Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 autommaatista manuaaliksi + käynitihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • P.N
    Newbiemmer
    • Sep 2019
    • 5
    • Pälkäne

    e39 autommaatista manuaaliksi + käynitihäiriö

    auto on 2001 e39 525i M54 moottorinen , steptronic pois ja manuaali tilalle . mitkä johdot pitää yhdistää että auto on P vaihteella ja käynnistyy ? :think autossa on nyt 4 lambdaa ennen2 ja kattien jälkeen 2 voiko ennen katteja olevat poistaa ja laittaa vanhemman mallin pakosarjat ? miten saa abässän ja luistoneston kokonaan pois ? kun polkaisee reilusti kaasua sen jälkeen tyhjäkäynti tippuu 500rpm tasolle ja auto käy nykien ja bensapumppu käy kokoajan täysillä onko vika pumpussa , mikä tankin ulkopuolinen tarvike pumppu sopii käytettäväksi BMW:n ruiskun kanssa kun alkuperäinen tankki vaihtuu pois . kiitos vastauksista
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Kannattaa flashata manuaalin ohjelma niin homma pelaa kuten kuuluukin.
    Lambdoja ei voi ottaa pois mutta siirrä ne sarjojen jälkeen jos haluat vanhemmat sarjat.

    Comment

    • P.N
      Newbiemmer
      • Sep 2019
      • 5
      • Pälkäne

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Kannattaa flashata manuaalin ohjelma niin homma pelaa kuten kuuluukin.
      Lambdoja ei voi ottaa pois mutta siirrä ne sarjojen jälkeen jos haluat vanhemmat sarjat.
      lambdat saa jäädä omille paikoilleen otin katit pois pakosarjoista , mitenkä flashataan manuaalin ohjelma eli mistä ja mihin hintaan löydän sellaisen henkilön ? ajankohtaista lokakuussa . pystyykö samalla poistamaan abässän ja poistamaan luiston eston ? jos flashataan manuaalin ohjelma niin sittenkö ei tarvitse tehdä mitään hyppyjohto muutoksia .

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by P.N View Post
        lambdat saa jäädä omille paikoilleen otin katit pois pakosarjoista , mitenkä flashataan manuaalin ohjelma eli mistä ja mihin hintaan löydän sellaisen henkilön ? ajankohtaista lokakuussa . pystyykö samalla poistamaan abässän ja poistamaan luiston eston ? jos flashataan manuaalin ohjelma niin sittenkö ei tarvitse tehdä mitään hyppyjohto muutoksia .
        Manuaalin ohjelmalla ei tarvita mitään hyppyjohtoja. Kyselisin oman alueen vikakoodinluku topicista jos siellä sattuisi osaava kaveri löytymään.
        Nyt kun otit katit pois niin kannattaa jälkimmäisten lambdojen valvonnalle tehdä myös jotain flashin yhteydessä ettei vikavalot loimota taulussa.
        ABS ja luistonesto voidaan ohjelmoida pois mutta samalla kannattaa varmaan purkaa pumppu pois välistä vaihtaa pääsylinteri ja vetää jarruputket uudelleen.

        Ps. Paljonko aiot ottaa voimaa tuosta ulos jos katit alkavat ahdistaa? Olisiko hyvä idea erillinen ohjelmoitava moottorinohjaus?

        Comment

        • P.N
          Newbiemmer
          • Sep 2019
          • 5
          • Pälkäne

          #5
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Manuaalin ohjelmalla ei tarvita mitään hyppyjohtoja. Kyselisin oman alueen vikakoodinluku topicista jos siellä sattuisi osaava kaveri löytymään.
          Nyt kun otit katit pois niin kannattaa jälkimmäisten lambdojen valvonnalle tehdä myös jotain flashin yhteydessä ettei vikavalot loimota taulussa.
          ABS ja luistonesto voidaan ohjelmoida pois mutta samalla kannattaa varmaan purkaa pumppu pois välistä vaihtaa pääsylinteri ja vetää jarruputket uudelleen.

          Ps. Paljonko aiot ottaa voimaa tuosta ulos jos katit alkavat ahdistaa? Olisiko hyvä idea erillinen ohjelmoitava moottorinohjaus?
          ajattelin että 18 vuodessa katit on karstoittuneet aika tukkoon (olivat tehty 04/2001) ja otin ne pois kun ei tuolla enään tieliikenteeseen mennä , miksi pääsylinteri pitää vaihtaa ? otan kyllä abs pumpun pois . paljonko tuosta saa omalla ruiskulla ja omilla nokilla vanokset toiminnassa ihan mielenkiinnosta kysyn ? , ja kiitokset järkevästä vastauksesta .

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by P.N View Post
            ajattelin että 18 vuodessa katit on karstoittuneet aika tukkoon (olivat tehty 04/2001) ja otin ne pois kun ei tuolla enään tieliikenteeseen mennä , miksi pääsylinteri pitää vaihtaa ? otan kyllä abs pumpun pois . paljonko tuosta saa omalla ruiskulla ja omilla nokilla vanokset toiminnassa ihan mielenkiinnosta kysyn ? , ja kiitokset järkevästä vastauksesta .
            Katit eivät karstoitu jos se auto käy yhtään niinkuin kuuluu. Toki jos on jatkuvasti rikkaalla niin katti voi sulaa mutta sen kyllä sitten huomaa käyntihäirönäkin.

            Jos autossasi on dsc on siinä painepumpulle oma kanava pääsylinterissä. Eli siis jää röörejä yli jos tekee vain tavalliset jarrut.

            BMW:llä on insinööri osannut aika hyvin mitoittaa kaikki ilmakotelot, putkistot yms. Joten jos et lähde ahtamaan niin esim. kartiosuodattimella imuputken päässä ei vielä montaa heppaa menetä

            Vaihtoon siis menee nokkaa yms. jos aiot saada lisää voimaa m52b25:stä.Vanokset kannattaa pitää käytössä kun niillä saa voimaa alakierroksillekkin.
            Ruisku toki on hyvinkin kykenevä mutta vaatii ohjelmointia sitten vaihdettuja osia varten.

            Virittämisessä en kyllä ole oikein omalla sektorillani joten siihen saa joku muu tuon paremmin vastailla.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎