Juu mielestäni nämä katoin että olis kunnossa. Mutta taskulamppu suussa pilkkopimeessä oli vähän surkeeta räpeltämistä, joten jatketaan huomenna valosan aikaan
Nonniin on tämänkin kanssa peuhattu useempi tunti. Eli oli tosiaan tuo apparin penkin alla oleva sulakeboksi aika karussa kunnossa ja alemmat boksin liittimet kyrvähtäneet täysin ja johdot poikki. Hommasin uudet liittimet ja nuo on nyt juoteltu uusiksi.
Mutta eipä tässä perkele ole sähköjä edelleenkään. Akun navoilta tulee 12.5v -13v. Jos akunkengät laittaa kiinni, ei syty syty valoja eikä tuu sähköjä mihinkään, myöskään (ylläpito) akkulaturi ei lataa akkua jos kengät on kiinni, näyttää 0.0!? Kengät irti lataa kyllä akkua ok. Kengät kiinni kun katsoo kontin ekalta jakokeskukselta niin voltit on samat 12.5. Konehuoneesta 2v, siis kaksi. Apparin jalkatilasta 2v. Jossain kohin siis joku johto (??) on perseellään, mutta en ymmärrä enää mistä katsoa. Meneekö tämä jonkun kehän tämä plussavirta autossa? Konehuoneessa haisee mun mielestä palanu sähkö miedosti, mutta en ole varma.
Apuvirtaa koitettu antaa, mutta ei ota vastaan. Valot toimii sen aikaa, kun on akkukaapelit kiinni toisessa autossa.
Onko noita sähkökaavioita jossain saatavilla? Alkaa olemaan omat taidot ihan äärirajoilla tän ropaamisen kanssa tässä vaiheessa, puoli autoa purettu eikä harmainta aavistustakaan, mistä etsiä vikaa. Kokoonkin pitäisi joskus saada ja vielä liikkeellekin
Apukuskin jalkatilan sulakkeiden syöttö tulee kontin alimmalta 200 A pääsulakkeelta. Onko sulake ehjä/onko sulakkeelta jalkatilaan lähtevässä kaapelissa akkujännite?
Konetilaan lähtee akun plus-kengältä se paksumpi kaapeli. Onko kyseinen kaapeli kunnolla kiinni kengässä, vai onko kaapelipaukku lauennut?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Akulta ohuempi kaapeli kontin pääsulakkeille. 200 A pääsulakkeelta apukuskin jalkatilan sulakkeille, joilta sitten hanskalokeron sulaketaululle. Osa hanskalokeron sulaketaulun syötöistä tulee suoraan ohuemmilla kaapeleilla kontin pääsulakkeilta. Mittaa samalla niiden kaikkien pääsulakkeiden kunto / jännite sulakkeiden jälkeen.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Jaa selvispä tämäkin murhe, eli oli pelkästään akun miinuskaapelissa kontaktihäikkää. Tuon saa näemmä painaa todella huolella tonne pohjaan asti, eli jos jää yhtään väliä niin ei toimi kunnolla. Kumma juttu sinänsä, että on tuotakin piuhaa tullut renkattua 100 kertaa irti ja takas, eikä koskaan ole tullut vastaavaa ongelmaa. Ehkä jos tässä ei olis ollut tätä sähkömurhetta aiemmin, niin olis tajunnu tämän vian vähän helpommin - nyt epäili kaikkea kummaa liittyen vesivahinkoon.
Mutta lopputulemana siis on, että ovet falskas vettä sisään ja apparin penkin sulakeboksi oli entinen. Ensimmäisenä oireena meni toinen xenoni pimeeksi, siitä parin päivän päästä olikin puoli autoa pimeenä. Lopulta lakkas starttaamasta.
Matot availtu ja kuivateltu, boksia ehjätty ja ovet pitäs laitella vielä kuntoon. Viimeset murheet tuli tuosta huonosta miinuskaapelin kontaktista.
Kyllä tän ikänen auto melkein autotallin vaatis, että saa ropattua
Näyttäis, että ykskään komponentti tai auton osa ei ottanu kipeetä, vaikka vettä oli tuolla varmaan 5 litraa.
Comment