Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540 lämmöt 10km jälkeen punaisenrajamailla 100km/h ajolla ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marduk
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 129
    • -

    e39 540 lämmöt 10km jälkeen punaisenrajamailla 100km/h ajolla ?

    ja kun auto käy tyhjä käyntiä niin lämmöt menevät normaaliksi, Eli missä vois olla vika. Lämpöä tulee sisälle kyllä heti, jos haluaa. Öljynseassa ei ole jäähdytin nestettä. Jäähdytin nestettä ei kulu.

    Eli mun autoon vaihdettiin tuossa olikohan se nyt maalis/huhtikuun vaihteessa jäähdytin/paisuntasäiliö/vesipumppu kun tuo pirun pumppu meni rikki ja jäähdytin nesteet pihalle ja lämmöt kävi useasti punaisen rajamailla. Hyvin toimi tähän asti mutta nyt nostaa lämpöjä heti pienenkin ajon jälkeen.

    Pitäs vissiin mittauttaa jäähdytin-nesteestä onko siellä pakokaasua vai mitä.

    Toinen vois olla termostaatti. Muuta en juuri keksi. Etu flekti ei lähde päälle se on vissiin ilmastoinin, mut kuitenkin.
  • ile01
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 191
    • Helsinki

    #2
    Termostaatti, ilmattu kunnolla kansipahvi?
    vhl:llän vemppa team

    Comment

    • janppi
      Newbiemmer
      • Jun 2005
      • 24
      • JKL

      #3
      flektin viskokytkin

      kannattaa tsekata myös flektin viskokytkin, sikäli jos siinä flekti pyörii viskon perässä.

      Comment

      • Moonshine
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1018
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by janppi
        kannattaa tsekata myös flektin viskokytkin, sikäli jos siinä flekti pyörii viskon perässä.
        Taitaa olla aika turhaa kerta tyhjäkäynnillä lämmöt normaalit, ja ainoastaan ajossa lämpenee. Miten tuo vehje mahtaa reagoida jos lambda on paskana ja kone käy vaikkapa laihalla?
        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          ...kyllä tuo kuitenkin viittaisi siihen kansipahviin tai hajonneeseen katin elementtiin?
          Tsekkauta pakokaasut vesikierrosta.

          Comment

          • Marduk
            Bimmer Rookie
            • May 2003
            • 129
            • -

            #6
            Hemi osaatko sanoa hintahaitari suuntaa, jos se kansipahvi täytyy vaihtaa tai molemmat pian.

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Jotenkin toi kuullostaa niin vesipumpulta että..
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • killistis
                Newbiemmer
                • Sep 2004
                • 17

                #8
                Hyvällä onnella termostaatti ainoastaan jumissa. Ainakin e39 525tds oireili lähes kuvailemallasi tavalla (ei kokeiltu ihan punaiselle saakka) ja lämpöjen kohoaminen korjautui termostaatin vaihdolla.

                Comment

                • S.P.R
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1009
                  • Oulu area

                  #9
                  veikkaan

                  Itse veikkaan myös, että nesteen kierrossa jotain häikkää.. eli termostaatti, vesipumppu...

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Aika outoa kuitenkin on se että lämmöt palaa tyhjäkäynnillä normaalitasoon...?
                    Lisäksi vesipumppuhan oli jo vaihdettu.

                    Comment

                    • Speedy
                      Newbiemmer
                      • Jul 2005
                      • 14

                      #11
                      Lämmöt nousee, sama ilmiö

                      Mulla tsekattiin termari, visko, vesipumppu, kaikki ok. Ilmastoinnin etuflekti ei pyörinyt tarpeeksi kovaa, anturi vaihdettiin, ja nyt pyörii. Mutta sittenkin lämpöongelmaa on vielä, epäilen katin irronneita elementtejä (helinää kuuluu). 1997 e39 kai tarvitsee e-hyväksytyn katin? Mistä saisi edullisia katteja pk-seudulla? Käytettykin ehjä käy.

                      Comment

                      • Koolj_bmw4life
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2002
                        • 711
                        • Salo,SUOMI

                        #12
                        termostaatti..... offtopic: SPEEDY: magnaflowin katit toimivat ainakin ihan OK...

                        Comment

                        • Speedy
                          Newbiemmer
                          • Jul 2005
                          • 14

                          #13
                          Kiertovesipumppu

                          Originally posted by Koolj_bmw4life
                          termostaatti..... offtopic: SPEEDY: magnaflowin katit toimivat ainakin ihan OK...
                          Että uusi termari olisikin viallinen? Tutkitaan, mutta entäs kiertovesipumppu? Siellä on kai kaksi pumppua: perinteinen mekaaninen ja sitten sähköllä toimiva?
                          Magnaflow- tarjous oli 700 alle asennettuna.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14


                            ...ja jos menee vaikeaksi, niin minulta pitäisi löytyä 540:n ja M5:n katit. Laita YV:tä jos tarvetta ilmenee.
                            Käy nyt ensin kuitenkin mittauttamassa ne mahdolliset pakokaasut.
                            Last edited by Hemi; 16-08-2005, 21:28.

                            Comment

                            • Marduk
                              Bimmer Rookie
                              • May 2003
                              • 129
                              • -

                              #15
                              Nonni kävin tuossa ajelemassa noin 10 km ja lämmöt lähti taasen nouseen pääsin kotiin pelti ylös ja kokeilin sitä viskokytkimen takana olevaa rupelia niin senhän sai käsin tosi helposti pysäytettyä. Eikös sen pitäisi toimia sillai et ku lämpö nousee niin kytkin ottaa enemmän kiiinni ja propeli pyörii nopeammin. Lämmöt olivat siinä yli puolenvälin seuraavassa viivassa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎