Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38/E39 Kickdown ei oikeen pelitä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    E38/E39 Kickdown ei oikeen pelitä

    Onkelma on sellanen, että automaatin kickdown ei oikeen taho tulla mukaan, kun polkasee kaasun pohjaan. Jos lootan resetoi, niin toimii vähän aikaa hyvin, kunnes joku päivä taas lopettaa toimimisen. Onko joku onnistunut:

    1. säätämään tota kickdownia silleen, että toimis kuukausia putkeen
    2. taikka sitten poistamaan tosta lootasta kokonaan sen vammasen muistin, joka tallentaa ajotyylin?

    Vessa on siis toi sigun laite.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
  • |parsakaali|
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 996

    #2
    akku irti

    muistaakseni akkua kun piti irti reilun puolituntia niin silloin nollaa laatikon muistin.. mutta en ole varma

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      #3
      Originally posted by |parsakaali|
      muistaakseni akkua kun piti irti reilun puolituntia niin silloin nollaa laatikon muistin.. mutta en ole varma
      Juu kyllä toi resetointi auttaa, mutta ei viittis joka viikko repii niitä kaapeleita irti, vaan saada jonkinmoinen pysyvämpi ratkasu tohon onkelmaan.
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Originally posted by KFZ-Koenig
        Juu kyllä toi resetointi auttaa, mutta ei viittis joka viikko repii niitä kaapeleita irti, vaan saada jonkinmoinen pysyvämpi ratkasu tohon onkelmaan.

        Tee öljyhuolto laatikkoon....itellä oli sama ongelma...katos tyystin kun vaihto öljyt ja suodattimen.Vaikkakin laatikon pitäisi olla ns huoltovapaa.

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #5
          Originally posted by kuvernööri
          Tee öljyhuolto laatikkoon....itellä oli sama ongelma...katos tyystin kun vaihto öljyt ja suodattimen.Vaikkakin laatikon pitäisi olla ns huoltovapaa.
          Öljynvaihdosta olen lukenut täällä kauhutarinoita, eli loota hajoo parin viikon sisällä huollosta... mutta missä vaihdatit öljyt omaan lootaasi ja mitä kustansi? Suomessa ei taida olla yhtään ZF:n virallista pajaa, vai onko?
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #6
            Miten öljynvaihto voi vaikuttaa kickdowniin, siis eikös se ole vaan kytkin kaasupolkimen alla joka ohjaa laatikosta kierrosnopeuteen nähden sopivimman vaihteen sisään? Joten jos laatikko toimii muuten ja steptronicilla käsin vaihtamalla vaihtaa kunnolla ilman viiveitä, niin eikös vika ole tuossa kytkimessä tai elektroniikassa jota kytkin ohjaa?
            E39 528iA

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #7
              Originally posted by TJJ
              Miten öljynvaihto voi vaikuttaa kickdowniin, siis eikös se ole vaan kytkin kaasupolkimen alla joka ohjaa laatikosta kierrosnopeuteen nähden sopivimman vaihteen sisään? Joten jos laatikko toimii muuten ja steptronicilla käsin vaihtamalla vaihtaa kunnolla ilman viiveitä, niin eikös vika ole tuossa kytkimessä tai elektroniikassa jota kytkin ohjaa?
              Kyllä toi vaihtaa ihan hyvin stepilläkin. Toisaalta olen ajanut vastaavaa 60tkm vähemmän ajettua ja siinä loota vaihtoi vielä tasasemmin, mutta tässähän oli kyllä pääonkelma tuo kickdown.

              Hassua on se, että kaikki toimii resetoinnin jälkeen hienosti, jopa kickdown, mutta viikon-pari ajettua ei kickdownia saa päälle oikeen millään Voiko tuossa anturissa olla väärät säädöt tai vikaa, jos se kerran resetoinnin jälkeen toimii moitteetta? Tekisi mieli poistaa koko tuo muisti tuosta laatikosta, koska se vie "terävyyden" lootan toiminnasta. Tuskin onnistuu kuitenkaan sentään kovin helposti esim. pelkkiä piuhoja irrottamalla, vai tietääkö joku miten tuollainen toimii?
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • Moonshine
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1018
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by KFZ-Koenig
                Kyllä toi vaihtaa ihan hyvin stepilläkin. Toisaalta olen ajanut vastaavaa 60tkm vähemmän ajettua ja siinä loota vaihtoi vielä tasasemmin, mutta tässähän oli kyllä pääonkelma tuo kickdown.

                Hassua on se, että kaikki toimii resetoinnin jälkeen hienosti, jopa kickdown, mutta viikon-pari ajettua ei kickdownia saa päälle oikeen millään Voiko tuossa anturissa olla väärät säädöt tai vikaa, jos se kerran resetoinnin jälkeen toimii moitteetta? Tekisi mieli poistaa koko tuo muisti tuosta laatikosta, koska se vie "terävyyden" lootan toiminnasta. Tuskin onnistuu kuitenkaan sentään kovin helposti esim. pelkkiä piuhoja irrottamalla, vai tietääkö joku miten tuollainen toimii?
                Mutulla jatketaan, mutta tosiaan jos se stepillä vaihtaa hyvin, niin ei se vika voi laatikon mekaniikassa silloin olla. Eli kyseessä on pakostikin elektroniikan ongelma, joko rautatasolla tai softassa. Tosin jos se softassa olisi, niin sama vika olisi varmaan muillakin. Oletko luettanut vikakoodit?

                Onkos joku kokeillut mittariston "salavalikoista" sitä resettiä? Jos se vastaa akun kanssa leikkimistä, niin ellei vika korjaannu, on se ainakin mukavammin kierrettävissä kuskin penkiltä käsin...

                Edit: Tuli mieleeni, että onkohan tuohon laatikkoon rakennettu jotain sisäistä vikatilaa, eli jos vaikkapa tuo kickdown-katkaisin sekoaa, niin laatikon ohjaus lopettaa sen kuuntelun? Tuo voisi selittää miksi kickdown toimii resetin jälkeen, mutta lopettaa taas hetken kuluttua toimintansa. Mieleen tulee kuitenkin vain lähinnä viallinen kickdown-katkaisin tai sitten viallinen johtosarja.
                Last edited by Moonshine; 05-08-2005, 21:49.
                "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                Comment

                • KFZ-Koenig
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2900

                  #9
                  Originally posted by Moonshine
                  Mutulla jatketaan, mutta tosiaan jos se stepillä vaihtaa hyvin, niin ei se vika voi laatikon mekaniikassa silloin olla. Eli kyseessä on pakostikin elektroniikan ongelma, joko rautatasolla tai softassa. Tosin jos se softassa olisi, niin sama vika olisi varmaan muillakin. Oletko luettanut vikakoodit?

                  Onkos joku kokeillut mittariston "salavalikoista" sitä resettiä? Jos se vastaa akun kanssa leikkimistä, niin ellei vika korjaannu, on se ainakin mukavammin kierrettävissä kuskin penkiltä käsin...

                  Ei oo ikinä tullu mitään vikakoodeja tosta eli kaikki siltä osin hyvin. Alan uskoa, että tuo "vika" on pikemminkin ominaisuus kuin todellinen vika. Kickdown pysyy kuvioissa pitempään, jos pääsen ajamaan omaa vauhtiani, mutta keskustoissa 30km/h hinatessa muistiin menee jotain scheisseparametrejä ja aski puutuu pitemmän päälle.

                  Tahdon sen muistin pois, mutta kuka osaa auttaa?
                  Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Voisi olla joku anturivika, etsipä WDS:stä sanoilla speed sensor niin tulee kuva noista vaihdelaatikon nopeus- ja lämpöantureista. Joku tuollaisen vika voisi tuon aiheuttaa, toisaalta luulisi ettei steppikään sitten toimisi mutta kuka noista tietää. Toimiiko kickdown paremmin jos vaihdekeppi on sport-asennossa? Oletko käynyt lukemassa auton vikamuistia?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by KFZ-Koenig
                      Kickdown pysyy kuvioissa pitempään, jos pääsen ajamaan omaa vauhtiani, mutta keskustoissa 30km/h hinatessa muistiin menee jotain scheisseparametrejä ja aski puutuu pitemmän päälle.
                      Niin tuossa menee joku bensan säästötila päälle mutta toki tuossa tilassakin kickdownin pitäisi tehdä heti jotain kun kickdown-kytkin painuu pohjaan.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • KFZ-Koenig
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2900

                        #12
                        Originally posted by TJJ
                        Voisi olla joku anturivika, etsipä WDS:stä sanoilla speed sensor niin tulee kuva noista vaihdelaatikon nopeus- ja lämpöantureista. Joku tuollaisen vika voisi tuon aiheuttaa, toisaalta luulisi ettei steppikään sitten toimisi mutta kuka noista tietää. Toimiiko kickdown paremmin jos vaihdekeppi on sport-asennossa? Oletko käynyt lukemassa auton vikamuistia?
                        Pitänee ihmetellä wds:llä tuota hommaa. Sportilla toimii kick paremmin kyllä. Vikakoodia ei ole ilmestynyt ikinä, vaikka luettu kolmisen kertaa vuoden aikana koodauksen yhteydessä.

                        Olis varmaan pitänyt jo mainita aikasemmin, että tuo kick on käyttäytynyt aina noin huonosti, mutta tässä on tullut ropattua sen verran usein jotain, että on tullut resetoitua lootaa säännöllisin väliajoin.

                        Onkohan muilla samanlaisia ongelmia? Onhan täällä muillakin vastaavia E38/E39-vessoja tomaatilla.
                        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                        Comment

                        • S.P.R
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 1009
                          • Oulu area

                          #13
                          ohjelmaa

                          Pystyyköhän tuohon lootaan ajaan uutta ohjelmaa huollossa?

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #14
                            Tuota lootan ohjelmaa pitäis pystyä päivittämään samallalailla kuin esim. moottorinkin softaa.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • KFZ-Koenig
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2900

                              #15
                              Onko jollain omakohtaista kokemusta lootan softan päivityksestä?

                              Mksaakohan tuollanen homma jotain superextraa, vai pelkän peruskoodauksen verran? Hieman pelottaa kyllä viedä autoa penarille, kun ei tiedä toimiiko päivityksen jälkeen vielä huonommin....
                              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎