Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i '96 Sammuilee lennosta lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11089
    • Oulu

    #16
    Originally posted by Sharspy View Post
    Mittailin tuon nokka-akselin anturin, 1-2 navoista antoi 16,5ohm ja 2-3 navoista 0,6ohm. Mimmosiin raja-arvoihin sen pitäisi istua?
    Sulla pitäs olla skooppi millä mitata anturin sisään työnnettävää 120khz signaalia ja tarkistaa että ulostuleva signaali on about samalla tasolla, mutta siinä tapahtuu vaihesiirtymä sen mukaan missä asennossa nokka on.

    Toisinsanoen helpoin tapa testata toiminta on ostaa uusi SIEMENS merkkinen anturi ja katsoa kummeneeko.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Sharspy
      Bimmer Rookie
      • May 2017
      • 46
      • Livonsaari

      #17
      Koululta pitäis löytyä skooppi. Lyönkö piikit eristeen läpi johtoihin vai onko jotain jippoa millä pääsee näppärästi pistämään johtimet sinne imusarjan alle liittimeen? Kävin tilaamassa paikallisesta bemariliikkeestä oem anturin mut saa nähdä tuleeko viel tällä viikolla.
      Last edited by Sharspy; 10-09-2019, 15:11.
      1988 E30 316 M10B18
      1996 E39 523 vakioromu
      2013 F30 320i lastutettu mopo

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11089
        • Oulu

        #18
        Helpoin on kun ecun liittimestä ottaa kuoren pois ja tökkää vaan kamman ecuun kiinni. Ja sit liittimen pinnestä takaa mittailee.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Sharspy
          Bimmer Rookie
          • May 2017
          • 46
          • Livonsaari

          #19
          Näillä tiedoilla eteenpäin. Katoin pinoutin tosta ms41 ja siellä oli 2 inputtia camshaft position sensorille eikä output ja input. Eli siis pinnit 43 ja 65. 64 maa anturille.
          1988 E30 316 M10B18
          1996 E39 523 vakioromu
          2013 F30 320i lastutettu mopo

          Comment

          • Sharspy
            Bimmer Rookie
            • May 2017
            • 46
            • Livonsaari

            #20
            Noniii, nyt on skoopilla katottu, vaihe-ero näkyi, mutta mimmonen ton signaalin amplitudi pitäisi olla? Signaali oli noin 0.5voltin luokkaa (0.25 ja -0.25 oli huiput) ja toinen signaali aaltoili puolet pienemmästä melkein samanvahvuiseen.
            1988 E30 316 M10B18
            1996 E39 523 vakioromu
            2013 F30 320i lastutettu mopo

            Comment

            • Sharspy
              Bimmer Rookie
              • May 2017
              • 46
              • Livonsaari

              #21
              Nonii, uus anturi haettu ja lyöty paikkans. Ajoin koulun parkkipaikkaa ympäri pari km ja sammu taas, usko rupee loppumaa tuoho peliin
              1988 E30 316 M10B18
              1996 E39 523 vakioromu
              2013 F30 320i lastutettu mopo

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2816
                • Kuusankoski

                #22
                Mitäs vikakoodit ja livedata näyttää. Tarkastappa moottoriohjaimen liitin ota irti ja katso ettei ole hapettumaa tai ruostetta
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • Sharspy
                  Bimmer Rookie
                  • May 2017
                  • 46
                  • Livonsaari

                  #23
                  Elikkäs vikakoodit näyttivät
                  0xD4 = 212 VANOS Bank 1 -Mechanical
                  0x0C = 18 EWS Signal or Camshaft Sensor (MS43)
                  0x42 = 66 DME Control Unit
                  0x08 = 8 Air Flow Meter (HFM)

                  oli myös 02 sensor control limit molemmille lambdoille. Tulpat olivat pikimustat että rikkaalla on käyty. Pistetty uudet Boschin tulpat.

                  Oon käyttänyt maffin irti ni siitä varmaan jääny vikakoodi kun yrittänyt paikallistaa vikaa ja EWS signalista kun edellinen omistaja vaihtanut virtalukon ja EWS "ohitettu" kiinnittämällä vanha avain tunnistinrinkulaan. sitä näprännyt edestakas kun yrittänyt saada vehjettä käyntiin.
                  Nää nollattiin liikkeessä ja uudestaan ei heillä syttynyt kun toi 0xD4. pitäis lukasta vikakoodit uudestaan kun vika on käynyt taas päällä. Nokka-akselin ja Kampiakselin asentoanturit vaihdettu uusiin, molemmat OEM. Kun sammuu ja tarpeeks kauvan starttaa ni ampuu pakoputkesta että bensaakin saa.


                  Tuossa eilen otin ECUn käteen kun mittailin skoopilla nokka-akselin anturia ja liitin oli hyvässä kunnossa.

                  Edit. ja livedataan en itse pääse käsiksi :c
                  Last edited by Sharspy; 12-09-2019, 20:42.
                  1988 E30 316 M10B18
                  1996 E39 523 vakioromu
                  2013 F30 320i lastutettu mopo

                  Comment

                  • Scitso
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 2816
                    • Kuusankoski

                    #24
                    Livedataa pitäs inpalla esim katsoo et liikkuuko vanos kierrosten mukaan. Enkä oikein ole tuosta ews ohituksesta vakuuttunut.
                    E34 525i Touring -96 "Iris"
                    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                    E61 530d Touring -04

                    ex. E39 520ia Touring -98
                    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                    ex. E28 520i -82

                    Comment

                    • Sharspy
                      Bimmer Rookie
                      • May 2017
                      • 46
                      • Livonsaari

                      #25
                      Njoo, itte ainakin ton mitä pääsin ajamaan pari kilsaa tossa vanoksen tiivisteitte vaihdon jälkeen ni enää tuo ei ainakaa sii 3-4 tonnin välissä menettäny tehoja hetkeks niinku aikasemmin teki.

                      Ja eikös ton ews pitäis myös estää starttaaminen? ainakin ku sen avaimen otti käteen siit tunnistinrinkulast ni ei antanu ees startata tuo peli.
                      1988 E30 316 M10B18
                      1996 E39 523 vakioromu
                      2013 F30 320i lastutettu mopo

                      Comment

                      • Scitso
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 2816
                        • Kuusankoski

                        #26
                        Mitkäs oli viimesimmät remontit ennen vikaa? Ja oliko viks päällä ennen vanos remonttia?
                        E34 525i Touring -96 "Iris"
                        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                        E61 530d Touring -04

                        ex. E39 520ia Touring -98
                        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                        ex. E28 520i -82

                        Comment

                        • Sharspy
                          Bimmer Rookie
                          • May 2017
                          • 46
                          • Livonsaari

                          #27
                          Juu vika oli päällä ennen remonttia. Hommasin ton auton siis huhti/toukokuussa ku vaihoin e30 siihen (helvetin typerää näi jälkeenpäi ajateltuna). Eka alko sillä et se sammu iha hetkeks lennosta ja lähti heti käyntii. Tän teki siis ehkä kerran 2 kuukauden aikana. Siit vaihoin nokka-akselin anturin tarvikemalliin ja auto ei tehny mitää hetkee ja sitten alko sammuilemaan enemmän ja ei meinannu lähteä käyntii. Sitten vaihoin kampiakselin anturin, senki tarvikemalliin ja myöhemmin nyt sitte vaihtanu ne molemmat oem osiin. Vanoksen tiivisteet vaihoin maanantaina ja löin vermeen nosturilla käymään ni kävi 4-5 sek ja sammu heti. Lähti vähän ajan päästä taas käymää ja kävi hetken ja sammu. Tuupattiin ulos hallista laiturille ja seuraavan päivän lähti taas käymää iha hyvin, ajoin romun hallii ja mittailtii skoopilla nokan anturi. ajoin auton pihalle ja hetken ympyrää parkkiksella ja sitte taas sammu.

                          Auto siis käy nätisti, ei röpötä eikä tyhjäkäynti seilaa ja sammuu vaa yhtäkkiä sanomatta mitään.
                          1988 E30 316 M10B18
                          1996 E39 523 vakioromu
                          2013 F30 320i lastutettu mopo

                          Comment

                          • Scitso
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 2816
                            • Kuusankoski

                            #28
                            Moottorin maadoitukset ja johtosarjat syyniin. Viallinen moottoriohjainkin vois olla. Mutta jos ei vielä ole katottu inpalla vikakoodeja niin kannattaa alottaa sillä
                            E34 525i Touring -96 "Iris"
                            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                            E61 530d Touring -04

                            ex. E39 520ia Touring -98
                            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                            ex. E28 520i -82

                            Comment

                            • Sharspy
                              Bimmer Rookie
                              • May 2017
                              • 46
                              • Livonsaari

                              #29
                              Jees, pitää kahtoa, bensapumpun rele ainaki tuntu lämpimält ku sitä viimeks koittelin tienposkes ku oottelin hinuria.
                              1988 E30 316 M10B18
                              1996 E39 523 vakioromu
                              2013 F30 320i lastutettu mopo

                              Comment

                              • Sharspy
                                Bimmer Rookie
                                • May 2017
                                • 46
                                • Livonsaari

                                #30
                                Luettiin bemarista vikakoodit, näytti maffia, vanosta ja molempia lambdoja. Nollattiin ja lyötii käyntii, sammu parin sekunnin pääst ja luettii koodit uudestaan ja ei näyttäny mitää. Otin puolan irti ja se ei lyönyt kipinää sieltä vaikka laitto pultin sisään ja maan viereen (ei ollut tulppa-avainta mukana) livedataa yritettiin katsoa sytkästä mutta bemarista hyyty akku ni ei siitä tullu sitten mitään.
                                Vikakoodeja ei siis oltu nollattu vanoksen tiivisteitten vaihdon jälkeen. Ja ei auttanut maffin piuhan irrottaminen.
                                1988 E30 316 M10B18
                                1996 E39 523 vakioromu
                                2013 F30 320i lastutettu mopo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎