E39 530d mystinen anturi eturipustuksessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peruspython
    Newbiemmer
    • Nov 2018
    • 4
    • Iittala

    E39 530d mystinen anturi eturipustuksessa

    Terve,

    En niin pikaisella, kuin perusteellisemmallakaan haulla löytänyt vastausta ongelmaani. Joten kiitos ja anteeks jo etukäteen.
    Mikähän johtopari voisi olla kyseessä, kun vasemmalla puolella abs-anturin liitinboksista lähtee toinen johto joka on mun työmatka traktorista poikki. Enkä perhana löydä sille toista päätä mistään.
    Mietiskelin että voisiko se olla ajovalojen korkeus säätöön liittyvä anturi joka on jäänyt joskus jonkun kannon nokkaan kiinni.
    Mutta epäilen sitä, ja kysyn viisaammilta että kuuluuko moisessa olla molemmilla puolilla tasoanturi vaiko pelkästään oikealla puolella? Ja jos ei, niin mihin helkkariin nuo katkenneet johdot kuuluu, kun abs anturi on paikallaan ja ei herjaa vikavaloja.
    Vikakoodi löytyy semmonen kun 61 steering angle sensor, identification. Voisiko liittyä siihen?
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Jarrupalojen kuluneisuusanturin johto. (Vas. edessä ja oik. takana)
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Peruspython
      Newbiemmer
      • Nov 2018
      • 4
      • Iittala

      #3
      No voi hitto, kiitoksia!
      En jotenki osannu aatella että tossa jo vois olla sellanen anturi

      Kysyn nyt viä sitten, kun muistin siä toisenkin vikakoodin olleen eli 80 servotronic, servo valve, open circuit.. Niin voisko se liittyä millään tavalla tohon aiemmin mainitsemaani vikakoodiin ohjauskulma anturista. Vai onko servon vikakoodit lähinnä abs järjestelmään liittyviä? Ja eritoten perän absantureiden piiriin kuuluvaa?
      Pitäis tässä ehtiessään ottaa toi ohjauskulma anturi käsiin. Ja kattoo onko siä johdot kii, en meinaa näin 2kk auton omistaneena ihmettelis viritelmistä päätellen sitäkään

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #4
        Ohjauskulma-anturi on rattiakselilla ja DSC-järjestelmään liittyvä. Servotronic on nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostus. Ohjaus korimodulilta ja servon solenoidi hammastangolla. Ei mitään tekemistä toistensa kanssa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Peruspython
          Newbiemmer
          • Nov 2018
          • 4
          • Iittala

          #5
          Dodii, vaihdoin vasemman puolen olkavarren ku oli nii maan helkkarin väljä. Ja kas poistu se ohjauskulma koodi. Aiemmin tuli aina nollauksen jälkeen takas. Nyt kun selvitellyt niin se katkennut piuha siellä saattas olla tuo servo torque converterille 32106767407 menevä. Todella huonosti löytyy mitään mutta tuurilla ja muulla tuli vastaan ja sormet ristissä toivon että siinä olis open circuit syy. Kunhan nyt ehtis tehdä tän 20min operaation tässä

          Comment

          • Peruspython
            Newbiemmer
            • Nov 2018
            • 4
            • Iittala

            #6
            Kuinka herkkään toi servo antaa faultin, jos tulee heikkoo volttia? Uus akku siä on, oli vanhass 11.3v jännite. Mutta laturi ei lataa yli 13.5 ja semmonenkin odottais vaan aikaa ja asentajaa

            Comment

            Working...
            X