Announcement

Collapse
No announcement yet.

520 sammuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jesse93
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 940
    • Mustio

    #16
    Originally posted by Hari View Post
    Tossa jäähdyttimen letkun alla on kuusiokolo ruuvi ja sensorin näkönen. Kai toi nyt on sama malli kuin se joka menee startin viereen? Jännittävää.

    Joo. Bilteman sivuilta näkyis että on 2: Imupuolen ja poistopuolen kampianturit. Ja toi on erimuotonen kuin se startin alle menevä.
    Joo eli siis m52 ja se kampiakseli tunnistin siinä koneen edessä termarin alla juurikin se kuusiokololla. Toinen lähes samanlainen anturi on nokan asentotunnistin imupuolella vanos solenoidin takana. Ja tosiaan m52tu ja m54 on ihan erilainen se kampparin tunnistin ja siellä startin alla
    E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #17
      Originally posted by Hari View Post
      Tossa jäähdyttimen letkun alla on kuusiokolo ruuvi ja sensorin näkönen. Kai toi nyt on sama malli kuin se joka menee startin viereen? Jännittävää.

      Joo. Bilteman sivuilta näkyis että on 2: Imupuolen ja poistopuolen kampianturit. Ja toi on erimuotonen kuin se startin alle menevä.

      Eli kauppaan takas. Rekkarin antaminen ei näköjään tarkoita aina sopivaa osaa..
      Rek-numerolla ei välttämättä saa oikeaa kun 98 on ollut paria eri konetta saatavilla.

      Comment

      • walopower
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 294
        • Espoo

        #18
        Imupuolen nokan tunnistin aiheuttaa tota että sammuu yhtäkkiä, paljo helpompi vaihtaakin kun kammen tunnistin. Vikakoodit kannattaa myös lukea ennen kuin vaihtaa mitään.
        Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #19
          Kannattaa nyt vaikka googlata kuvat single vanos vs tupla vanos koneista.
          Tietää sitten mikä kone siellä on paikoillaan kun vertaa kuvaa ja koneen näköä.

          Comment

          • Hari
            Newbiemmer
            • Jul 2014
            • 29
            • Helsinki

            #20
            Hei kiitos vinkeistä...siis kampi anturi edessä 98 syyskuun mallissa ..ruuvi oli mahdoton ja siinä ihmetellessä päätin että vika onkin nokan anturissa..oli erilainen, siis kauppaan vaihtamaan..itse työssä ainoa hankala oli tiellä olleen solenoidiputken irrotus, 32mm kiintoavain lainaan ja sitten lähti. Uudella anturilla käyntiin, säkättävää ääntä kuulu yhä, taas sammu 5 minuutin kuluttua. Starttas uusiks ja pysy käynnissä. Koeajoa 10 min ja sitten alkoi keittämään..joka tapauksessa yksi vika korjattu!! -- tietty mahdollista että muutkin anturit on finaalissa..

            Muuten toimii mutta keittää yhä..pari kertaa ilmattu..mikä vois tuottaa keittämistä kun imupuoli ollu avattuna startin vaihdon yhteydessä.., ottaa lämpöä ihan yllättäen, neste paisuu yli, kuuluu räminää ja systeemi imaisee säiliön tyhjäksi...
            Kolmas ilmanpoisto tais tehota.. tunnin koeajo normi lämmöllä!!
            Last edited by Hari; 10-11-2019, 16:18.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎