Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 - Kummallinen käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HKM
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 427
    • Sipoo

    E39 - Kummallinen käynnistysongelma

    Moro

    Auto E39 210000 ajettu vm-97 M52. Autossa ilmenee täysin satunnainen käynnistysongelma. Starttimoottori pyörii mutta kone ei käynnisty. Käytännössä ongelma ilmenee aina silloin kun kylmä auto on startattu hetkeksi, esimerkiksi autoa on siirretty pari metriä ja sitten sammutettu. Tämän jälkeen auto ei aina ole käynnistynyt normaalisti. Käyntiin sen on sitten saanut kun pyörittää starttia tarpeeksi kauan kunnes alkaa virkoamaan. Mistäköhän voisi olla kysymys?

    Kiitoksia vastausksista jo etukäteen

    HKM
    Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

    BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
    Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
    Ex. E30 318is
    Ex. Jaguar XJR
    Ex. E39
  • Tappu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 825
    • Tampere

    #2
    Viallinen nokka-akselitunnistin on monesti syynä juuri tämänlaisiin käynnistysongelmiin.
    AMG

    Comment

    • HKM
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 427
      • Sipoo

      #3
      Kiitoksia vastauksesta. Osaatko kertoa mistä päin autoa tuo osa löytyy tai vielä parempi jos sais osanumeron

      HKM
      Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

      BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
      Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
      Ex. E30 318is
      Ex. Jaguar XJR
      Ex. E39

      Comment

      • Maxon
        Bimmer Rookie
        • Feb 2004
        • 162
        • Lahti

        #4
        mulla oli 530Da -00 touringissa sama ongelma.

        ja vika oli jossain ennakoiden tunnistus anturissa kuten tappu jo kertoi.
        Se piti oikein Saksasta tilata lentokonerahtineen kun suomesta ei löytyny, hintaa osalla oli n 100€ ja työt 60€
        ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
        ~ShakesBeer~

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4328
          • Turku

          #5
          Originally posted by HKM
          Kiitoksia vastauksesta. Osaatko kertoa mistä päin autoa tuo osa löytyy tai vielä parempi jos sais osanumeron

          HKM
          Löytynee kammen vasemmalta kyljeltä edestä.
          Pulse generator camshaft 1214 1 703 221
          Tuollaisen osanumeron antoi 97 alkupään 523i:lle.

          Comment

          • HKM
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 427
            • Sipoo

            #6
            Kiitoksia vastauksista. Mitä mieltä olette, kannattaako tuota alkaa hetimiten vaihtamaan kun vika ilmenee todella harvoin ja vian ilmenemisen voi melkeinpä ennakoida? Välttämällä erittäin lyhyitä, muutamien sekuntien käynnissäoloaikoja tuon ongelman todennäköisesti ilmenee harvemmin. Toisaalta ei tuo vika varmaankaan paranemaankaan tuosta ala

            HKM

            Mulla on toinenkin ongelma, osaatteko vastata tähän?

            Last edited by HKM; 22-07-2005, 21:48.
            Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

            BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
            Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
            Ex. E30 318is
            Ex. Jaguar XJR
            Ex. E39

            Comment

            • Cosmo
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 55

              #7
              Sama anturivika oli mullakin. Joskus auto ei lähtenyt oikein kunnolla käymään ja tehot oli hukassa. Satunnaisesti tapahtui mullakin, hermo vaan meinas mennä kun "satunnaisesti" oli tehot kun 600 fiiatissa.

              Tekivät molempien asentotunnistimien vaihdon Tampereen Metrossa, makso osineen ja töineen muistaakseni jotain 340€.

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by jani73
                Löytynee kammen vasemmalta kyljeltä edestä.
                Pulse generator camshaft 1214 1 703 221
                Tuollaisen osanumeron antoi 97 alkupään 523i:lle.
                Ja löytyy tuosta kuvasta, osa# 17.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • ex-VAG
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 408
                  • Tampere

                  #9
                  Tässä näköjään puhutaan nokka-akseleiden asentoantureista ja kampiakselin asentoanturista. Eli tarkkana ennen kun lähtee osia ostamaan.

                  Comment

                  • HKM
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 427
                    • Sipoo

                    #10
                    Originally posted by Cosmo
                    Sama anturivika oli mullakin. Joskus auto ei lähtenyt oikein kunnolla käymään ja tehot oli hukassa. Satunnaisesti tapahtui mullakin, hermo vaan meinas mennä kun "satunnaisesti" oli tehot kun 600 fiiatissa.

                    Tekivät molempien asentotunnistimien vaihdon Tampereen Metrossa, makso osineen ja töineen muistaakseni jotain 340€.
                    Jep. Saman tyyppinen vika mullakin. Auton käynnistyttyä käyntiääni on kummallista röpellystä ja tehoja uupuu. Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin kaikki on ok. Vaihdettiinko Cosmo sinulta siis nokka-akseleiden asentoanturit ja kampiakselin asentoanturit?

                    HKM
                    Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

                    BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
                    Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
                    Ex. E30 318is
                    Ex. Jaguar XJR
                    Ex. E39

                    Comment

                    • Cosmo
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 55

                      #11
                      Mulla vaihdettiin nokkien asentoanturit.

                      Comment

                      • Henry
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 744
                        • Kannus

                        #12
                        Ajonesto voi myös oikutella.Mulla teki joskus kans juuri tuota että startti pyöri, mutta auto ei käynnistynnyt.Ovet lukkoo, ja uudestaa starttaamaan nii het käyntii.
                        Mercedes-Benz cls 350
                        530DA E60
                        Ex:
                        Audi A6 2.7 biturbo quattro
                        523IA E39
                        520 E34 2Kpl
                        535 E34

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎