain irti. mitä kautta se on helpointa irrottaa? otanko koko lokarin irti, vai vain sisälokarin?


                      tai mitenkä sitä nyt parhaiten pääsisi sörkkimään, että näkisi edes ensin, että onko piuhat paikoillaan. ja jostain webaston korjaamokäsikirjasta luin, että itse webastossakin on oma sulake. mahtaakohan se olla ehjä. kun nyt vain saisi koko webaston edes näkyviin, niin olisi helpompi jatkaa. tää on vähän tällästä pähkäilyä ollut, kun tää viikko mennyt iltavuorossa töissä, niin ei ole kerennyt tekeen autolle oikeestaan mitään. mutta nyt olis tarkotus alkaa tekeenkin jotain.

                      Comment

                      • pera8x
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2015
                        • 158
                        • tampere

                        #12
                        joo, sisälokaria vähän aukasemallahan se webasto sieltä löytyi ja lähti jopa irti. naftaa ainakin oli vähän siellä täällä webaston alapuolella, etenkin sen pakari oli aika naftanen. seuraavaks sitten aukaseen itse webastoo ja tutkiin, mitkä kaikki siellä toimii ja mitkä ei.

                        Comment

                        • pera8x
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2015
                          • 158
                          • tampere

                          #13
                          nyt ei tule autosta enää lämmintä ollenkaan sisälle. moottori lämpiää normaalisti, ei ylikuumene, muttei ihan helposti nouse keskiasentoonkaan viisari näin viileellä kelillä. otin sen weban irti ja pistin vain lenkillä yhteen nuo jäähdytysnesteen letkut. eli kierto pitäisi olla ihan ok.:think

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by pera8x View Post
                            aivan. kiitos vastauksesta. ehkä tuo hehkutukseen liittyvä on tullut, kun edellinen auto oli pensa koneella, niin ei aina muista hehkuttaa tätä diiseliä.. hyvin se kyllä lähtee käyntiin heti ilman hehkutuksiakin.


                            webasto ei edes yritä käynnistyä. se ei sano yhtään mitään inpalla saa polttoainepumpun naksuttaan, mutta mitään muita elonmerkkejä se ei tee. ei lähde edes yrittään inpallakaan käyntiin. luulis tuon pöhisevän aikansa, kunnes ylikuumenee ja sammuu, jos kiertovesipumppu ei toimi. vai tunnistaako se jotenkin pumpun risaksi, eikä sen takia edes yritä?
                            Kyllä tuo koodi ihan viasta kertoo, ei siitä että on unohdettu hehkuttaa. Olisikon tuo koodi nyt tullut siitä hehkun releestä.

                            Kun sisälle ei tule kunnolla lämmintä, niin ilmasitko jäähdytysjärjestelmän tuon webaston irroituksen jälkeen?
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • pera8x
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2015
                              • 158
                              • tampere

                              #15
                              ok, kiitos tiedosta. pitää alkaa tutkiin vikaa, jos alkaa starttaaminen vaikeutuun ilmojen kylmettyä.


                              en ilmannut mitenkään. pitäiskö tuota jotenkin ilmatakkin? aikasemmat pelit on ilmanneet itse ittensä. ehkä siellä on vain vajausta järjestelmässä. en ole vielä kerennyt kurkkaan säiliöön.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎