Elikkäs siis nyt on ropleema jäähdytyksen kera. Ostin tommosen M54B25 koneella varustetun 525i E39:n, ja nyt kaikki on kokeiltu ja lämmöt nousee silti.
Ostin auton kansipahvin mentyä, savutti niin maan perkeleesti ja sopat oli sekasin. Vaihtelin kansipaffin, ilmasin jäähdytysjärjestelmän pitkän kaavan (ja btcf ohjeiden mukaan..) ja nyt vieläkin nostaa lämmöt.
Vaihdettu on:
- Kansipahvi ja kannen suoruus / ehjyys tarkistettu
- Syyläri (vanha oli haljennut jossain välissä asennusta
)
- Termostaatti
Auto antaa ilmeisesti vieläkin termarin vaihdonkin jälkeen vikakoodia P1620 (Thermostat circuit..) ja termari on kuitenkin vaihdettu..
Outo osuus on nyt se, että alavesiletku on kylmä. Olen nyt koittanut ilmata järjestelmää useita tunteja ja mielestäni saanut kailen ilman pois. Alavesiletku on silti kylmä. Tein ilmauksen täysin ohjeiden mukaan eli siis lämmöt maksimille sisältä ja auto käytettynä käyntilämpötilaan + koko suoritus jyrkässä mäessä.
Mikä avuksi?!?
Ostin auton kansipahvin mentyä, savutti niin maan perkeleesti ja sopat oli sekasin. Vaihtelin kansipaffin, ilmasin jäähdytysjärjestelmän pitkän kaavan (ja btcf ohjeiden mukaan..) ja nyt vieläkin nostaa lämmöt.
Vaihdettu on:
- Kansipahvi ja kannen suoruus / ehjyys tarkistettu
- Syyläri (vanha oli haljennut jossain välissä asennusta

- Termostaatti
Auto antaa ilmeisesti vieläkin termarin vaihdonkin jälkeen vikakoodia P1620 (Thermostat circuit..) ja termari on kuitenkin vaihdettu..
Outo osuus on nyt se, että alavesiletku on kylmä. Olen nyt koittanut ilmata järjestelmää useita tunteja ja mielestäni saanut kailen ilman pois. Alavesiletku on silti kylmä. Tein ilmauksen täysin ohjeiden mukaan eli siis lämmöt maksimille sisältä ja auto käytettynä käyntilämpötilaan + koko suoritus jyrkässä mäessä.
Mikä avuksi?!?

Comment