En saa millään keinoilla vasenta kaukovaloa kuin ottamalla liittimen irti valaisimen päästä. Ohjataankohan valoa releellä, missähän rele voisi olla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vasen kaukovalo kokoajan päällä E39 -96
Collapse
X
-
Eikös tässä e39:ssä ole joku kokonainen valojen ohjainboksi, eikä pelkkä rele. Vanhemmissa e39:ssä taitaa olla jopa yleinenkin ongelma, eikä minun tiedon mukaan ratkaisuna ole kuin uuden/käytetyn ohjainboksin hommaaminen. Tämä niinkuin kuulopuheiden pohjalta, jos joku tietää paremmin, niin auttakaa kaveria hädässä.
-
-
Jos vähääkään tietoa elektroniikasta niin kannattaa avata se releboksi ainakin ennen uuden ostamista.. Jos sitä valojen relettä ohjataan esim. transistorilla niin ne menee usein hajotessaan oikosulkuun eli valot jää päälle... Siis tietoa E39 boksista ei ole, mutta luultavasti joku tämän suuntainen juttu siellä on.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Valomoduli ohjaa valoja ja kaikille valoille lähtee oma karva....Eli melkosen kallista osaa joudut hankkimaan jos autossasi kolmiosainen rele eli check controlli samassa...muistaakseni 450 euroo...ei oo kyllä 100% varmuuksia tosta hinnasta..
Tietysti kannattaa jotain yrittää tehdä jos siellä vaikka joku jumittaa niin lyö vaikka sitä boxia jos auttas.... :shock: Sehän sijaitsee siellä vänkärin jalkotilassa oikealla verhoilun alla...
Comment
-
-
Jos valot toimii releellä ja jää joskus päälle vaikka kytkimestä sammuttaa, niin kannattaa kokeilla antaa luunappia valoreleelle. Voi olla releen kärjet tarrannu kiinni tms, tää konsti on toiminu joskus "hätäapuna" ettei tarvi sulakkeita/relettä irrotella.
EDIT: Tää ohje taitaa toimia sitten vaan yksinkertaisemmille vekottimille, tohon valoälylaatikkoon en sanokaan juur mitään.. :oops:
Comment
-
-
En tiä haluutko tehä noin uuteen autoon viritystä, mutta kotikonsteinhan tuon saa kuntoon näin: Laittaa sille toimimattonmalle valolle kytkentäreleen suoraan akulta. (tai sit siitä valopiuhasta jhon tulee jatkuvasti virta...) Relettä ohjataan sitten tietysti toimivasta valosta rosvotulla herätteellä. Onhan toi tietty vähän räkäpatentti, mut jos se uus poksi maksaa kipeesti, ni tollasenhan rakentaa väliaikasesti vartissa. Ja maksaakii ehkä 4 euroa.
Comment
-
-
Originally posted by MasinolJos vähääkään tietoa elektroniikasta niin kannattaa avata se releboksi ainakin ennen uuden ostamista.. Jos sitä valojen relettä ohjataan esim. transistorilla niin ne menee usein hajotessaan oikosulkuun eli valot jää päälle... Siis tietoa E39 boksista ei ole, mutta luultavasti joku tämän suuntainen juttu siellä on.
Comment
-
-
Sama vika -97 525 tds ja oikea pitkä jää palamaan ja muut valot "sykkii" tasaseen tahtiin. Kyselin Oulun elektroniikkaliikkeistä ja hitsauskoneiden huoltoliikkeistä, mutta näitä kyseisiä komponentteja BTS425L1 ja VN21 ei tunnu löytyvän mistään. Elektroniikkaa värkänneenä tuo olis helppo vaihtaa, kun vain löytys komponentti jostain. Muutamassa viestissä oli linkkejä ulkomaisiin elektroniikkakauppoihin, joissa oli saatavana noita komponentteja. Onko joku tilannut sieltä?
Comment
-
-
Originally posted by Luotsi View PostSama vika -97 525 tds ja oikea pitkä jää palamaan ja muut valot "sykkii" tasaseen tahtiin. Kyselin Oulun elektroniikkaliikkeistä ja hitsauskoneiden huoltoliikkeistä, mutta näitä kyseisiä komponentteja BTS425L1 ja VN21 ei tunnu löytyvän mistään. Elektroniikkaa värkänneenä tuo olis helppo vaihtaa, kun vain löytys komponentti jostain. Muutamassa viestissä oli linkkejä ulkomaisiin elektroniikkakauppoihin, joissa oli saatavana noita komponentteja. Onko joku tilannut sieltä?
Digi-Key:ltä olen tilannut hifiprojektiin osia, toimi hienosti. Toimitus- ja käsittelykulut ovat alle 150€ tilauksissa 26€, joten niitä komponentteja kannattaa tilata samalla muutama ylimääräinenkin vaikka palstan kautta myytäväksi kohtalotovereille.
Digi-key Suomi-sivut
Tuossa pitäisi olla oikea komponentti VN21.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Luotsi View PostSama vika -97 525 tds ja oikea pitkä jää palamaan ja muut valot "sykkii" tasaseen tahtiin. Kyselin Oulun elektroniikkaliikkeistä ja hitsauskoneiden huoltoliikkeistä, mutta näitä kyseisiä komponentteja BTS425L1 ja VN21 ei tunnu löytyvän mistään. Elektroniikkaa värkänneenä tuo olis helppo vaihtaa, kun vain löytys komponentti jostain. Muutamassa viestissä oli linkkejä ulkomaisiin elektroniikkakauppoihin, joissa oli saatavana noita komponentteja. Onko joku tilannut sieltä?BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Tuli itse vaihdettua nyt tuo komponentti ja alko valot pelittään
Kompoa löytyy myös Farnellilta: http://fi.farnell.com/jsp/search/bro...questid=169704
Hintaa oli n.10 egeä alle 25 kpl tilauksissa. Ja kannattaa laittaa sitten piitahnaa uuden komponentin ja jäähdytysrivan väliin, niin ei tarvi enää aukoa boxia.
Comment
-
Comment