Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d kierrokset nousee 4000rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nykanen
    Newbiemmer
    • Feb 2019
    • 2
    • Kangosjärvi

    E39 530d kierrokset nousee 4000rpm

    Terve.
    Nyt pakkasilla noin - 25-35. Hirttää kaasu pohjaan.
    Tehny nyt 2 kertaa saman töihin mentäessä. Sammuu kyllä avaimesta. Vikakoodeja ei anna. Suodattimet kaikki vaihettu..
    Tänhään tunsin ajon aikana että moottori vettää vaikka jalka ei ollut kaasulla. Laitoin n vaihteelle ja kierrokset nousi saman tien 4000rpm. Ajelin työpaikalle niin toimi taas normaalisti.
    Eka kerralla kun teki niin sammutin auton ja käynnistin uusiksi niin saman tien kiekat 4000rpm. Annoin auton seisoa pari tuntia niin taas toimi normaalisto.

    Auto e39 530d - 00 tomaatti.

    Onko kellekhään muulle käyny samanlailla?
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2817
    • Kuusankoski

    #2
    Sähkönen kaasupoljin vois jumittaa , obd.lla lukemaan kaasupolkimen asento tietoa ja testaamaan jumiiko
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82

    Comment

    • Nykanen
      Newbiemmer
      • Feb 2019
      • 2
      • Kangosjärvi

      #3
      Originally posted by Scitso View Post
      Sähkönen kaasupoljin vois jumittaa , obd.lla lukemaan kaasupolkimen asento tietoa ja testaamaan jumiiko
      Se vain vois olla.. Häätyy ottaa läppäri matkhaan ja tarkkailla polkimen arvoja

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 2000
        • Tampere/kainuu

        #4
        Originally posted by Nykanen View Post
        Se vain vois olla.. Häätyy ottaa läppäri matkhaan ja tarkkailla polkimen arvoja
        Kaasuläpällä ei ole dieselissä kierroksia lisäävää vaikutusta. Onko moottoriöljyn tasoointa kihdallaan? Ettei yrittäisi käydä öljyllä.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • -kalevi-
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 507
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by zakspeed View Post
          Kaasuläpällä ei ole dieselissä kierroksia lisäävää vaikutusta. Onko moottoriöljyn tasoointa kihdallaan? Ettei yrittäisi käydä öljyllä.
          Eikai siinä kaasuläpästä puhuttu mitään. Testeri mukaan ja livedataa seuraamaan. Aika vaikea se on suoraan sanoa, missä vika on. Molemmat edellä mainitut mahdollisia aiheuttajia :think
          E87 118d
          E70 3.0d
          Ex: E36 M3
          Ex: E36 cabriolet m60b40
          Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
          Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 2000
            • Tampere/kainuu

            #6
            Originally posted by -kalevi- View Post
            Eikai siinä kaasuläpästä puhuttu mitään. Testeri mukaan ja livedataa seuraamaan. Aika vaikea se on suoraan sanoa, missä vika on. Molemmat edellä mainitut mahdollisia aiheuttajia :think
            Anteeksi lukuvirhe. Näinhän siinä olikin.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • Hezman
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 708
              • Jyväskylä

              #7
              E39:ssä ei ole vielä kaasuläppää.

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                #8
                Mitä väliä sillä nyt vieläkään on kun kyseessä oli pohdinta kaasupolkimen asentotunnistimesta? Itsekin näiden tietojen valossa antaisin ääneni sille.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • Hezman
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 708
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Supra^ View Post
                  Mitä väliä sillä nyt vieläkään on kun kyseessä oli pohdinta kaasupolkimen asentotunnistimesta? Itsekin näiden tietojen valossa antaisin ääneni sille.
                  Ai mitäkö väliä.. On sillä sen verran, että jos yritetään ettiä vikaa sellaisesta osasta jota kyseissä autossa ei ole edes olemassa.

                  Comment

                  • Scitso
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 2817
                    • Kuusankoski

                    #10
                    Originally posted by Hezman View Post
                    Ai mitäkö väliä.. On sillä sen verran, että jos yritetään ettiä vikaa sellaisesta osasta jota kyseissä autossa ei ole edes olemassa.
                    Eihän tässä kukaan kaasuläppää ole esittänyt vialliseksi. Vaan kyse on sähköisestä kaasupolkimesta
                    E34 525i Touring -96 "Iris"
                    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                    E61 530d Touring -04

                    ex. E39 520ia Touring -98
                    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                    ex. E28 520i -82

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      #11
                      Ei vissiin nyt mene perille Hezmanille. DDE lukee sähköisen kaasupolkimen asentoa, ja sen mukaan tulkitsee kartasta polkimen asentoa ja kierroslukua ja määrittää siten pyydetyn polttoaineen syöttömäärän. Ennen toteutunutta syöttömäärää on sitten vielä kaikenlaisia rajoitinkarttoja ym matkan varrella mutta ne nyt ei ollut se pointt tässä. Kaasuläppä ei kuitenkaan liity tähän nyt mitenkään.


                      PS. Ei niissä uudemmissakaan ole kaasuläppää vaikka niistä sellaisina puhutaan, läppä toimii ainoastaan sammutusläppänä sekä enemmän tai vähemmän hiukkasloukun polton aikana.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Hezman
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 708
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Supra^ View Post
                        Ei vissiin nyt mene perille Hezmanille. DDE lukee sähköisen kaasupolkimen asentoa, ja sen mukaan tulkitsee kartasta polkimen asentoa ja kierroslukua ja määrittää siten pyydetyn polttoaineen syöttömäärän. Ennen toteutunutta syöttömäärää on sitten vielä kaikenlaisia rajoitinkarttoja ym matkan varrella mutta ne nyt ei ollut se pointt tässä. Kaasuläppä ei kuitenkaan liity tähän nyt mitenkään.


                        PS. Ei niissä uudemmissakaan ole kaasuläppää vaikka niistä sellaisina puhutaan, läppä toimii ainoastaan sammutusläppänä sekä enemmän tai vähemmän hiukkasloukun polton aikana.
                        Tiedän kyllä tasan tarkkaan miten tuo systeemi toimii, kaksipiirisestä kaasupolkimen asentoanturista moottorin ohjelmaa myöten.

                        Ymmärsin varmaan väärin noita aiempia kirjoituksia.

                        Kaasupolkimen anturien toiminnan voi varmistaa ajamatta metriäkään.

                        Comment

                        • Hezman
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 708
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Tuossa esimerkiksi käppyrää antureista. Logattu testolla ja avattu megalog wieverillä. Ylemmässä käyrät prosentteina ja alemmassa jännitteinä (V).
                          Oikeasta reunasta löytyy nimike, jolla tiedot löytyy eculta.

                          Muistaakseni loggaus tehty siten, että virrat päällä (moottori ei käy) hiljakseen painettu kaasupoljin pohjaan.

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            #14
                            Sylinteriin vuotava suutin osaa tehdä saman ilmiön, kuten myös osittain tukossa oleva railipaineen säädin. Säätimen tukkoisuus saa tosin vikatilan päälle melko helposti, kun rail-paine nousee liian kovaksi.

                            Käykö kone tyhjäkäyntiä käynnistyksen jälkeen miten tasaisesti? Suutinvuodon yhteydessä tyhjäkäynti muuttuu todella rynkyttäväksi.
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • Scitso
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 2817
                              • Kuusankoski

                              #15
                              Kun vika on vain välillä päällä tarvitsee olla esim yleis obd lukija kiinni ja kun vika on päällä tarkistaa mikä on polkimen asento, vuotava suutin harvoin tekee tekee tasaisen nousun kierroksiin koska tai sit vuotaa kaikki suuttimet, myöskään öljyn pääsy palotilaan ei pidä kierroksia tasaisesti ylhäällä.
                              E34 525i Touring -96 "Iris"
                              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                              E61 530d Touring -04

                              ex. E39 520ia Touring -98
                              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                              ex. E28 520i -82

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎