Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 1999 tarvittavat modaukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ana100
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 72

    E39 1999 tarvittavat modaukset

    E39 on pakko nyt hakea! Toivottasti tää ei oo kovin usein kysytty mutta ei ainakaan "Search":illä löytynyt.

    Eli, tarviiko yleensä ja jos niin mitä modauksia Saksasta roudattuihin E39:hin katsastusta varten, lähinnä vuosimallia 1999??

    Tässähän on AKE:n vaatimukset http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=813

    Vähän väärän otsikon alla, mutta lisäksi olisin kysynyt mielipiteitä, 528i vai 530d? Kilsoja ei tuu vuodessa kuin max 15000? Ite olen kallistumassa 530d puolelle.
  • huoppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 638
    • Villähde, Finland

    #2
    530d on todella mukava ajaa, ehkä jopa mukavampi kuin 528i. Kyllä itsekkin jos ei oo dollareista kiinni ostaisin varmaanki 530d:n.
    Garage:

    E21 323i -79
    E21 323i -82
    E30 325i Cabriolet -91
    E30 316i -89
    E39 520i -01
    Kadett C 1,2 -76

    Lynx Rave RE 600 -08

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #3
      Ei tarvitse muutoksia. 530d:ssä on tiettyjä juttuja joiden takia ostaisin (ja ostin) 528:in. Eli turbo voi levitä, uudemmissa se on erilainen. Ja sitten et voi olla varma onko auto ollut joskus lastutettu joten vaihdelaatikko voi levitä. Eikä dieselin äänikään kovasti innosta. Toisaalta 530d:tä voi sitten lastuttaa ja saada aika kivasti kulkevan auton (joka leviää äkkiä). Automaattivaihteilla tietty otit sitten kumman tahansa.
      E39 528iA

      Comment

      • ana100
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 72

        #4
        Ne "jutut"?

        Mitä ne muut "jutut" on kuin turbon leviäminen?

        Paljonkos se turbo kestää kilometrejä? Jos se on uudemmissa erilainen niin se on kait 2001 lähtien jolloin tehoja tuli 193? Onko tästä lisätietoo?

        Comment

        • jakkeri530d
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 231
          • Oulu

          #5
          itselläni, -99 530d ja ajettu 220tkm, lastun kanssa +120tkm. Turboa ei ole vaihdettu eikä automaatissakaan ole ilmenny mitään vikaa. Vesipumppu vaihdettu ja nyt pitäisi ilmamassamittari uusia. Nuo turbon leviämiset taitaa olla ihan käyttäjästä kiinni.
          Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
          Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
          Ex. MB C 200cdi farkku -03
          Ex. Bmw 540iA T -98/99
          Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
          Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by jakkeri530d
            itselläni, -99 530d ja ajettu 220tkm, lastun kanssa +120tkm. Turboa ei ole vaihdettu eikä automaatissakaan ole ilmenny mitään vikaa. Vesipumppu vaihdettu ja nyt pitäisi ilmamassamittari uusia. Nuo turbon leviämiset taitaa olla ihan käyttäjästä kiinni.
            Kerrotko vähän tuosta lastusta,vaikka privana jos ei ole julkista tietoa
            Oma 530da lastutetaan kanssa keväällä joten kaikki kokemukset on tervetulleita.

            No täältä kuitenkin ääni 530d:lle
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • S.P.R
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1009
              • Oulu area

              #7
              Ilmamassamittarin (ja turbon) kanssa tappelu tuntuu olevan niin yleistä ja rasittavaa, että itse olen hylännyt 530deen hankittavien laitteisen listalta.

              100% toimiessaan varmasti mitä mainioin peli! Mutta kun se alkaa reistaamaan ja hiipumaan niin voi olla 96% kunnossa tai 83% kondiksessa jne...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎