Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 touring - monenlaista vikaa yhden yön aikana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Benighted
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2015
    • 281
    • Klaukkala

    #16
    Juu mielestäni nämä katoin että olis kunnossa. Mutta taskulamppu suussa pilkkopimeessä oli vähän surkeeta räpeltämistä, joten jatketaan huomenna valosan aikaan
    F11 530xdA M-Sport 2014
    Ex. E39 530iA Touring 2001
    Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9158
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Benighted View Post
      Nonniin on tämänkin kanssa peuhattu useempi tunti. Eli oli tosiaan tuo apparin penkin alla oleva sulakeboksi aika karussa kunnossa ja alemmat boksin liittimet kyrvähtäneet täysin ja johdot poikki. Hommasin uudet liittimet ja nuo on nyt juoteltu uusiksi.

      Mutta eipä tässä perkele ole sähköjä edelleenkään. Akun navoilta tulee 12.5v -13v. Jos akunkengät laittaa kiinni, ei syty syty valoja eikä tuu sähköjä mihinkään, myöskään (ylläpito) akkulaturi ei lataa akkua jos kengät on kiinni, näyttää 0.0!? Kengät irti lataa kyllä akkua ok. Kengät kiinni kun katsoo kontin ekalta jakokeskukselta niin voltit on samat 12.5. Konehuoneesta 2v, siis kaksi. Apparin jalkatilasta 2v. Jossain kohin siis joku johto (??) on perseellään, mutta en ymmärrä enää mistä katsoa. Meneekö tämä jonkun kehän tämä plussavirta autossa? Konehuoneessa haisee mun mielestä palanu sähkö miedosti, mutta en ole varma.

      Apuvirtaa koitettu antaa, mutta ei ota vastaan. Valot toimii sen aikaa, kun on akkukaapelit kiinni toisessa autossa.

      Onko noita sähkökaavioita jossain saatavilla? Alkaa olemaan omat taidot ihan äärirajoilla tän ropaamisen kanssa tässä vaiheessa, puoli autoa purettu eikä harmainta aavistustakaan, mistä etsiä vikaa. Kokoonkin pitäisi joskus saada ja vielä liikkeellekin
      Apukuskin jalkatilan sulakkeiden syöttö tulee kontin alimmalta 200 A pääsulakkeelta. Onko sulake ehjä/onko sulakkeelta jalkatilaan lähtevässä kaapelissa akkujännite?

      Konetilaan lähtee akun plus-kengältä se paksumpi kaapeli. Onko kyseinen kaapeli kunnolla kiinni kengässä, vai onko kaapelipaukku lauennut?
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Benighted
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2015
        • 281
        • Klaukkala

        #18
        Tsekkaan huomenna lisää, kiitos näistä.

        Eli konehuoneeseen tulee suoraa akulta paksu kaapeli? Ja tästä sitten menee startille yms?

        Ja ohuempi kaapeli menee 200a sulakkeen kautta jalkatilaan josta bokseille yms?

        Oliskohan sittenkin jotain kontaktivikaa navoilla. Noh eipä jaksa enää mennä kaivamaan
        F11 530xdA M-Sport 2014
        Ex. E39 530iA Touring 2001
        Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9158
          • Oulu

          #19
          Originally posted by Benighted View Post
          Eli konehuoneeseen tulee suoraa akulta paksu kaapeli? Ja tästä sitten menee startille yms?

          Ja ohuempi kaapeli menee 200a sulakkeen kautta jalkatilaan josta bokseille yms?
          Kyllä ja kyllä.

          Akulta lähtevä paksumpi kaapeli konehuoneen apuvirtapisteelle-startille-laturille.

          Akulta ohuempi kaapeli kontin pääsulakkeille. 200 A pääsulakkeelta apukuskin jalkatilan sulakkeille, joilta sitten hanskalokeron sulaketaululle. Osa hanskalokeron sulaketaulun syötöistä tulee suoraan ohuemmilla kaapeleilla kontin pääsulakkeilta. Mittaa samalla niiden kaikkien pääsulakkeiden kunto / jännite sulakkeiden jälkeen.

          Last edited by Clavurion; 19-11-2019, 22:33.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Benighted
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2015
            • 281
            • Klaukkala

            #20
            Jaa selvispä tämäkin murhe, eli oli pelkästään akun miinuskaapelissa kontaktihäikkää. Tuon saa näemmä painaa todella huolella tonne pohjaan asti, eli jos jää yhtään väliä niin ei toimi kunnolla. Kumma juttu sinänsä, että on tuotakin piuhaa tullut renkattua 100 kertaa irti ja takas, eikä koskaan ole tullut vastaavaa ongelmaa. Ehkä jos tässä ei olis ollut tätä sähkömurhetta aiemmin, niin olis tajunnu tämän vian vähän helpommin - nyt epäili kaikkea kummaa liittyen vesivahinkoon.

            Mutta lopputulemana siis on, että ovet falskas vettä sisään ja apparin penkin sulakeboksi oli entinen. Ensimmäisenä oireena meni toinen xenoni pimeeksi, siitä parin päivän päästä olikin puoli autoa pimeenä. Lopulta lakkas starttaamasta.

            Matot availtu ja kuivateltu, boksia ehjätty ja ovet pitäs laitella vielä kuntoon. Viimeset murheet tuli tuosta huonosta miinuskaapelin kontaktista.

            Kyllä tän ikänen auto melkein autotallin vaatis, että saa ropattua
            Näyttäis, että ykskään komponentti tai auton osa ei ottanu kipeetä, vaikka vettä oli tuolla varmaan 5 litraa.
            F11 530xdA M-Sport 2014
            Ex. E39 530iA Touring 2001
            Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎