Announcement

Collapse
No announcement yet.

528 ei käynnisty enkä enään keksi miksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nutcracker
    Newbiemmer
    • Aug 2019
    • 9
    • Riihimäki

    528 ei käynnisty enkä enään keksi miksi

    Terve, tuo saatanan 528 on ollu ihmeteltävänä pajalla kaikenmoisten ongelmien takia nyt koko kesän ja tosiaan viimeisin minkä keksi on että ei käynnisty.
    Siihen on tosiaan laitettu kampi ja nokka akselin asentotunnistimet ja uusi bensapumppu ja sen rele viiimeisimpinä ja toimikin pari viikkoa hienosti, käytiin vähän pyörähtämässä puolentoista tunnin päässä.

    Nyt tosisaan pyöritää starttia ihan raivolla mutta ei pörähdäkkään ei minkään moista elonmerkkiä.
    tankissa noin puolet bensaa. Luettu paikanpäällä bmw testerillä yhden pajan toimesta ei vikakoodeja.
  • holisti72
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 335
    • Siilinjärvi

    #2
    Originally posted by Nutcracker View Post
    Terve, tuo saatanan 528 on ollu ihmeteltävänä pajalla kaikenmoisten ongelmien takia nyt koko kesän ja tosiaan viimeisin minkä keksi on että ei käynnisty.
    Siihen on tosiaan laitettu kampi ja nokka akselin asentotunnistimet ja uusi bensapumppu ja sen rele viiimeisimpinä ja toimikin pari viikkoa hienosti, käytiin vähän pyörähtämässä puolentoista tunnin päässä.

    Nyt tosisaan pyöritää starttia ihan raivolla mutta ei pörähdäkkään ei minkään moista elonmerkkiä.
    tankissa noin puolet bensaa. Luettu paikanpäällä bmw testerillä yhden pajan toimesta ei vikakoodeja.
    Pyöriikö benspumppu varmasti, eli saako bensaa? Tankin pumpulle menevät johdot kannattaa tarkastaa sieltä kannen alapuolelta, voivat olla osittain tai kokonaan poikki, vaikka näyttääkin ehjiltä.., nimim omakohtainen kokemus, eikä kovin harvinaista, että niin voi käydä.
    - Pena -

    BMW E39 528iA -99 orientblau
    ex BMW e34 525 tds -92

    Comment

    • 316bemi
      BTCF Member
      • Oct 2010
      • 223
      • Joensuu

      #3
      [QUOTE=Nutcracker;4136212]Terve, tuo saatanan 528 on ollu ihmeteltävänä pajalla kaikenmoisten ongelmien takia nyt koko kesän ja tosiaan viimeisin minkä keksi on että ei käynnisty.
      Siihen on tosiaan laitettu kampi ja nokka akselin asentotunnistimet ja uusi bensapumppu ja sen rele viiimeisimpinä ja toimikin pari viikkoa hienosti, käytiin vähän pyörähtämässä puolentoista tunnin päässä.

      Nyt tosisaan pyöritää starttia ihan raivolla mutta ei pörähdäkkään ei minkään moista elonmerkkiä.
      tankissa noin puolet bensaa. Luettu paikanpäällä bmw testerillä yhden pajan toimesta ei vikakoodeja.[/QUOTE

      Mitäpå meinaat tuolla "pyörittää starttia ihan raivolla"? Jos kone pyörii tavallista herkemmän olosesti nii oisko liimaventtiili käyny?

      Comment

      • Nutcracker
        Newbiemmer
        • Aug 2019
        • 9
        • Riihimäki

        #4
        Mikä ihme on liimaventtiili, ja siis ihan normaalisti starttaa

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #5
          PA-jakotukin päällä schrader-venttiili (sama kuin renkaissa), josta voi tarkistaa, tuleeko tukille polttoainetta.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8267
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by Nutcracker View Post
            Mikä ihme on liimaventtiili, ja siis ihan normaalisti starttaa

            Liimaventtiili on harhaanjohtava nimitys hydraulinostajien ylitäyttymiselle. Tällöin venttiilit jäävät kantamaan ja puristukset katoavat jolloin startti pyörittää konetta normaalia ripeämmin.


            Yleisimmin tapahtuu kun auto käynnistetään kylmänä muutamaksi sekunniksi ja sammutetaan. Oman kokemuksen mukaan M52 on aika herkkä tälle ilmiölle.


            Ongelmasta pääsee eroon helpoiten kun hinaa käyntiin, jos manuaali. Automaatin kanssa joutuu hieromaan startilla ja monesti usko loppuu ennen kun alkaa heräämään.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • tsbmw
              BTCF Member
              • Jun 2004
              • 1495
              • Ilvola

              #7
              Mulla aina se eka että VARMASTI kaikki sulakkeet toimii, hieronta ja varmistus mittarilla... esim. SE POLTTOAINEPUMPUN ekana oleva... hieronta ja voi sen varmistaa mittarilla.

              Kakkosena et ilmamassamittarin pohja ei oo irronnut tai johto?

              Kolmantena et kaikki johdot on kiinni ja ilmaletkut myös.

              Neljäntenä et jakajalle tuleva pienempi johtopari on kiinni.

              Viidentenä et lokasuojassa olevat sähköpalikat on kuivat ja kiinni
              liittimissään.

              Kuudentena et tankin liittimet on kiinni ja kontaktissa.

              Seittemäntenä et bensapaine on kohillaan kiskossa.

              ... eiköhä se joku noist?
              Last edited by tsbmw; 06-08-2019, 19:28.
              - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
              - E28 528i, 528i+, M5

              Comment

              • Nutcracker
                Newbiemmer
                • Aug 2019
                • 9
                • Riihimäki

                #8
                Vika oli hajonnut käynnistyksen esto. Semmonen joku älyboxi ratin alla.

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8092
                  • Willähde

                  #9
                  Aloittajalle 10-pistettä ja papukaijamerkki vian jakamisesta tänne.

                  Hienoa että tuli kuntoon!
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • Nutcracker
                    Newbiemmer
                    • Aug 2019
                    • 9
                    • Riihimäki

                    #10
                    Korjaus ei toimi. Pajalla käynnistyi ja kauppaan ajoin. Siellä käynnisty ja ajoin sitten himaan mihin se jäikin. Ei taaskaan yhtään mitään eloa aamulla. Ei edes hörähdä.
                    Aina sama homma pajalla käynnistyy 500 kouraan ja kotiin ja seuraavana päivänä kuollut.

                    Sanoisin etten lyö enään euroakaan tähän autoon.
                    Käväsen hakemassa jonku toisen käyttöauton ja tuo myyntiin. Saatan vielä vähän itse ihmetellä väliin.
                    Last edited by Nutcracker; 15-08-2019, 07:23.

                    Comment

                    • Scitso
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 2817
                      • Kuusankoski

                      #11
                      Jos ajonestovika niin ei edes pyöritä. Onko tarkistetty varmasti että bensapumpun johdot ok, on nimittäin uusissakin ollut valmiiksi poikki
                      E34 525i Touring -96 "Iris"
                      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                      E61 530d Touring -04

                      ex. E39 520ia Touring -98
                      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                      ex. E28 520i -82

                      Comment

                      • Nutcracker
                        Newbiemmer
                        • Aug 2019
                        • 9
                        • Riihimäki

                        #12
                        Viikonloppuna haettava joku halpisauto kun töihin päästävä. Sitten lataan akun ihan täyteen ja ihmettelen maita aluksi. Tai muita johtoja. Kun jaksaa..

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5151
                          • Kouvola, Savisto

                          #13
                          Tosiaan ajonesto päällä ei starttaa, mutta ajonesto on helppo poistaa kokonaan, joten saa helposti pois suljettua sen.

                          Antaisin ääneni bensapumpulle myös, nimittäin bensapumppu vian kanssa antaa vikakoodia ajonestosta.
                          Enkä tarkoita nyt edes pumpun johtoja vaan pumppua kokonaisuudessaan.
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • jaskap
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 528
                            • Finland Rovaniemi

                            #14
                            Joo, varmaankin vikana polttoainpumpun johdotukset liittimeltä eteenpäin. Varmaan vain pumppu vaihdettu tarkastamatta tätä. Mielestäni pumppuvika/ katkos ei anna vikakoodia, mutta voin olla väärässäkin.

                            Onkos polttoainepumpun rele vaihdettu. Kun auto ei käynnisty, releen voisi manuaalisesti ohittaa, kuunnella käykö pumppu ja käynnistyykö auto. Kustannus on alle viisi senttiä johdonpätkän ja pikku työn merkeissä. Saa ainakin rajattua vikapaikkaa.

                            Normi motorsporttia, ei kannata pienistä hermostua.
                            Last edited by jaskap; 15-08-2019, 09:02.
                            e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                            e32 750 iA -88 DoubleSex.
                            Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                            Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                            e32 735 1/18
                            e34 M5 1/18
                            e24 635 Csi 1/18
                            e9 3.0 CSi 1/18
                            e31 850 Csi

                            Comment

                            • Nutcracker
                              Newbiemmer
                              • Aug 2019
                              • 9
                              • Riihimäki

                              #15
                              Noh todellisesti vaikea olla hermostumatta kun se on pajalla ollu monta kertaa ja aina viat jatkuu muutenki usean kuukauden käyttökelvottomana.
                              Ja relekin vaihdettiin kun bensapumppu.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎