Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 kennon flektistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alppiE39
    Bimmer Rookie
    • Jun 2019
    • 106
    • RIIHIMÄKI

    e39 kennon flektistä

    mites tuo "auxiliary fan" wörkkii ku sulakelista näyttää sille 4 eri sulaketta. Vaatiiko siis kaikki 4 sulaketta toimiakseen ku multa tuppas puuttumaan 2 sulaketta
    Kiitoksia avusta etukäteen!
    Tosijaan e39 520i vuosimallia 99
    Last edited by alppiE39; 30-07-2019, 15:03.
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #2
    Kerrotko tarkemmin, mistä ja minkä ikäisestä mallista kyse?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • alppiE39
      Bimmer Rookie
      • Jun 2019
      • 106
      • RIIHIMÄKI

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Kerrotko tarkemmin, mistä ja minkä ikäisestä mallista kyse?
      Nytte on tiedot alkuperäisessä tekstissä!

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Siinä on PWM-ohjattu flekti. Flektille tulee jatkuva jännite 50 A maxi-sulakkeelta (hanskalokeron takana), maadoitus ja PWM-ohjaus moottorinohjaukselta (DME).

        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Hcet
          BTCF Member
          • Oct 2018
          • 124
          • Tampere

          #5
          Kuinka tuo ohjaus toimii?
          Flektille tulee jatkuva 12v ja maa isoja johtoja myöten ja tuo ohjaus pienempää. Mittailin siitä jännitettä niin on 3.5-3.6v kun autoon pistää virrat. (Tällä hetkellä ei voi käynnistää).
          Ohjaako tuo siis flektin kierrosnopeuden ohjausvirran jännitteellä? Näin ollessa ei varmaan ole mahdollista ottaa tuosta ohjausta releenkautta tarvike flekteille ja päästä siten näppärästi eroon viskosta ja orkkis sähköflektistä ja säilyttää alkuperäinen ohjaus?

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11078
            • Oulu

            #6
            Miksi ihmeessä olet siihen huonompaa vaihtamassa tilalle? Se orggis flekti on oikeesti todella jyty kapistus ja saat useita satoja euroja upottaa tarvikeflektiin joka ois oikeasti tehokkaampi. Kuten sanottu, niin flekti on pwm ohjattu. Ei jännite ohjattu.

            Viskosta pääsee helposti eroon ottamalla se pois ja muuttamalla ecusta flektin ohjauskäyrää, jollon kone jäähtyy näppärästi pelkän orggis sähköflektin avulla.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Hcet
              BTCF Member
              • Oct 2018
              • 124
              • Tampere

              #7
              Yksinkertaisesti tilan takia. Keulalle ei enää mahdu orkkis flekti.
              Kyseessä siis 530d ja välijäähdytin söi tilat.
              Ei taida tavan rele ihan pysyä toiminnassa pwm ohjauksella.
              Orkkiksen kääntö toiselle puolelle ei oikein aja asiaansa koska puhaltaisi väärinpäin.
              Onko hyvää keinoa saada tarvikkeet toimimaan alkuperäisellä ohjauksella?

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11078
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Hcet View Post
                Yksinkertaisesti tilan takia. Keulalle ei enää mahdu orkkis flekti.
                Kyseessä siis 530d ja välijäähdytin söi tilat.
                Ei taida tavan rele ihan pysyä toiminnassa pwm ohjauksella.
                Orkkiksen kääntö toiselle puolelle ei oikein aja asiaansa koska puhaltaisi väärinpäin.
                Onko hyvää keinoa saada tarvikkeet toimimaan alkuperäisellä ohjauksella?
                Osta tarvike e39flekti missä on erillinen pwm ohjausboksi eikä itegroitu moottoriin. Ja irrota se boksi ohjaamaan tarvike flektiä.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Hcet
                  BTCF Member
                  • Oct 2018
                  • 124
                  • Tampere

                  #9
                  Täytyy maanantaina soitella pari paikkaa läpi. Nopeella googlauksella sellaista flektiä ei löytynyt. Mutta tuollainhan paketti toimisi hienosti👍

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11078
                    • Oulu

                    #10
                    Tossa on ainakin kuvan perusteella:


                    Noita flextin pwm ohjausbokseja saa erikseenkin, mut mitä oon itse löytäny, niin hinnat on huomattaasti kalliimpia, mitä tommonen koko flekti hässäkkä maksaa.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Hcet
                      BTCF Member
                      • Oct 2018
                      • 124
                      • Tampere

                      #11
                      No siinä näkyisi kuvan perusteella olevan. Tässä on vain hiukka kiire asioiden kanssa niin täytyy vaikka väliaikainen ratkaisu tehdä katkaisijalla ja alkaa sitten metsästämään tuollaista.
                      Tiedätkö muuten sanoa missä vaiheessa auto alkaa käyttämään sähköflektia apuna kun koneen lämmöt nousevat? Kaavion mukaan flektin ohjaukseen vaikuttaa myös moottorinlämpötila, mutta mitään käynnistymis lämpötiloja en löytänyt?

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9138
                        • Oulu

                        #12
                        Tai sitten ottaa viskon pois ja laittaa konehuoneen puolelle PWM-ohjatun flektin jostain uudemmasta, esim. E60:stä. Joutuu tietysti vähän kuvia ja mittoja vertailemaan, mikä olisi paras aihio E39:n tuulitunnelin tilalle tai soveltaa pelkän puhallinosan omaan tuulitunneliin.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Hcet
                          BTCF Member
                          • Oct 2018
                          • 124
                          • Tampere

                          #13
                          Visko ja orkkis flekti on jo poissa ja tilalle asennettu kaksi tarvike flektiä.
                          Purkaessa oli nopea ajatus vain että käytetään alkuperäisen sähköflektin ohjauksella mutta ei ollut ihan niin virtaviivainen kytkentä.

                          Uudemmissa on ilmeisesti hylätty kokonaan tuo visko? Sopiiko sellaisen taasen suoraan e39 sähköihin.

                          e46:sessa tuo pwm moduuli on ilmeisesti erillinen ja ebaystä yksi sellainen hyppäsi vastaankin. Tuollaisella varmaan toimisi suoraan jos purkurilta haalisi:think

                          Linkki

                          Edit.

                          Purkurilta löytyy näköjään e46:sen flektiä järkirahaan ja saisi pian Linkki. Kuvassa ainakin paistaa moduuli.
                          Tuossa vain näkyisi olevan neljä johtoa moduulille ja kaksi flektille. Mikähän tuo neljäs on?
                          Last edited by Hcet; 31-08-2019, 13:42.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9138
                            • Oulu

                            #14
                            Kyllä näiden kaikkien PWM-ohjattujen pitäisi toimia samalla logiikalla. E46:ssakin pitäisi olla ohjainlaitteelle 3 johdinta.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Hcet
                              BTCF Member
                              • Oct 2018
                              • 124
                              • Tampere

                              #15
                              Ynnäsin huonolla lontoolla tätä tekstiä linkki ja sain käsityksen että e46:sessa on 4 johdolla tuo flekti, mutta näin ei taida olla.

                              Ilmeisesti saisin täysin toimivan ratkaisun kun ostan purkurilta tuon e46:sen flektin. irroitan siitä tuo pwm moduulin ja kytken sen alkuperäiseen liittimeen ja siitä sitten virta ja maa noille kahdelle tarvike flektille?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎