Announcement

Collapse
No announcement yet.

540ia Käy vajaalla!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herratietämätön
    Newbiemmer
    • May 2015
    • 11
    • Suomi

    540ia Käy vajaalla!!

    Bmw 4.4l v8 käy vajaalla, sytytyskatkos pytyissä 6-7.
    Puolien ja tulppien vaihtaminen ehjästä ei auttanut.
    Tyhjäkäynnillä voi ottaa puolilta liittimet irti ja 6-7 pyttyjen liittimien irroittamisella ei käynti eroa. Vikoodia antaa tuosta myös.
    Haisee pahalta myös kun antaa 2300rpm kierroksia ja avaa ikkunan (palanut öljy?? Tms haju??) Nakuttaa erittäin rajusti 2300rpm kohdalla ajaessa, tyhjäkäynnillä kuulee todella huonosti mutta ajaessa kuuluu selkeästi.

    Puristukset mittaan ku saan vehkeet mutta apuja mistä lähteä tätä vikaa puimaan ensimmäisenä! Ja vinkkejä otetaan avosylin vastaan! Olisi kiire saada auto kuntoon perrrkele!! Ja yritin etsiä aiheita tästä mutta en osannut käyttää puhelimella hakua.
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by herratietämätön View Post
    Bmw 4.4l v8 käy vajaalla, sytytyskatkos pytyissä 6-7.
    Puolien ja tulppien vaihtaminen ehjästä ei auttanut.
    Tyhjäkäynnillä voi ottaa puolilta liittimet irti ja 6-7 pyttyjen liittimien irroittamisella ei käynti eroa. Vikoodia antaa tuosta myös.
    Haisee pahalta myös kun antaa 2300rpm kierroksia ja avaa ikkunan (palanut öljy?? Tms haju??) Nakuttaa erittäin rajusti 2300rpm kohdalla ajaessa, tyhjäkäynnillä kuulee todella huonosti mutta ajaessa kuuluu selkeästi.

    Puristukset mittaan ku saan vehkeet mutta apuja mistä lähteä tätä vikaa puimaan ensimmäisenä! Ja vinkkejä otetaan avosylin vastaan! Olisi kiire saada auto kuntoon perrrkele!! Ja yritin etsiä aiheita tästä mutta en osannut käyttää puhelimella hakua.

    Tuo kyllä kuulostaa jo ihan mekaaniselta vialta. Puristusten mittaaminen on varmaan se millä kannattaa lähteä liikkeelle.

    Comment

    • herratietämätön
      Newbiemmer
      • May 2015
      • 11
      • Suomi

      #3
      Puristukset mitattu ja tulokset oli 6 ja 7 pytyistä 5bar ja 3,5bar... Muut oli 11,5-12bar joten aloitin jo valmistelemaan rotiskoa hattujen nostoon jotta pääsee kurkkaamaan mikä mahtaa vikana olla.

      Mutta jos toivotaan pelkällä pahvin vaihdolla selviävän niin mitä kaikkea muuta raati vaihtaisi tuohon koneeseen samalla kun on levällään? Ne kipukohdat mihin on helppo nyt päästä käsiksi samalla ja saada huolettomia kilometrejä.

      Comment

      • Daa Daa
        BTCF Member
        • Aug 2004
        • 910
        • Jyväskylä

        #4
        Minkäs ikäinen laitos on kyseessä? Ei tuo kannentiivisteen pettäminen ole kovinkaan yleistä näissä. Melkein voisin veikata että imuventtiilit on mutkalla ja todellinen syy löytyy jakopäästä.

        Comment

        • herratietämätön
          Newbiemmer
          • May 2015
          • 11
          • Suomi

          #5
          -00 ikäluokkaa, vähä veikkaan ettei niin helpolla pääse myöskään mutta toivotaan.. tänään nyppäsen tuon kannen irti niin näkee miltä näyttäää.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10037
            • KVLA

            #6
            Originally posted by Daa Daa View Post
            Minkäs ikäinen laitos on kyseessä? Ei tuo kannentiivisteen pettäminen ole kovinkaan yleistä näissä. Melkein voisin veikata että imuventtiilit on mutkalla ja todellinen syy löytyy jakopäästä.
            Vuotopaine mittauksella tuokin selviäisi ilman purkamista.

            Comment

            • Hartzi
              Bimmer Rookie
              • Aug 2013
              • 55
              • Tampere

              #7
              Originally posted by herratietämätön View Post
              Puristukset mitattu ja tulokset oli 6 ja 7 pytyistä 5bar ja 3,5bar... Muut oli 11,5-12bar joten aloitin jo valmistelemaan rotiskoa hattujen nostoon jotta pääsee kurkkaamaan mikä mahtaa vikana olla.

              Mutta jos toivotaan pelkällä pahvin vaihdolla selviävän niin mitä kaikkea muuta raati vaihtaisi tuohon koneeseen samalla kun on levällään? Ne kipukohdat mihin on helppo nyt päästä käsiksi samalla ja saada huolettomia kilometrejä.
              Varmaa riippuu mitä tuohon on jo vaihdettu. Ainakin venttiilivarren kumit on yksi hyvä vaihtokohde. Sitten jos jakopää pitää ottaa samalla esille, niin se öljynerotussyklooni jakoketjun takaa kannattaa varmaan myös vaihtaa. Sitten tietysti jos jakopäätä ei ole rempattu koskaan, niin sinne kaikki olennaiset osat.
              E39 540iA -01

              Comment

              • herratietämätön
                Newbiemmer
                • May 2015
                • 11
                • Suomi

                #8
                Kansi on nyt pöydällä. Pahvi on palanu kunnolla poikki 6- 7-sylintereiden välistä ja oli alkava sitte seuraavissa. Kannessa raju ura näiden seinämien kohdalla ja lohkon pinnassa tuntuu ehkä ihan hieman jotain epätasaisuutta (??)

                Pitää viedä jollekkin näytille joka osaa 100% varmuudella kertoa tekeekö noista koneistamalla kalua enään. Jos jonkun koneistajan uusimaan alueelta löytäisi niin sais varman selkeyden.

                Comment

                • Hartzi
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2013
                  • 55
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by herratietämätön View Post
                  Kansi on nyt pöydällä. Pahvi on palanu kunnolla poikki 6- 7-sylintereiden välistä ja oli alkava sitte seuraavissa. Kannessa raju ura näiden seinämien kohdalla ja lohkon pinnassa tuntuu ehkä ihan hieman jotain epätasaisuutta (??)

                  Pitää viedä jollekkin näytille joka osaa 100% varmuudella kertoa tekeekö noista koneistamalla kalua enään. Jos jonkun koneistajan uusimaan alueelta löytäisi niin sais varman selkeyden.
                  Laita vähän kuvia kerran kun on paketti auki?
                  E39 540iA -01

                  Comment

                  • herratietämätön
                    Newbiemmer
                    • May 2015
                    • 11
                    • Suomi

                    #10
                    Tuossa muutama kuva, nyt lohkon tasopinnat saatu suoraksi ja molemmat kannet valmiina koneistajalle. Oikealta puolelta myös kansipahvi poikki eli olis ollu seuraava operaatio. No nyt tehdää kerralla paketti kuntoon ja vaihetaan kaikki mahollinen mitä vaan pystyy.
                    Attached Files

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎