Announcement

Collapse
No announcement yet.

Powerflex pusla keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomijj33
    BTCF Member
    • Apr 2017
    • 18
    • Raahe

    Powerflex pusla keskustelua.

    Nopealla selailulla en hirveesti aiheesta löytänyt, mutta onko täällä kansalla kokemuksia Powerflexin isoista takakelkanpuslista (punaisista) E39 varsinki touringin kohalla? tilaukseen meni ja ois tarkotus vaihella paskojen tilalle ne.

    Ois kiva tietää miten muilla on käyttäytyny nuo uretaanit kun kummiski loput puslat orkkis kumipuslaa..
    E53 X5 -05 LCI 3.0d Sport Activity package
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #2
    Käyttöautoon parhaat on OMG puslat. Joustoa alustassa pitää olla ettei äänet kantaudu runkoa pitkin sisätiloihin. En usko että kestävyyskään on kumipuslan tasolla.

    Comment

    • maukka86
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 491
      • Pirkanmaa

      #3
      Alkuperäiset kumipuslat olisi meikäläisen valinta, kun kokemus powerflexeistä ei kovin kaksinen ollut. Lisäävät ääntä ja lisäksi niiden istuvuus ei ollut kummoinen ainakaan e46 taka-apurungossa, ei toki voi verrata suoraan e39 pusliin. Ainoa hyvä puoli oli helppo asennus.
      f22 220i

      Comment

      • lihakimpale
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2017
        • 261
        • Oulu

        #4
        Omaan touring käyttikseen laitoin Strongflexin punaset (virhe). Huomattava ero rengasmelussa ja epätasaisuuksien tuntumisessa perseessä. Voimansirron äänetkin kuulee välillä paikaltaan ykköstä tai pakkia laittaessa sisään.

        Comment

        • Tomijj33
          BTCF Member
          • Apr 2017
          • 18
          • Raahe

          #5
          Okei! Lähinnä ne tuli hätävarana (köyhänä) ostettua. 200e pintaan toi setti kun taas sitta oem kumipusla 120e KPL?

          Kai sinne ne tulee sitten vaiheltua, jos aivan flopiksi noi osottautuu..
          E53 X5 -05 LCI 3.0d Sport Activity package

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11173
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Tomijj33 View Post
            Okei! Lähinnä ne tuli hätävarana (köyhänä) ostettua. 200e pintaan toi setti kun taas sitta oem kumipusla 120e KPL?

            Kai sinne ne tulee sitten vaiheltua, jos aivan flopiksi noi osottautuu..
            Vastaisuuden varalle, niin esim. tarviketorilta saa febin puslia ja lemförderin tukivarsia varsin edullisesti. Eihän ne alkuperäisiä bmw varaosia ole, mutta lähes yhtä laadukkaita.

            Kyllähän nuo uretaanipuslat toimii ja ovat huomattavasti jämympiä mitä orggigkset, varsinkin jos esim. oem kuminen on avointa mallia. Mutta rengasmelua nuo nostaa selvästi, niin ei ehkä käyttikseen se paras mahdollinen ratkaisu. Ja jos on joku nivel-pusla, niin niitä saa olla muutaman vuoden välien rasvaamassa, kun rupeaa narisemaan.
            Last edited by Pazi88; 26-10-2018, 08:02.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Tomijj33
              BTCF Member
              • Apr 2017
              • 18
              • Raahe

              #7
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Vastaisuuden varalle, niin esim. tarviketorilta saa febin puslia ja lemförderin tukivarsia varsin edullisesti. Eihän ne alkuperäisiä bmw varaosia ole, mutta lähes yhtä laadukkaita.

              Kyllähän nuo uretaanipuslat toimii ja ovat huomattavasti jämympiä mitä orggigkset, varsinkin jos esim. oem kuminen on avointa mallia. Mutta rengasmelua nuo nostaa selvästi, niin ei ehkä käyttikseen se paras mahdollinen ratkaisu. Ja jos on joku nivel-pusla, niin niitä saa olla muutaman vuoden välien rasvaamassa, kun rupeaa narisemaan.

              Jees, Lemförderiä siellä on aikalailla auto täynnä. Täytyy tosiaan talvi ajella noilla uretaaneilla ja jättää yks kelkkareissu talvella tekemättä ja sijottaa kumipuslaan.. Vähän hirvittää laitella 600tkm ajettuun toukkaan rahaan mut tekniikkana tosiaan vähän yli 300tkm ajettu m57 niin tietäää et kilometrejä edessä.
              E53 X5 -05 LCI 3.0d Sport Activity package

              Comment

              • tansju
                Bimmer Rookie
                • Apr 2015
                • 96
                • Nokian perämettällä

                #8
                Originally posted by Tomijj33 View Post
                Jees, Lemförderiä siellä on aikalailla auto täynnä. Täytyy tosiaan talvi ajella noilla uretaaneilla ja jättää yks kelkkareissu talvella tekemättä ja sijottaa kumipuslaan.. Vähän hirvittää laitella 600tkm ajettuun toukkaan rahaan mut tekniikkana tosiaan vähän yli 300tkm ajettu m57 niin tietäää et kilometrejä edessä.
                Saksasta maksaa lemförderin orkkis setti ko. puslia noin 210e sisältäen postikulut joten ei ole kovinkaan paha investointi

                Comment

                • lihakimpale
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2017
                  • 261
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by tansju View Post
                  Saksasta maksaa lemförderin orkkis setti ko. puslia noin 210e sisältäen postikulut joten ei ole kovinkaan paha investointi
                  Aeromotorsilla n.40-45e kpl 15e posteilla.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14509
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by lihakimpale View Post
                    Aeromotorsilla n.40-45e kpl 15e posteilla.
                    150€ jälkeen ilmaiset kulut.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Wespa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2016
                      • 1860
                      • Karjaa

                      #11
                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      En usko että kestävyyskään on kumipuslan tasolla.
                      Eikös uretaanipuslien keskeisin myyntivaltti kuitenkin nimenomaan ole juuri se että ne eivät kulu normaalissa käytössä ja ajan myötä kuten kumiset? Periaatteessa niiden pitäisi kestää auton elinikä helposti, tosin eikös ainakin noita Puolan poikien tekeleitä ole ihan foorumillakin hajonnut? :think

                      Pakko kommentoida yleisen linjan vastaisesti, meillä on molemmissa käyttiksissä kaikki vaihdetut puslat ja mootorinkannakkeet korvattu alkuperäistä jäykemmillä, yleensä uretaanisilla, mutta siis kuitenkin muulla kuin kumilla. Ääni lisääntyy joo, mutta muut plussat painavat enemmän. Ja joo, autoilla ajetaan lähinnä perheen kanssa pitkää matkaa, eivät ole mitään ns. nurkkaralliautoja.
                      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                      Porsche 944 -86 (DE)
                      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Wespa View Post
                        Ääni lisääntyy joo, mutta muut plussat painavat enemmän. Ja joo, autoilla ajetaan lähinnä perheen kanssa pitkää matkaa, eivät ole mitään ns. nurkkaralliautoja.
                        Matka-ajossahan ne huonot puolet tulevat vielä enemmän esiin, taajamassa ne vielä kestäisi. Kallistuksenvakaajien puslien vaihdon jälkeen karkea asfaltti jyrisee paljon enemmän, reaktiotankojen puslien vaihdon jälkeen ohjaus ei keskitä enää kuten pitäisi (mutta ohjaus on toki tarkempi) ja tuossakin jyrinä myös lisääntyy. Tuohon vielä tukivarsien ja takakelkan puslat, niin olisi siinä melkoinen täryjyrä...
                        E39 528iA

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎