Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä BMW:n hankinnasta(E39)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    #31
    Originally posted by tuomkiti81
    mulla oli sama homma,eli webastoa ei myynti-ilmotukses mainittu,itte vasta huomasin sen ku auto oli koeajos.tota webaston käyttöä oon täs ny miettinykki että pitäis hommata joku akunlatauslaite talveksi...työmatka ku on alle 10min ja webasto päälle 30min niin ei taida akku kovin kauaa hönkiä tota menoa.yks tuttu varaosamyyjä kauppas jotain suht edullista latauslaitetta mulle mut siinä on vaan perus verkkojohto mikä pitäis laittaa pistorasiaan eli ei taida onnistua oikeen takaloosterin kannen välistä toinen setti oli sitte defan latauslaite johon tulis töpseli takapuskuriin jne. mutta senki hinnaksi jäi hyvillä alennuksilla 200€...vittu ku kaikki tilpehöörit näihin pitää ostaa
    Sama juttu täällä,vaimo ajaa 530da:lla työmatkat jotka on 5km sivu joten tuo ei ole autolle eikä webastolle sitten ollenkaan hyvä matka.
    Mietinkin että jos laittas lohkiksen ja sisäpistokkeen ja katkaisijan webastolle jotta se ei käynnisty ollenkaan kuin pakosta...järkeä vai ei ?
    Oletko muuten keksinyt ratkaisun tähän..vai onko se tuo akkulaturi juttu ?
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #32
      Originally posted by ana100
      Sen voi siis jotenkin koodata toimimaan perinteiseen webastotyyliin, jos on se parempi audio tai navi? Tästä siis: http://www.auto-treff.com/bmw/vb/sho...threadid=73593
      Tuokin ohje on hiukan epätarkka, sillä jos olen oikein tuon tajunnut, niin vaatimus on iso ajotietokone (mittarissa näkyy tekstiä ja siinä on kaksi nappia). Jos tuo on autossa, on siinä myös MID tai navi. Mutta MID voi myös olla vaikka olisi vain pieni ajotietokone. Audiojärjestelmä ei tuohon varsinaisesti vaikuta, autossa voi silti olla business kasettisoitin ilman hifi- tai dsp-systeemiä. Huollossa autoon koodataan huoltotietokoneen retrofit-valikosta taukotuuletus/webasto.
      E39 528iA

      Comment

      • jpeltoma
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 600
        • pirkanmaa

        #33
        "Ja kun muistaa että ei se -97 525TDS sekään niin vanha ole että sitä yhtään sen helpompi olisi "koppuloida" kuin 530D:tä."

        Tätä mä en allekirjoita. Commonreil Dieseli versus pumppusuutin. Pumppusuutin koneita osataan roplata mekaniikan osalta joka DSL- pajassa. Jopa tämmönen tavallinen autotallikorjaaja kun mä voi avata boschin jakajapumpun ja tehdä suutiremppaa yms. Foorumilta löytyy ohjeet TDS boksien sielunelämään ja netti on täynnä TDS:n perusvinkkejä. Nyt jos ottaa commonreil koneen vertailukohdaksi, niin mitä mahdollisuuksia jää autotallikorjaajalle? M51 kone on peräisin vuodelta 1991...
        Last edited by jpeltoma; 31-08-2005, 09:20.
        __________________________________________________ ________________________
        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2195
          • kaustinen

          #34
          Pumppusuutin? Pumppusuuttimia ei ole henkilöautopuolella kuin v.a.g vehkeissä.
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #35
            Kuinka usein pitää pystyä itse tekemään jakajapumppuremppaa jotta kannattaa mielummin ostaa sellaisella varustettu moottori, kuin commonrail tekniikkaan perustuva kiesi? Toisaalta jos HALUAA tehdä jakajapumppurempaa niin silloin juuri PITÄÄKIN ostaa kiesi jossa sellainen on....

            Comment

            • jpeltoma
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 600
              • pirkanmaa

              #36
              Sori kirjoitin epäselvästi, tarkoitin tietenkin yllä perinteistä jakajapumppu + suutin yhdistelmää. Hyvä kun korjasitte täsmällisyyden nimissä.

              Se mun mainitsema pummpuremppajuttu oli tietenkin vertauskuva, ei sitä kirjaimellisesti kannata lukea :-) Tommosessa 97 TDS:ssä alkaa olemaan usein jo se 200-300 tkm, ja se kyllä tarkoittaa että jonkinsortin remppaan on varauduttava. Varmasti. Ite ainakin mielummin rassaan M51 konetta... siihen autotallin työkalut riittää. Väitän edelleen että Commonrail on tässäsuhteessa aivan eri juttu.
              __________________________________________________ ________________________
              Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                #37
                Joo varmasti on helpompaa rassata tds:ää ku commonrailia mut pumput kyllä kestää helposti 600tkm suomalaisella huippulaadukkaalla polttoaineella eri jos ajaa jollain itänaapurin aineilla.
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #38
                  ...mutta kun commonrailissa ei tarvitse SITÄ pumppua rassata edes 500tkm:n kohdalla...

                  Comment

                  • jpeltoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 600
                    • pirkanmaa

                    #39
                    Tässä on tullut luettua noita saksanpoikien foorumeita. Ja nämä kilsaluvut mitä tässä on mainittu ongelmattomiksi, eli 500-600 tkm eivät ainakaan siellä pidä ihan paikkaansa.

                    Kyseiselle moottorille on mm. sattunu yllättävän paljon tapauksia missä pumppu leikkaa kiinni, seurauksella että jakopäänketju poikki -> kannelle täystuho. Suuttimet on kulutustavaraa jne. Eli ei se tämäkään auto rassaamatta kulje... :-)
                    Last edited by jpeltoma; 07-10-2005, 15:10.
                    __________________________________________________ ________________________
                    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                    Comment

                    • creative 22
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 560
                      • Alavus

                      #40
                      Mielelläni lukisin lisää 9/98 jälkeen tulleista tekniikka muutoksista.Kardaanissahan on ainakin jotain eroa ja tietty se moottoripuoli.Mutta mitäs muuta tuli?Kummasti ovat raportoineet esim. tärinöistä uudenpienkin e39:n omistajat.
                      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                      BMW Freude Am Fahren

                      Comment

                      • Harde2
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 374
                        • Espoo/Kauniainen

                        #41
                        kannattaakos ostaa tollasta uudempikorista E39? vm.96 melkeen 300 000km ajettua,vai vanhempikorista E34? vm94 160 000km ajettua.

                        ajattelin lähinnä luotettavuutta, pikkuviat hoituu helposti itse säätää mutta mitään isoja moottoriremppoja en haluaisi.

                        otetaan nyt esimerkiksi 2.0-2.5 litrasella bensakoneella.

                        kulutuksesta olisin myös kiinnostunut
                        HS-Works
                        Tietokonehuolto: Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa, Kirkkonummi.
                        0404133597
                        http://www.tietokone-ei-toimi.fi

                        Comment

                        • juman
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2003
                          • 29

                          #42
                          Ja sit jos joku asiasta tietevä viitsisi listata vaikka ranskalaisilla viivoilla KAIKKI tiedossaolevat muutokset mitä eri vuosina on diesel ja bensa koneellisiin autoihin tullut, olisi varmaan monelle apua. Ainakin itseä kiinnostaa suuresti, kun kuulostaa että nuo 96 ja 97 mallit mitä on tarjolla on nitiseviä, natisievia ja kolisevia aikapommeja jossa mikään ei kestä saati toimi niinku pitäis, et ei kelpaa kun paaliin, jos sinnekkään?!
                          Tuskin ihan noinkaan?
                          Last edited by juman; 16-10-2005, 17:46.
                          2fast 4you so2 go4 4ever 2fast

                          Comment

                          • superb
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2827

                            #43
                            Originally posted by juman
                            Ja sit jos joku asiasta tietevä viitsisi listata vaikka ranskalaisilla viivoilla KAIKKI tiedossaolevat muutokset mitä eri vuosina on diesel ja bensa koneellisiin autoihin tullut, olisi varmaan monelle apua. Ainakin itseä kiinnostaa suuresti, kun kuulostaa että nuo 96 ja 97 mallit mitä on tarjolla on nitiseviä, natisievia ja kolisevia aikapommeja jossa mikään ei kestä saati toimi niinku pitäis, et ei kelpaa kun paaliin, jos sinnekkään?!
                            Tuskin ihan noinkaan?
                            Kyllä tarjolla on hyviäkin yksilöitä, nitinä tyyppivika, kolinat hoituu noin 30min uurastuksella poijes... Ei kannata yleistää kaikki pre-9/98 autot paskoiksi.

                            Comment

                            • jsaarikoski
                              Newbiemmer
                              • Sep 2005
                              • 9
                              • suomi

                              #44
                              e39 530d valmistusajankohta

                              mistä tiedän, milloin auto on valmistettu, 1999 malli papereiden mukaan on, rekisteröity 04/1999, mutta onko tehtaalta tullut jo -98 vuonna

                              Onko näissä farkuissa joku alustan/perän säätöautomatiikka, käynnistettäessä autoa ainakin mittaristossa palaa hetken aikaa valo jossa on auton kuva ja nuoli ylös ja alas.

                              Comment

                              • mrleko
                                Newbiemmer
                                • Aug 2007
                                • 1

                                #45
                                Olisin eksymässä bmw:n maailmaan ja vaihdossa olisi tulossa -98 520i. Misä tällä hetkellä mennään eli uskaltaako tuollaista ennen 8/98 valmistettua hankkia vai onko siitä vain murheita. Ymmärrän kyllä että auto ei ole uusi mutta siitä on tälläkin foorumilla ollut paljon puhetta ettei olisi kovin luotettavia pelejä. Nopeita vastauksia ja kiitokset jo etukäteen tietämättömälle.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎