Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 automaatista manuaali!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Momoke
    Bimmer Rookie
    • Dec 2017
    • 99
    • Suomi

    E39 540 automaatista manuaali!

    Terve kaikille!

    Onko kellään tietoa/kokemusta kyseisestä rojektista? Pitäisi automaatista väsätä manuaali
    Mitä kaikkee tarvii ottaa huomioon ja mitä kaikkea uutta tarvii ostaa? Kuinka paljon suurinpiirtein kyseinen rojekti tarvii rahaa?
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8274
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Momoke View Post
    Terve kaikille!

    Onko kellään tietoa/kokemusta kyseisestä rojektista? Pitäisi automaatista väsätä manuaali
    Mitä kaikkee tarvii ottaa huomioon ja mitä kaikkea uutta tarvii ostaa? Kuinka paljon suurinpiirtein kyseinen rojekti tarvii rahaa?
    En pysty käsittämään miksi kukaan moista haluaisi tehdä mutta helpoin ja halvin tapa... vaihda autoa. Parhaimmillaan sulla on sen jälkeen enemmän rahaa kuin aloittaessa eikä mutteriakaan tarvi kääntää.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3678
      • Raisio

      #3
      Joo ja ennen projektia voi aloittaa vaikka sen vaihteiston etsimisen ja huomaa etteivät kasva g420 puissa.

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #4
        Originally posted by ritariässä View Post
        Joo ja ennen projektia voi aloittaa vaikka sen vaihteiston etsimisen ja huomaa etteivät kasva g420 puissa.
        :think



        Löysin 10 käytettyä 20sekunnin googlauksella.

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4180

          #5
          5 vaihteisia löytyy helpommin ja ehkä halvemmalla jotka sopivat kasin perään ja adapterilla muitakin.
          Last edited by bemmeri; 04-11-2018, 09:46.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3678
            • Raisio

            #6
            No varmasti Google löytää maailmalta vaikka mitä, mutta näin yleisesti Suomesta ei hirveämmin tota oikeaa 6- lovista ja kun osille laskee ostokuiteista hinnat, tulee vanhan e39 manualisoinnille hintaa.

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #7
              Originally posted by ritariässä View Post
              No varmasti Google löytää maailmalta vaikka mitä, mutta näin yleisesti Suomesta ei hirveämmin tota oikeaa 6- lovista ja kun osille laskee ostokuiteista hinnat, tulee vanhan e39 manualisoinnille hintaa.
              En minäkään alkaisi vaihteistoswappia tekemään. Kerran manuaali 540i E39 ajaneena en edes ostaisi manuaalina kyseistä. Ei sovi mitenkään manuaali kasin perään käyttöautossa päivittäiseen käyttöön. Hupiajelu erikseen M5 yms.

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4180

                #8
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                En minäkään alkaisi vaihteistoswappia tekemään. Kerran manuaali 540i E39 ajaneena en edes ostaisi manuaalina kyseistä. Ei sovi mitenkään manuaali kasin perään käyttöautossa päivittäiseen käyttöön. Hupiajelu erikseen M5 yms.
                Mitenkä eroaa onko manuaali kutosen tai kasin perässä e39:ssä?

                Molempia ollut useita ja m5 myös, ja ihan samalla tavalla kaikki ajaa asiansa. Enemmän vääntöä/tehoa, niin aina vaan hauskempaa, etenkin jos lukkoperä. Ainoa mikä hieman huonoa, on tuo g420 kankea käytös verrattuna esim. kutosen perässä oleviin lootiin tai muihin yleisesti muihin manuaaleihin.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #9
                  Originally posted by bemmeri View Post
                  Mitenkä eroaa onko manuaali kutosen tai kasin perässä e39:ssä?

                  Molempia ollut useita ja m5 myös, ja ihan samalla tavalla kaikki ajaa asiansa. Enemmän vääntöä/tehoa, niin aina vaan hauskempaa, etenkin jos lukkoperä. Ainoa mikä hieman huonoa, on tuo g420 kankea käytös verrattuna esim. kutosen perässä oleviin lootiin tai muihin yleisesti muihin manuaaleihin.
                  Hyvin vastasit omaan kysymykseesi.

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4180

                    #10
                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Hyvin vastasit omaan kysymykseesi.
                    Joo.
                    Mutta jos swappia on tekemässä, niin tosiaan kannattaa harkita noita muita laatikoita joita saa helpommin/halvemmalla.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #11
                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      En minäkään alkaisi vaihteistoswappia tekemään. Kerran manuaali 540i E39 ajaneena en edes ostaisi manuaalina kyseistä. Ei sovi mitenkään manuaali kasin perään käyttöautossa päivittäiseen käyttöön. Hupiajelu erikseen M5 yms.
                      Tosta tulee kyllä mieleen ettet oo oikeesti edes ajanut sellaista. Itsellä ollut molemmat useamman vuotta ja manuaalin ite valitsen heti tomaatin ohi. Sen verran vähän sillä tarvitsee vaihteita vaihtaa että laiskoinkin mies jaksaa tehdä sen.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #12
                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Mitenkä eroaa onko manuaali kutosen tai kasin perässä e39:ssä?

                        Molempia ollut useita ja m5 myös, ja ihan samalla tavalla kaikki ajaa asiansa. Enemmän vääntöä/tehoa, niin aina vaan hauskempaa, etenkin jos lukkoperä. Ainoa mikä hieman huonoa, on tuo g420 kankea käytös verrattuna esim. kutosen perässä oleviin lootiin tai muihin yleisesti muihin manuaaleihin.
                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Hyvin vastasit omaan kysymykseesi.
                        En ite kyllä ole tästäkään samaa mieltä. Ja kovasti samaa laatikkoa on lehdistö kehunut e36/e46 m3 kohdalla.... Toki jos orastavaa synkro vikaa tai väärät öljyt, niin pykälät menee huonosti päälle, se on varmaa.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4180

                          #13
                          Ei ole omissa laatikoissa ollut mitään vikaa. Mutta on se kädelle raskaampi käyttää mitä esim 530i perässä oleva loota, etenkin kylmänä.

                          Edit. Vai liekö aika kullannut muistot, varmaan yli 5 vuotta aikaa kun g420 ajanut jossa oem vaihdevälit/keppi.

                          Edit2 ja eri asia että pykälät menee sisään huonosti vs että raskas käyttää. Kun vertaa noihin jossa pykälä menee melkein itsestään.
                          Last edited by bemmeri; 04-11-2018, 11:31.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3678
                            • Raisio

                            #14
                            Jos manualisointiin lähdet älä pilaa autoa kokonaan väärällä manuaaliaskivalinnalla ja g420 vahva loota ja pelaa hyvin vielä yli 400tkm ajetuissakin mitä pikaisesti tullut kokeiltua.

                            Mutta jos kytkinpolkimella haet hauskuutta, 286hv ei siihen riitä, joten suoraan vaan M5 etsintään ja automaatilla sitten Siwaan ja kirkkoon

                            Comment

                            • _Bäri_
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2014
                              • 935
                              • Turku

                              #15
                              Onko projektissa idea ottaa lisää tehoa ulos? Vai mistä moinen ajatus?
                              G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                              Ex:
                              E61 535dA -05
                              E91 320dA -06
                              E53 X5 3.0dA - 03
                              E39 535iA -01
                              E39 520i -97
                              E39 530dA - 00

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎