Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 jarrulevyn paksuus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #16
    Ei kai nuo Zimmermanit ole niitä reijitettyjä? kannattaa muutenkin välttää niitä reijitettyjä ja jos on pakko olla näköä, niin hommaa pelkästään uritetut levyt. Ne reijitetyt levyt vaan ei kestä jos ajaa radalla rivakammin verrattuna tavallisiin. Jos haluaa pelkkää ulkonäköä, niin mikäs siinä. Rata/ralli-autoissa käytetään lähes pääsääntöisesti kevyesti uritettuja levyjä.

    esim: http://www.channel4.com/4car/media/f...ront-brake.jpg


    Itse ostin Motonetista levyt ja Ferodon palat. Hyvin toimii, eikä vingu kun laittaa kuparitahnaa sinne minne pitää laittaa ja puhdistaa liukutapit hyvin samalla.
    Last edited by Keimo; 28-12-2006, 09:25.

    Comment

    • Susi
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 473
      • Kuopio, Suomi

      #17
      Originally posted by Keimo
      Ei kai nuo Zimmermanit ole niitä reijitettyjä? ...
      Zimmermannin normilevyt eivät ole reiitettyjä vaan Zimmermann sport-levyt ovat.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by Keimo
        Ei kai nuo Zimmermanit ole niitä reijitettyjä?

        Itse ostin Motonetista levyt ja Ferodon palat. Hyvin toimii, eikä vingu kun laittaa kuparitahnaa sinne minne pitää laittaa ja puhdistaa liukutapit hyvin samalla.
        Ei ole reikiä levyissä

        Minkä merkkiset Motonetin levyt oli? Miltä niiden jarrutuspinta näyttää? Onko niissä tasapainotus, siis painoja tai työstettyjä kohtia? Minäkin tilasin Motonetista levyt ja palat (ABS-merkkiset paitsi takalevyt QH). Sitten ostin KL-varaosista levyt ja palat. Nyt minulla on halvat ja hyvät... Motonetin kamat lähtee tänään takaisin.
        E39 528iA

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          #19
          Levyissä oli tasapainoitus tehty samalla tavalla kuin vanhoissa eli työstetty. Jarrutuspinta näytti mielestäni ihan normaalilta. Merkkiä en nyt muista, olikohan se joku "nimetön" tyyliin "Auto Brake Parts" etc.

          Saa nähdä mitä kestää, todennäköisesti ihan hyvin.

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7397
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Keimo
            Ne reijitetyt levyt vaan ei kestä jos ajaa radalla rivakammin verrattuna tavallisiin. Jos haluaa pelkkää ulkonäköä, niin mikäs siinä. Rata/ralli-autoissa käytetään lähes pääsääntöisesti kevyesti uritettuja levyjä.
            Ahaa, kilpa-autoista viis mutta C-mesessä on nätit ne ISOT reikälevyt mikkä tulee siinä jossain sport-paketissa. Onko tuo levyn repeily sitten vain joku huonon laadun ongelma juuri näissä jälkiasennusreikälevyissä?

            Originally posted by TJJ
            Nyt minulla on halvat ja hyvät... Motonetin kamat lähtee tänään takaisin.
            Sulta siis puuttui tasapainotus vai oliko jotain muutakin vika?
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #21
              Originally posted by Petri.Kekkonen
              Ahaa, kilpa-autoista viis mutta C-mesessä on nätit ne ISOT reikälevyt mikkä tulee siinä jossain sport-paketissa. Onko tuo levyn repeily sitten vain joku huonon laadun ongelma juuri näissä jälkiasennusreikälevyissä?
              Siis tuo kuva ei ole kilpa-autosta vaan kuva ratapäivän jäljiltä. Meinaan vaan, että ovat kohtuu turhia tavanomaisessa ajossa. Jos näköä haluaa, niin mikäs siinä.

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7397
                • Oulu

                #22
                Originally posted by Keimo
                Meinaan vaan, että ovat kohtuu turhia tavanomaisessa ajossa. Jos näköä haluaa, niin mikäs siinä.
                Joo, tarkoitin tuota sun toista kuvaa ja en arvellutkaan niistä mitään hyötyä olevan, näköä vain ja vähän sitäkin kun sekä nuo levyt että ne reiät on aika pieniä...
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by Petri.Kekkonen
                  Sulta siis puuttui tasapainotus vai oliko jotain muutakin vika?
                  Missään levyssä ei ollut tasapainotusta, ehkä ne kaikki sitten oli täydelliset eikä tarvinneet sitä, vaikea sanoa eikä huvittanut alkaa testaamaan. Yhdessä levyssä näkyi joku langanpätkä tuuletusaukossa mutta sekin näytti enemmän valujäännökseltä eikä painolta. Levyjen jarrupinta on suoraa sorvin jäljeltä eli uraa täynnä, vähän kuin äänilevy mutta isommalla uralla. Rasvaa levyissä on runsaasti. Zimmermanit oli kyllä aika erilainen kokemus: hiottu jarrupinta, työstetty tasapainotus ja rasvaakin vain ohuesti.

                  Motonetin jarrupaloissa ei ole kitinänvaimennuslevyjä, palan "yleisilme" on surkea ja jouset, joilla palat tulee kiinni mäntään, on ohutta ainetta. Ja taas KL:n osat oli tuntumaltaan aivan eri luokassa.

                  Ja kun kyse kuitenkin on jarruista, niin en jaksanut muutaman kympin takia alkaa testaamaan miten Motonetin osilla käy ja miten hyvin ne toimii. Arvioni on siis vain näköön perustuva oma mielipide.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7397
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by TJJ
                    Ja kun kyse kuitenkin on jarruista, niin en jaksanut muutaman kympin takia alkaa testaamaan miten Motonetin osilla käy ja miten hyvin ne toimii.
                    Kiitos täsmennyksestä, tulikin tosi sopivaan aikaan tämä osien visuaalinen laatuvertailu mun kannalta.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      #25
                      Paloista/satuloista

                      Ryöpsähtää keskustelu että vois jo otsikkoa muuttaa, mutta...

                      Palojen vaihto eteen oli tuossa itsellä äsken, rojut kävin Motonetistä; palat, tunnistinjohto, satuloiden liukutapit ja liukutappien kumit. 2 viimeksi mainittua ihan vaan varmuudeksi kun on niin pieni sijoitus. Palat oli ABS-merkkisiä, muut jotain "Quick" made in Denmark. Liukutapit oli erilaisella kannalla (torx?) kuin alkuperäiset (7 mm kuusiokolo), joten jätin liukutapit vaihtamatta kun vielä entisetkin näytti olevan täysin kunnossa.

                      Puhdistin liukutapit kiiltäviksi ja vaihdoin tappien kumit satulaan, helppoa. Kumien mukana tuli jotain asennusrasvaa, tätä työnsin satulaan kumien reikiin kumien asennusta helpottamaan sekä kumin ja tapin väliin liukasteeksi. Kai tuo rasva oli tuohon tarkoitettu? Mitään muita kemikaaleja en käyttänyt. Jarrut pelaa hyvin eikä vikise.
                      Last edited by Kentsu; 15-08-2006, 09:49.
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • Jarde
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 446
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by Keimo
                        Ei kai nuo Zimmermanit ole niitä reijitettyjä? kannattaa muutenkin välttää niitä reijitettyjä ja jos on pakko olla näköä, niin hommaa pelkästään uritetut levyt. Ne reijitetyt levyt vaan ei kestä jos ajaa radalla rivakammin verrattuna tavallisiin. Jos haluaa pelkkää ulkonäköä, niin mikäs siinä. Rata/ralli-autoissa käytetään lähes pääsääntöisesti kevyesti uritettuja levyjä.
                        Vai ei ne kestä kovaa ajoa! Mulla on juuri nuo samaiset Zimmerman reikälevyt, joten eipä passaa kisata niillä. Taitaa olla vika ennemmin laadussa, kuin tuossa reikäisyydessä. Kyllähän Brembolla ja APracingilla on rei'itettyjä, joita on käytetty ralliautoissa ja hyvin kestää.

                        Oliko nuo pilalle menneet levyt kuinka vanhat eli kuluneet?
                        E46 320d sedan vm-02
                        museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

                        Comment

                        • Susi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 473
                          • Kuopio, Suomi

                          #27
                          Omaani pitäisi vaihtaa levyt ja palat eteen & taakse.

                          Eteen ei taida tarvikkeina saada levyjä, sillä edessä on kelluvat levyt.
                          Jos ostan eteen orkkikset niin voinko harkita taakse tarvikelevyjä (esim Zimmermann)?
                          Etulevyissä en viitsi säästää, koska nuo kelluvat lienevät kutakuinkin parasta mitä rahalla saa, mutta voinko taakse harkita esim reiittämättömiä Zimmermanneja?

                          Mitä paloja suosittelette?

                          Autolla tulee ajeltua radallakin jokunen kerta vuodessa (eli kisapaloja ei kannata ostaa, kun käytännössä koko ajan on normiajoa)...niin ja katiska on E36 3.2 M3 sedan.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by Jarde
                            Vai ei ne kestä kovaa ajoa! Mulla on juuri nuo samaiset Zimmerman reikälevyt, joten eipä passaa kisata niillä. Taitaa olla vika ennemmin laadussa, kuin tuossa reikäisyydessä. Kyllähän Brembolla ja APracingilla on rei'itettyjä, joita on käytetty ralliautoissa ja hyvin kestää.

                            Oliko nuo pilalle menneet levyt kuinka vanhat eli kuluneet?
                            Ralliautoissa vain nuo reijitetyt levyt vaihdetaan ja niitä huolletaan "hieman" useammin ja näin joutuvat mm.paljon pienemmälle korroosiorasitukselle. Kun näitä muutaman vuoden Suomen kesissä/talvissa alla olleita ja jo selvästi kuluneita reikälevyjä on nähnyt, niin ainakin lähes jokaisessa minun näkemässäni levyssä on ollut alkavia murtumavaurioita. Ei välttämättä noin pahoja kuin tuossa Keimon kuvassa, mutta saman suuntaista. Oikeassa elämässähän nuo reijät ovat äkkiä täynnä ruostetta ja palamateriaalia joka ruostuttaa/syövyttää ne niin että tuo säröytyminen alkaa. Siis jos jarruja huolletaan jokaisen ek-pituuden välein, niin ihan hyväthän nuo "tehokkaat" reikälevyt on, mutta normaalissa katukäytössä Suomen talvessa melko lyhytaikainen hurma ilman jatkuvaa huoltoa.

                            Comment

                            • Jarde
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 446
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by Hemi
                              Ralliautoissa vain nuo reijitetyt levyt vaihdetaan ja niitä huolletaan "hieman" useammin ja näin joutuvat mm.paljon pienemmälle korroosiorasitukselle. Kun näitä muutaman vuoden Suomen kesissä/talvissa alla olleita ja jo selvästi kuluneita reikälevyjä on nähnyt, niin ainakin lähes jokaisessa minun näkemässäni levyssä on ollut alkavia murtumavaurioita. Ei välttämättä noin pahoja kuin tuossa Keimon kuvassa, mutta saman suuntaista. Oikeassa elämässähän nuo reijät ovat äkkiä täynnä ruostetta ja palamateriaalia joka ruostuttaa/syövyttää ne niin että tuo säröytyminen alkaa. Siis jos jarruja huolletaan jokaisen ek-pituuden välein, niin ihan hyväthän nuo "tehokkaat" reikälevyt on, mutta normaalissa katukäytössä Suomen talvessa melko lyhytaikainen hurma ilman jatkuvaa huoltoa.
                              Ei niitä meillä ihan joka ek:n jälkeen huolleta eikä joka rallinkaan, mutta ymmärrän mitä tarkoitat, ei niillä ajeta suolapaskassa talvia yms...

                              Kiinnostais tietää paljonko noilla Keimon kuvaamilla levyillä oli ajettu! Pitää varmaan alkaa huoltaa noita levyjä aina renkaita vaihtaessa.
                              E46 320d sedan vm-02
                              museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎