Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523 -97 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harossi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 619
    • Haukipudas

    e39 523 -97 ei käynnisty

    Ajoin autolla ihan normaalisti eikä mitään ongelmia ilmennyt. Sammutin auton ja illalla yritin lähteä ajamaan mutta se ei vaan käynnisty. Ensin starttasin hieman liian vähän aikaa jolloin kone ei ehkä jaksanut pyörähtää tarpeeksi joten starttasin heti uudestaan ja uudestaan.. Tuntuu välillä ihan kuin se olisi ihan vähän yrittänyt käynnistyä mutta loppuu siihen.

    Olisiko esim ajonesto voinut kytkeytyä päälle? Olen kokeillut molemmilla avaimilla. Bensapumppu on ehjä, mutta bensanpaineita ei vain tule.. Vinkkejä!
    e39 M5
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    #2
    Mulla teki joskus saman ja silloin epäilin, että joko nokka-akselin tai kampiakselin asentotunnistin oli jotenkin häiriössä... Antoi vähän huilata ja sit lähti pyörimään, eikä ole sen koomin ollut ongelmia.
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94

    Comment

    • Rapamaha
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 683
      • -

      #3
      Originally posted by harossi
      Ajoin autolla ihan normaalisti eikä mitään ongelmia ilmennyt. Sammutin auton ja illalla yritin lähteä ajamaan mutta se ei vaan käynnisty. Ensin starttasin hieman liian vähän aikaa jolloin kone ei ehkä jaksanut pyörähtää tarpeeksi joten starttasin heti uudestaan ja uudestaan.. Tuntuu välillä ihan kuin se olisi ihan vähän yrittänyt käynnistyä mutta loppuu siihen.

      Olisiko esim ajonesto voinut kytkeytyä päälle? Olen kokeillut molemmilla avaimilla. Bensapumppu on ehjä, mutta bensanpaineita ei vain tule.. Vinkkejä!
      Mites se kampuran asennontunnistin? Itellä lähti aika nihkeesti välillä käyntiin, ennen kuin vaihdettiin ehjään.

      Comment

      • Touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1310
        • Järvenpää

        #4
        Itsellä kävi sama juttu (auto -96 323i). Peruuttelin auton parkkiin ja unohdin kauppakassit takaluukkuun. No metri eteenpäin, pussukat pois ja samantien metri taaksepäin. Aamulla kun piti töihin lähteä niin eipä vaan lähtenyt auto käymään, pirunmoisen sahaamisen (ja akun melkein tyhjenemisen)jälkeen auto hörähti käyntiin. Vika ei enää koskaan ilmestynyt uudestaan kun muisti vaan auton käydä vähän aikaa. Kaverille kävi myös täysin sama juttu (auto -95 320i). Illalla antoi käydä noin 5 sekuntia ja sammutti siihen, aamulla sai sahata ja välillä lupaili mutta ei lähtenyt käymään. Akun latauksen jälkeen taas pirunmoista sahaamista ja vähän ennen akun tyhjenemistä lähti tulille. Syyn jos joku viisas osaa tähän sanoa niin innolla odotan. En ota vastuuta jos starttisi laukeaa tai koneessa on muu mekaaninenvika, ja sahaamalla pahimmassa tapauksessa rikot vaan lisää .
        Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
        Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

        Comment

        • harossi
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 619
          • Haukipudas

          #5
          Näkyykö nuo nokka-akselin tai kampiakselin asentotunnistimen viat vikakoodeissa?

          Edit: tai mitkä on noiden mittausarvot jos rupean niitä itse mittailemaan?
          Last edited by harossi; 24-08-2005, 08:32.
          e39 M5

          Comment

          • exodus
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 774
            • Oulu

            #6
            328 (-95) teki saman, autoa siirrettiin viitisen metriä taaksepäin ja muutaman tunnin päästä vaimo ei saanut sitä käyntiin. Itse sain sen sitten käymään painamalla reilusti kaasua. Mikähän tuon aiheuttaa?

            Comment

            • harald
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2003
              • 252
              • Kaarina

              #7
              Originally posted by harossi
              Näkyykö nuo nokka-akselin tai kampiakselin asentotunnistimen viat vikakoodeissa?

              Edit: tai mitkä on noiden mittausarvot jos rupean niitä itse mittailemaan?
              Näkyy vikakoodeissa. Auto saattaa tuurilla lähtee käymään, jos sitten vaikka pääsisit ajamaan pikahuoltoon. Anturi(t) on helppo itsekin vaihtaa kun vaan tietää kummassa on vika - jos on vika.
              W204 C350 AMG
              Toyota Corolla 1.3XI 16V
              Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                exodus: Koneen kastuminen.

                Comment

                • exodus
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 774
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Hemi
                  exodus: Koneen kastuminen.
                  kuinka niin? Eikai sen kovin kastunut pitäisi olla monen tunnin seisottamisen
                  jälkeen.

                  Comment

                  • harossi
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 619
                    • Haukipudas

                    #10
                    Bensapumpun rele rikki.. ei sen kummempi vika ollut.
                    e39 M5

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      exodus: Suuttimet vuotaa...
                      Suodatin tukossa/rikki jonkin aikaa, niin suuttimissa paskaa ja paineistettu systeemi vuotaa bensat sylintereihin. Kaasu pohjassa aikansa startatessa sylinterit/tulpat kuivuu ja kone ryntää lopulta tulille...
                      Last edited by Hemi; 25-08-2005, 11:38.

                      Comment

                      • superb
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2827

                        #12
                        Jos on jatkuvasti ongelmia käynnistyvyyden kanssa, niin silloin on bensanpaineen säädin risa, eli se osa, joka pitää paineet bensalinjassa tietyssä lukemassa.

                        Comment

                        • tonit
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 281
                          • Helsinki

                          #13
                          Missä tuo bensapumpun rele sijaitsee -96 528i:ssä?

                          Pesin auton perjantai-iltana ja lauantaina ei enää käynnistynyt. Startti sahaa mutta ei käynnisty.

                          Onko muita juttuja mitä pystyy itse katsomaan ennenkuin hinaan tuon huoltoon?

                          Comment

                          • harossi
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 619
                            • Haukipudas

                            #14
                            Originally posted by tonit
                            Missä tuo bensapumpun rele sijaitsee -96 528i:ssä?

                            Pesin auton perjantai-iltana ja lauantaina ei enää käynnistynyt. Startti sahaa mutta ei käynnisty.

                            Onko muita juttuja mitä pystyy itse katsomaan ennenkuin hinaan tuon huoltoon?

                            se on tavaratilassa akun yläpuolella, joku niistä.
                            e39 M5

                            Comment

                            • Lanttu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 1643

                              #15
                              Tonit, jos pesit myös moottoritilan, ota puolat irti ja kuivaa vedet sytytystulppien syvennyksistä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎