Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540 lämmöt 10km jälkeen punaisenrajamailla 100km/h ajolla ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #31
    Originally posted by Alpina B6
    Tossa koneessa on tyyppivikana kansi pahvi ongelmat,kansien suoruus....kaverini kutsuu noita bemarin v8 koneita mehumaijoiksi koska jäähdytin neste purkki kainalossa saa olla alvariinsa kone huoneessa
    Enpä ole tuollaisesta kuullutkaan.. Ettei vaan yleistäis

    Huomattavasti enemmän noita vikoja on esim. M50 koneessa kuin M62:ssa.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • S.P.R
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1009
      • Oulu area

      #32
      Tossa koneessa on tyyppivikana kansi pahvi ongelmat,kansien suoruus....kaverini kutsuu noita bemarin v8 koneita mehumaijoiksi koska jäähdytin neste purkki kainalossa saa olla alvariinsa kone huoneessa
      Kaveris taitaa olla mehumaija... No, eipä ole minunkaan korviini tai silmiini osunut m62 kansi tai -pahvi ongelmia.

      Comment

      • Speedy
        Newbiemmer
        • Jul 2005
        • 14

        #33
        Lämmöt OBC:sta katsottuna

        Originally posted by Wackot
        Jos moottorin käydessä lämmöt pysyy keskellä niin ei varmaan oo sit mitään ihmeellistä. Ja tsekkaa tosiaan se moottorin lämpötila sieltä obc:n salavalikoista ja kato miten se muuttuu esim. ajossa ja käytettäessä autoa paikallaan. Voin kattoo sit omasta samat jos tahot.
        Nyt sain OBC:sta katsottua lämpötilan käyttäytymistä: ajossa 106, pysäyttämisen jälkeen max. 118. Tässä vaiheessa neula ei reagoi, paria poikkeusta lukuun ottamatta, vaan pysyy keskellä. Vasta, kun käynnistän uudestaan, neula siirtyy oikealle reilusti, ja alkaa tulla sieltä pystyyn samalla, kun OBC:n lämpöarvo laskee. Ikään kuin neula reagoisi kohonneeseen seisontalämpötilaan vasta uudelleen käynistettäessä. Onko 118 vielä normaalia? Tällöin viisari osoittaa 3/4 asteikkoa.

        Comment

        • Marduk
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 129
          • -

          #34
          Originally posted by Speedy
          Nyt sain OBC:sta katsottua lämpötilan käyttäytymistä: ajossa 106, pysäyttämisen jälkeen max. 118. Tässä vaiheessa neula ei reagoi, paria poikkeusta lukuun ottamatta, vaan pysyy keskellä. Vasta, kun käynnistän uudestaan, neula siirtyy oikealle reilusti, ja alkaa tulla sieltä pystyyn samalla, kun OBC:n lämpöarvo laskee. Ikään kuin neula reagoisi kohonneeseen seisontalämpötilaan vasta uudelleen käynistettäessä. Onko 118 vielä normaalia? Tällöin viisari osoittaa 3/4 asteikkoa.

          Voisitko laittaa step by step ohjeet miten voin katsoa ne sieltä

          Omasta autosta nyt sen verran, että visko siihen vaihdettiin se oli rikki se pysähtyi sormella ( tyhjäkäyti ) lämmöt korkeat. Nyt sitä et sormin pysäytä.

          Sitten on tarkistettu termari 105 asteinen ja vesipumppu. Pahvia en ole vielä päässyt testaamaan. Kun täällä hevon kuusessa ei ole sitä pakokaasutesteriä.

          Yks pikku juttu vielä sanotaan et ajat 10km autolla 540 niin täytyykö ylävesiletkun olla kova siis kivikova. Täällä Keminmaan BMW.N liikkeessä sanoi toinen et se on paineistettu tila, joten sen täytyy olla kova ja toinen kysyi et onko ylävesiletku kova ja sanoin et on niin se meinas et vesipumppu tai termari on rikki .....ei silläkään tullut mieleen et kansipahvi vois olla rikki

          Comment

          • Speedy
            Newbiemmer
            • Jul 2005
            • 14

            #35
            [QUOTE=Marduk]Voisitko laittaa step by step ohjeet miten voin katsoa ne sieltä

            The Ideaphile provides absolutely free business and product ideas from Peter N. Glaskowsky, a well-known computer industry technology analyst, writer, columnist, and design engineer.


            Näillä ohjeilla sain lukituksen testistä 7 pois. Ajon aikana voi seurailla lämpöjä. Jos olet asettanut nopeuslimitin hälyttämään ajon aikana, niin kun raja ylittyy ja check control panelille tulee ilmoitus ylityksestä, pyyhkiytyy lämpötilanäyttö pois ja joudut hakemaan lämpötilanäytön uudestaan.

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #36
              Eiköhän se vika ole termostaatissa, jos sitä ei vielä ole vaihdettu. E39:ssä taitaa olla siihen termostaattiin sotkettu vielä jotain elektroniikkaa, joka sekin voi pettää. Jos se ei vielä ole rikki, niin sitten se menee kohta rikki, eli termostaatti vaihtoon vaan.

              Eikä kannata kovin montaa kertaa ajaa kiehumispisteeseen tota konetta, koska on se sille kiehumiselle herkempi, kuin esim M50-moottorit. Aika monta M50/M52-konetta nähty, jotka on sylkeneet jäähdytysnesteet pihalle jäähdyttimen korkista, niin lähes aina vika on ollu termostaatissa, tai vesipumpussa. Nämä kun on korjattu, niin on päässy takas radalle.

              Jos säästyt kansiremontilta, niin pistä säästyneistä rahoista pieni osa venttiilikopantiivisteiden vaihtoon. Ne on kans sellaset, että jos ei oo vaihdettu, niin kohta vuotaa, vaikka ei vielä vuotaiskaan. Vuotaessaan sotkee koneen, ja uittaa tulpanreijät täyteen öljyä.


              Comment

              • Marduk
                Bimmer Rookie
                • May 2003
                • 129
                • -

                #37
                No niin palataanpa samaan aiheeseen. Auto on 540 5/96 Elikkä jäähdytin nesteet tulevat pihalle kun kone käy ja jäähdyttimen korkki on pois. Lämmöt jököttää siinä keskellä. Elikkä mikä tästä nyt mennyt kuitenkin vaihdettu silloin 05 syksyllä:

                Jäähdytin
                Termostaatti
                Vesipumppu
                Viskokytkin

                Näillä ajettu 30.000tkm, joten voiko nyt näistä olla jokin uudestaan rikki vaiko olisko se sitten se kansi se pitäisi kans jotenkin pois sulkea.

                Jos vielä oletetaan, että tulis kansi remontti niin mitä semmoseen maksaa osat ja mitä osia siinä vaihdetaan ja kannattaa vaihtaa samalla.

                Kansipultit
                Yläkerrantiivistesrja.
                Venttiilien tiivisteet. Mitä muuta.? Pystyykö siinä samalla esim ne muutamat hihnat vaihtamaan helposti. Laturin ja ohjaustehostimen hihnat ei vissiin muuta.
                Last edited by Marduk; 15-08-2009, 15:13.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎