Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i '96 Sammuilee lennosta lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sharspy
    Bimmer Rookie
    • May 2017
    • 46
    • Livonsaari

    E39 523i '96 Sammuilee lennosta lämpimänä

    Noniin elikkäs, menin tämmösen E39 hommaamaan, alkuun pelitti mainiosti, sitten välillä nykäisi vauhdista. Paheni pikkuhiljaa ja rupesi sammuilemaan lennosta mutta lähti siitä viellä käyntiin. Nyt sit ei lähde enää käyntiinkään. Nokka-akselin ja kampiakselin asentoanturit vaihdettu, ei vaikutusta.



    Kävin lukemassa vikakoodit ja antoi sieltä aimo liudan kaikenlaista mutta päällimmäisenä nyt moottoriin liittyvät ovat seuraavat


    000008 DME: DMS Digital Motor Eletronics
    00000C DME: DMS Digital Motor Eletronics
    000012 DME: DMS Digital Motor Eletronics
    000042 EWS: 5 Key 5 not detected (edellinen omistaja vaihtoi virtalukon ja "ohitti" ajoneston kiinnittämällä vanhan avaimen tunnistinrinkulaan jota sitten räpläsin kun auto jätti tienposkeen.)

    0000D4 DME: DMS Digital Motor Eletronics


    Nollauksen jälkeen sytytti viellä 0000D4 uudestaan, muut hävisivät.


    Näiden koodien merkitystä en löytänyt netistä muuta kuin 000008 on Cylinder 5 misfire.


    Löytyykö täältä apustajia?
    1988 E30 316 M10B18
    1996 E39 523 vakioromu
    2013 F30 320i lastutettu mopo
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11085
    • Oulu

    #2
    0xD4 = 212 VANOS Bank 1 -Mechanical
    0x0C = 18 EWS Signal or Camshaft Sensor (MS43)
    0x42 = 66 DME Control Unit
    0x08 = 8 Air Flow Meter (HFM)

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Sharspy
      Bimmer Rookie
      • May 2017
      • 46
      • Livonsaari

      #3
      Originally posted by Pazi88 View Post
      0xD4 = 212 VANOS Bank 1 -Mechanical
      0x0C = 18 EWS Signal or Camshaft Sensor (MS43)
      0x42 = 66 DME Control Unit
      0x08 = 8 Air Flow Meter (HFM)
      Kiitoksia, elikkä alkuun nyt liikenteeseen vanoksen fixaamisella
      1988 E30 316 M10B18
      1996 E39 523 vakioromu
      2013 F30 320i lastutettu mopo

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9139
        • Oulu

        #4
        Koodit nyt kannattaisi muutenkin lukea jollain järjellisemmällä softalla. Noista epämääräisistä koodeista ei oikein kostu mitään.

        Vanos ei oikein selitä noita oireita. Enemmänkin kuulostaisi tyypilliseltä PA-pumpun oireilulta, joka ei anna mitään erillistä vikakoodia. PA-jakotukilla on Schrader-venttiili, jolta voi testata PA-paineet.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Sharspy
          Bimmer Rookie
          • May 2017
          • 46
          • Livonsaari

          #5
          Joosiis, siin on ollu empimist 3000-4000rpm välis mikä viittais vanoksen tiivisteisii mist toi vikakoodiki kai ilmottaa, toi vikakoodilappu on siis bemariliikkeest haettu. On myös toises lapus "02 sensor control limit" mittasivat bensapaineetki siel ja olivat 4,5-5,5bar tienoil. Sillon ku on sammunu lennosta ni välil on lähteny menemää taas ku pistää pienempää silmää ja antaa kaasua ni jatkanu matkaa laukauksen saattelemana.
          Last edited by Sharspy; 13-08-2019, 15:14.
          1988 E30 316 M10B18
          1996 E39 523 vakioromu
          2013 F30 320i lastutettu mopo

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11085
            • Oulu

            #6
            Ei kyllä oo oikeat bensanpaineet nuo. Peruspaine on 3.5 bar, eli tyhjäkäynnillä käytännössä about 2.8bar alipainekorjauksen jälkeen.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Sharspy
              Bimmer Rookie
              • May 2017
              • 46
              • Livonsaari

              #7
              Täytyy kärrätä toi rottonen koulul ja mittailla ite, merkkiliike toi kuitenki oli ni luulis et olisivat oikein mitanneet.
              1988 E30 316 M10B18
              1996 E39 523 vakioromu
              2013 F30 320i lastutettu mopo

              Comment

              • Sharspy
                Bimmer Rookie
                • May 2017
                • 46
                • Livonsaari

                #8
                Noh, kovasti yritin siirtää bemarin korjaamolta koululle ja 15 kilsan matkaan sain kulumaan yli tunnin. Motaria kun ajo ni toimi näppärästi mut heti kun piti hidastella ja kiihdytellä niin sammuili.
                1988 E30 316 M10B18
                1996 E39 523 vakioromu
                2013 F30 320i lastutettu mopo

                Comment

                • Sharspy
                  Bimmer Rookie
                  • May 2017
                  • 46
                  • Livonsaari

                  #9
                  Noniin, auto saatu koululle ja bensapaineet mitattu, tyhjäkäynnillä 2,8bar täyskaasulla nousi 3,5bar päästi kaasun niin hetkellisesti putosi 2,5bar. Kun vika tuli päälle niin paine pysyi startatessa 3,5bar.
                  1988 E30 316 M10B18
                  1996 E39 523 vakioromu
                  2013 F30 320i lastutettu mopo

                  Comment

                  • Scitso
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 2816
                    • Kuusankoski

                    #10
                    Sanoisin että kampiakselin asennontunnistin tai nokka akselin asentotunnustin on tiensä päässä
                    E34 525i Touring -96 "Iris"
                    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                    E61 530d Touring -04

                    ex. E39 520ia Touring -98
                    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                    ex. E28 520i -82

                    Comment

                    • Sharspy
                      Bimmer Rookie
                      • May 2017
                      • 46
                      • Livonsaari

                      #11
                      Molemmat vaihdettu
                      1988 E30 316 M10B18
                      1996 E39 523 vakioromu
                      2013 F30 320i lastutettu mopo

                      Comment

                      • ooopeee
                        BTCF Member
                        • Dec 2011
                        • 2109
                        • Kouvola

                        #12
                        Originally posted by Sharspy View Post
                        Molemmat vaihdettu
                        Tarvike tuotteet vai oem
                        VW passat 1.9tdi 4motion
                        E36 "328" cabrio

                        Comment

                        • Jesse93
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2012
                          • 938
                          • Mustio

                          #13
                          Itellä myös ollut samoja oireita, lennosta sammunut ja lähti käymään aina pidemmällä ja pidemmällästartilla kunnes ei käynyt ollenkaan. Vika oli kampiakseli asentotunnistin ja orkkista tilalle niin matka jatkui
                          E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                          Comment

                          • Sharspy
                            Bimmer Rookie
                            • May 2017
                            • 46
                            • Livonsaari

                            #14
                            Kampiakselin on oem, marmorilta hain 134e ja nokkien on tarvike mallin. täytyy kattoo onk vanha jossain talles viel.
                            1988 E30 316 M10B18
                            1996 E39 523 vakioromu
                            2013 F30 320i lastutettu mopo

                            Comment

                            • Sharspy
                              Bimmer Rookie
                              • May 2017
                              • 46
                              • Livonsaari

                              #15
                              Mittailin tuon nokka-akselin anturin, 1-2 navoista antoi 16,5ohm ja 2-3 navoista 0,6ohm. Mimmosiin raja-arvoihin sen pitäisi istua?
                              1988 E30 316 M10B18
                              1996 E39 523 vakioromu
                              2013 F30 320i lastutettu mopo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎