Onkohan muilla ollut samaa ongelmaa että taka kumit kuluu laittoman nopeasti, vaikka ei ole edes suditeltu yhtään. viimekesänä 265.35/18" ja kesässä meni täysin kankaille (kitkat,joten epäilin kulumisen johtuvan siitä). No ostin täksi kesäksi 245.40/18" Auroran kesäkumit ja nyt ajettu alle 10000km ja kumit keskeltä ja sisäreunoista jo lähes sileät. (sakkoraja ylitetty)!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 takarenkaiden kuluminen
Collapse
X
-
On kuluneet liian nopeasti eli jossain on vikaa. Vaihtoehtoja on aika paljon: reangaspaineet, renkaan suuntaus, joku vika alustassa joka aiheuttaa renkaan viallisen suuntauksen tjsp.. joskus on myös rengasseoksissa vikaa mutta jos sulla on mennyt jo 2. satsi liian vikkelään niin käy tarkistuttamassa sen auton alusta ja suuntaukset jossain. Ihan yleisestikin kannattaa tarkistella noita suuntauksia, ei tarvitse paljoa aurata tai harittaa niin bensankulutus nousee, suorituskyky laskee ja kumekset kuluvat liian nopeaan. 50e säädätyksestä maksaa ittensä aika pian takasin.sigpic
-
-
Kyllä on kulunut...
Itseltä meni 245/45/18 Michelin Pilot Sportit vaihtokuntoon samoilla kilometreillä... Aurauksia on tarkistettu moneen kertaan.. Huollossa sanovat, että ovat ohjearvoissa. Michelinin edustaja sanoi, että täysin pielessä.. Edustaja käytti jonkinsortin mittapukkeja ja rullamittaa aurauksien mittaamiseen. Kun taas huollossa uudet nelipyöräsuuntauslaitteet, joten minä uskon huoltoa...
Rengasedustaja ei halunnut korvata, eikä vain pystynyt myöntämään, että Michelinit ovat täysin paskoja renkaita. Ja muuten totaaliboikotissa useammallakin kaverilla ko. tapauksen vuoksi.
Oisko mahdollista, että takapäässä olisi jonkin pusla/tukivarsi väljä, kun tuollaista pääsee tapahtumaan. BMW-huollossa sanoivat, että takapää olisi kunnossa. Auto tosin täristää terävissä kuopissa ikävästi ja aika ajoin on havaittavissa tärinää tässä kuuluisassa 100 - 120km/h nopeudessa.
Olen miettinyt noiden takakelkan puslien vaihtoa, mutta voisiko ne aiheuttaa renkaiden nopeaa kulumista?
Comment
-
-
No laitetaan omaa rengas asiaa kun kerta eilen pinnat mittailin .
Renkaat ostettu tänä keväänä ja niillä ajettu nyt 15tkm ,
Aika tasaisesti kuluneet ehkä reunoilta enemmän kuin keskeltä ,paineet kaikissa 2.8
Takana pintaa molemmissa 4.5 mm edessä + 6mm,joten ensi kevään jälkeen saa taas uudet laittaa alle,laskennallisesti noilla ajelee 20-25tkm joka lienee ihan jees vai ?
Auto 530da touring ja renkaat ns. halppis nankang 245\40-18,seuraavaksi laitan Hemin suosittelamat kumhot tai gt:t
Muuten hyvät renkaat noin nankanit mutta ääntä pitää kuluneena melkoisesti ,en ole varma voisiko olla etupyöränlaakeri vai olisiko auraus muutunut niin paljon iskarirempan jälkeen että kulmat persillään ja sen vuoksi reunat kuluneet enemmän kuin keskeltä,ja tämän vuoksi ääntä tulisi enemmän...keväällä nuo oli vielä tosi hiljaiset.
No onneksi tuo on toistaiseksi hiljaisempi kuin 86 vm vw poloLast edited by veku; 10-08-2005, 15:31.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Auraukset on viime kesänä madallusjousien vaihdon jälkeen säädetty. sen jälkeen alustaan ei ole tehty mitään. pitää käydä tarkistuttamassa nuo kulmat nyt uudestaan. ja seuraavaksi kokeiluun nuo kehutut gt radialit.Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
-
Aurorat on ainakin kovia kulumaan.Erään neitokaisen Mondeossa kesti kesän,eli n. 10.000km.Ja koko oli matalaprofirenkaita kovempi 185/65-15".Ei siis varmasti ruoviteltu tytön käyttöautolla.
Omassa meni Misukan Pilot Sportit 235/40-17" takakumit huonoon kuntoon alle 8000km:n ("reippaalla" ajotavalla).Loput pinnat sitten vetäisin työpaikan pihalle.
Mutta näinhän se on,että mitä matalampi profiili sitä nopeampi vaihtuvuus.Last edited by Heguli 31; 10-08-2005, 19:13.
Comment
-
-
Originally posted by vekuseuraavaksi laitan Hemin suosittelamat kumhot tai gt:t
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31Omassa meni Misukan Pilot Sportit 235/40-17" takakumit huonoon kuntoon alle 8000km:n ("reippaalla" ajotavalla).Loput pinnat sitten vetäisin työpaikan pihalle.
Comment
-
-
Villiä villimpi veikkaus:
Autossahan on sutimisenesto? Onko edessä ja takana samankokoiset renkaat?
Jos takarenkaat on isommalla halkaisijalla kuin eturenkaat, niin sutimisenesto ei ymmärrä vielä pientä sutimista vaan vasta isomman, koska takarenkaat pyörivät tavallisesti (sutimatta) hitaammin kuin eturenkaat.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaolVilliä villimpi veikkaus:
Autossahan on sutimisenesto? Onko edessä ja takana samankokoiset renkaat?
Jos takarenkaat on isommalla halkaisijalla kuin eturenkaat, niin sutimisenesto ei ymmärrä vielä pientä sutimista vaan vasta isomman, koska takarenkaat pyörivät tavallisesti (sutimatta) hitaammin kuin eturenkaat.
Jeuh, mutta vakavasti ottaen alustan geometria on varmasti melko tärkeässä roolissa tuollaisen rengaskoon kanssa."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by jakkeri530dkumit keskeltä ja sisäreunoista jo lähes sileät. (sakkoraja ylitetty)!
Jos ne on suunnattu tehtaan arvoihin niin noin leveillä renkailla se ei välttämättä ole se oikea arvo vaan pitäis vahentää haritusta /laittaa enemmän aurausta että rengas asettuisi ajaessa oikeaan asentoon.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Originally posted by jakkeri530dOnkohan muilla ollut samaa ongelmaa että taka kumit kuluu laittoman nopeasti, vaikka ei ole edes suditeltu yhtään. viimekesänä 265.35/18" ja kesässä meni täysin kankaille (kitkat,joten epäilin kulumisen johtuvan siitä). No ostin täksi kesäksi 245.40/18" Auroran kesäkumit ja nyt ajettu alle 10000km ja kumit keskeltä ja sisäreunoista jo lähes sileät. (sakkoraja ylitetty)!
En tiedä miksi ao. ilmiö ei näy pyörien suuntauksessa, sillä kulmat katsottiin kaksilla eri laitteilla ja kumpikin laite antoi saman tuloksen eli kulmat ok.E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Comment
-
-
Takarenkaiden sisäreunojen kulumisessa kysymys ei missään tapauksessa ole renkaiden harituksesta, vaan niiden camberkulmista jotka ovat tehdasarvoilla speksattu ns."vakiolevyisille"/205-215 takarenkaille. Itsellä kävin tuon euroopanreissun jälkeen käännättämässä 19" 275-levyiset Kumhot puolelta toiselle jotta vältyttäisiin sisäreunojen kankaillemeno.
Omilla 275-levyisillä 19" Kumhon takakumeilla on nyt ajettu n.8000km, ja oikea taka alkaa olemaan pinnoiltaan n.puolessa ja vasen taka menettänyt n.1/3 pinnastaan. Sakkoraja näyttäisi siis tulevan vastaan jossain 12tkm:n tietämillä.
Korostettakoon nyt vielä sitä että alusta/auto millä tämä on saavutettu on alustaltaan 100% mitoissaan ja kunnossa.
Eli kohtuullisen hyvin tuntuisi Kumho kestävän, varsinkin kun ottaa huomioon sen että näillä on ajettu tuntitolkulla "hieman" lujempaa kuin mitä Suomessa ajellaan. 235-levyiset 19" etukumit ovat luovuttaneet nyt n.1/4 pinnastaan(2mm).
Comment
-
Comment