Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523 -97 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonit
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 281
    • Helsinki

    #16
    En pessyt konetta mutta ennenkin pesun jälkeen ollut ongelmaa että auto on käynyt hetken vajailla pytyillä.

    Autosta oli ovi auki yön ja akku mennyt tyhjäksi. Ajotietokone yms. meni nollille ja kieli muuttui englannista saksaan eli ilmeisesti OBC meni jonkunlaiseen "alkutilaan"

    Tänään pitkän sahauksen jälkeen auto käynnistyi mutta sammui samantien. Tämä sen jälkeen kun käytin akun miinus napaa irti kun huollossa kertoivat että sekin voi auttaa.

    Kontissa akun yläpuolella olevat 3 relettä koitin ja ne toimivat. Huomenna katson vielä tuleeko kipinää mutta varmaan sen joutuu huoltoon hinaamaan. Aika suolaista että pelkkä vikakoodien luku maksaa 70e. Hondaan sen sai 20eurolla ja Skodalla jopa tekivät ilmaiseksi.

    Sattuisiko e39 guruilla (TJJ, Hemi??) olla jotain vinkkiä tähän ongelmaan?

    Comment

    • tonit
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 281
      • Helsinki

      #17
      Noniin, kipinä tulee ainakin keulasta katsottuna ensimmäiseen tulppaan. Taas auto käynnistyi hetkeksi ja sammui heti pitkän sahauksen jälkeen.

      Lisäsin bensaa kun ajotietokoneen range näytti 20km jäljellä mutta vaikka lisäilin 5litraa bensaa ei range lukema muuttunut yhtään. Onko tietoa missä bensamittarin/ajotietokoneen anturi sijaitsee?

      Miten pystyy mitata onko bensanpaineet kohdillaan ja saako kone kunnolla bensaa?

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #18
        Originally posted by tonit
        Noniin, kipinä tulee ainakin keulasta katsottuna ensimmäiseen tulppaan. Taas auto käynnistyi hetkeksi ja sammui heti pitkän sahauksen jälkeen.

        Lisäsin bensaa kun ajotietokoneen range näytti 20km jäljellä mutta vaikka lisäilin 5litraa bensaa ei range lukema muuttunut yhtään. Onko tietoa missä bensamittarin/ajotietokoneen anturi sijaitsee?

        Miten pystyy mitata onko bensanpaineet kohdillaan ja saako kone kunnolla bensaa?
        Ite en ole joutunut mittaamaan bensan paineita vielä, mutta TIS:n mukaan siinä kiskossa, jossa bensaa menee suuttimille, on sellainen pieni venttiili (vähän kuin fillarin renkaassa) ja sen kautta bensan paineen voi mitata. TIS:n mukaan tuohon mittaukseen tarvii DIS:n ja jonkun liitinhässäkän, joten helpompi voisi olla mitata siitä bensapaineensäätimen ja filtterin välisestä syöttöletkusta sopivalla painemittarilla tuleeko oikea paine (ilmeisesti n.3bar).

        Olet varmaankin kattonut jo sulakkeet läpi, ettei siellä ole mikään rikki? TIS:n mukaan yksi syy voisi olla sulake 15, joka hajoaa kun öljyntasoanturi pettää/vaihteistolta ei tule tietoa mikä pykälä sisällä ja ews ei anna käynnistyä. Eli tsekkaa nyt samalla näkyykö mittaristossa mikä pykälä on sisällä...

        Ne tankin tasoanturit on takapenkin alla (siellä eristematon alla). Mittariston salavalikosta pystyy kyllä kattomaan myös mitä arvoja sieltä tulee kummastakin anturista.

        En tiedä missä päin sulla tuo auto on, mutta jos olet Vaasassa, niin voin lukee vikakoodit wienerikahvien hinnalla
        Last edited by KFZ-Koenig; 16-11-2005, 00:52.
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • tonit
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 281
          • Helsinki

          #19
          Ok, pitää kattoa noi bensanpaineet kun kerkeää. Piti auton hajota juuri nyt kun kaikkea muutakin tekemistä

          Toi öljyntasoanturijuttu koskee varmaan vain tomaatteja, mulla manuaalilaatikko.

          Eipä ole ihan Vaasassa vaan Vantaalla auto. Jos bensanpaineetkin ok niin koneeseenhan tuo on vietävä. Onko bensapumppukin tankissa takapenkin alla?

          Comment

          • zakka
            Newbiemmer
            • Apr 2007
            • 9
            • Turku

            #20
            Originally posted by Hemi View Post
            exodus: Koneen kastuminen.
            Pesin eilen auton (325 -94), siirsin auton 15 m parkkiruutuun,tänään ei enää käynnisty, viime keväällä sama juttu, silloin meni kampiaksen asentotunnistin paskaksi juuri pesun jälkeen tietenkin. Kone siis oli kylmänä pesun aikana kuten viime vuonna.Ottaa pattiin , auto myynnissä, ja nyt ei käy.toivottavasti huomenna hörähtää jos kosteudesta vaikka johtuisi


            Lähti käymään, akku märkä kun oli kontti auki jossain pesun vaiheessa.
            Last edited by zakka; 03-04-2009, 13:12. Reason: korjaus
            e36 325i Coupe -94

            Comment

            • Touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1310
              • Järvenpää

              #21
              Originally posted by zakka View Post
              Pesin eilen auton (325 -94), siirsin auton 15 m parkkiruutuun,tänään ei enää käynnisty, viime keväällä sama juttu, silloin meni kampiaksen asentotunnistin paskaksi juuri pesun jälkeen tietenkin. Kone siis oli kylmänä pesun aikana kuten viime vuonna.Ottaa pattiin , auto myynnissä, ja nyt ei käy.toivottavasti huomenna hörähtää jos kosteudesta vaikka johtuisi


              Lähti käymään, akku märkä kun oli kontti auki jossain pesun vaiheessa.

              Rohkenen epäillä ettei tämä nyt johtunut akun kosteudesta.
              Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
              Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

              Comment

              • Matti M
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 40
                • Tuusula, Jokela

                #22
                Venttiilien liimautuminen

                Toisessa threadissa oli juttua venttilien liimautumisominaisuudesta erittäin lyhyen kylmäkäytön yhteydessä. Eli kun seos on rikasta kylmänä, bensiinin joku lisäaine tms. jää venttiilien pinnoille ja "liimaa" venttiilit joko kokonaan tai vain huonontaa niiden liikettä. En todellakaan ota siihen kantaa onko tämä totta vai ei mutta itse olen (e39 520i) huomannut että jos juuri esim. pesun jälkeen vain tuikkaa auton takaisin talliin, saa aamulla sahata käyntiin ja auto savuttaa / röpöttää vähän aikaa. Aina on kyllä lähtenyt mutta kerran oli huollon pihalta haettaessa lähellä jäädä sinne (eli auto oli päivällä ajettu vain ulos hallista ja hain sen sitten illalla pois). Siinä toisessa viestiketjussa oli monta jolla oli jäänyt käynnistymättä ja monta jolla oli samat kokemukset kuin mulla.

                Myöskin joku väitti että ST1:n ja TB:n bensat aiheuttavat näitä ongelmia. Minulla on kotikylällä juuri nämä kaksi asemaa eikä muita...

                Parin minuutin tyhjäkäyttö kuulemma estää tämän ongelman.
                325i sedan manuaali 2011
                320d xdrive Touring 2019

                Comment

                • turomu
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 310
                  • Kuusamo

                  #23
                  lainataan tätä vanhaa aihetta...

                  523ia -97
                  vaihdoin syylärin, nyt vain sahaa mutta ei käynnisty.
                  Onko syylärissä tähän vaikuttavia antureita (2kpl)?
                  Putsasin koneen etuosaa brakecleanirilla, voisko kampiakselin trikkeripyörän anturi suuttua siitä?

                  Edit: kasteli koneen, sahaamalla lähti lopulta
                  Last edited by turomu; 13-02-2012, 13:57.
                  X3 30d M-sport
                  exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

                  Comment

                  • hanzu12
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2005
                    • 112

                    #24
                    Jatketaas samanlaasella ongelmalla. 523a vm96. sammui muutaman sekunnin jälkee käynnistyksestä ja ei enää lähe käyntii. Kipinä tulee ainakin ykköselle ja bensaa ainakin suutinkiskolle asti(testattu paineen mittaus venttilistä). Sahattu akku ainakin kerran tyhjäks ja ei edes lupaa välillä bensa tuntuis haisevan mutta tulppa ei ollu märkä. Ei mahdoliisuuta lukea vikakoodeja. Olisko jolllain villejä veikkauksia?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎