Originally posted by ana100
Kysymyksiä BMW:n hankinnasta(E39)
Collapse
X
-
Edelleenkään dieseli ei tarvi tuota, koska kampikammioon ei vain synny sitä kosteaa "höyryä" siten kuin bensakoneessa, ja varsinkaan kun se putki ei ole suoraan koneen edessä ajoviimassa, niinkuin esim. etuvetopösöissä, missä lämmitin on pakollinen.Originally posted by KeimoAinoa mikä kannataa asentaa on huohotusputken lämmitys. HIntaa merkkiliikkeessä ~80€
Kysytään nyt sitten onko joltakulta E39 dieselistä jäätynyt huohotin, että öljyt on tullu pihalle? Parilla tutulla on saksantuontidieselit itseni lisäksi, eikä moista ongelmaa ole talvisin ollut.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
E39 TDS-moottoreissa pohjoismaa-autoissa on ilmamäärämittarille menevä letku eristetty. Liikkeessä Oulussa sanoivat että kannattaa eristää myös tuontiautoista. Oli kuulemma ensimmäiset Suomeen maahantuojan maahantuodut TDS:sät olleet ilman tuota karvaeristystä ja niitä oli hajonnut tuon takia. Uusi letku 39€ ja asennuksen kans oli 80€.BMW X3 -15
BMW 530D -08
BMW 320D -99
BMW 525TDSA Touring -98
BMW 318IS -90
Comment
-
itse oon kans miettiny tota että pitääköhän se lämmitys laittaa vai ei..(auto 530d vm-01) yhdellä kaverilla on samanlainen auto(saksan tuonti) ja hyvin se on ainaki 2talvee pärjänny ilman putken lämmitystä.ja toi ~80€ kustannukset ei pidä paikkaansa ainakaa täälä seinäjoella.auto-kaarella 150€+työtOriginally posted by 525TDS TouringEdelleenkään dieseli ei tarvi tuota, koska kampikammioon ei vain synny sitä kosteaa "höyryä" siten kuin bensakoneessa, ja varsinkaan kun se putki ei ole suoraan koneen edessä ajoviimassa, niinkuin esim. etuvetopösöissä, missä lämmitin on pakollinen.
Kysytään nyt sitten onko joltakulta E39 dieselistä jäätynyt huohotin, että öljyt on tullu pihalle? Parilla tutulla on saksantuontidieselit itseni lisäksi, eikä moista ongelmaa ole talvisin ollut.
Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
Kiitos vastausksista, moni asia on selvennyt! pitänee kuitenkin katsella josko soppeli 525d tai 530d sattuisi kohdalle. Missä vaiheessa tuo 530d on muuttunut uudmpaan versioon? Ei passaa viellä Volvoakaan laskea pois laskuista vaikka etuveto kyllä laskee fun factor kerrointa pari pykälää
Comment
-
eikös facelift e39:iin oo tullu 09/2000...korjatkaa jos oon väärässäOriginally posted by EightballKiitos vastausksista, moni asia on selvennyt! pitänee kuitenkin katsella josko soppeli 525d tai 530d sattuisi kohdalle. Missä vaiheessa tuo 530d on muuttunut uudmpaan versioon? Ei passaa viellä Volvoakaan laskea pois laskuista vaikka etuveto kyllä laskee fun factor kerrointa pari pykälää
Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
Iisalmessa 530d:n lämmitetty huohotinputki kaikkineen olisi 115 euroa ja työt päälle. En vielä ottanut. Sen sijaan laitatin valomuistin ja webaston kellon ja vaihdoin ajotietokoneen kielen enkuksi.
E39 530dAt 9/98
www.ilkansivu.net
Comment
-
autoon siis ohjelmoitiin valomuisti ?Originally posted by IdeIisalmessa 530d:n lämmitetty huohotinputki kaikkineen olisi 115 euroa ja työt päälle. En vielä ottanut. Sen sijaan laitatin valomuistin ja webaston kellon ja vaihdoin ajotietokoneen kielen enkuksi.
Comment
-
mulle tehtiin sama homma(tuontiauto) eli valomuistia ei saanu itte muuteltua vaan pitää viedä merkkipajalle...mulla oli ainaki noi valot niin että ne piti kääntää katkaisijasta aina päälle ja pois...nyt valot saa olla "päällä" kokoajan(siis katkaisijasta) ja syttyy/sammuu auton mukana.saksas ilmeisesti ajellaan ilman valoja ku noi säädöt oli alunperin noin...Originally posted by superbautoon siis ohjelmoitiin valomuisti ?
Paljo muuten IDE makso sulla noi webaston ym. muutokset?mulla makso täälä seinäjoella 34€ eli puolentunnin työ...Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
Mitä tarkoittaa "ekat 530d"?
Paljon tässäkin threadissa puhuttu "ekoista 530d" ja niitten lastentaudeista (turbo, ilmamäärämittari tms), tarkoitetaanko niillä siis näitä ennen 9/2000 eli 184 pollen versiota??? 2001 (eli kait 9/2000->) tuli tuo 193 pollee.Originally posted by tuomkiti81eikös facelift e39:iin oo tullu 09/2000...korjatkaa jos oon väärässä
Lisäksi, edelleen on epäselvää tuo talvivarustus? Huohotinlämmitin ehkä tarvitaan, mutta onko Webasto tms lisälämmitin tarpeen? Pitääkö siis etsiä "Standheizung" yksilöitä?
Comment
-
Mulla meni melkein 90 euroa, kun häiskältä meni koodailuun toista tuntia. Se ei aivan hallinnut hommaa, ei varmaan ollut ennen valomuistia ja muita laitellut. Itse asiassa webaston kello ja tietokoneen kieli piti värkätä kahteen kertaan, kun valomuistin ohjelmointi nollasi jo tehdyt muutokset. Eli olisi varmaan tullut halvemmaksi ajaa auto kauaksi isompaan puljuun operoitavaksi.
Lohkolämppäriä 530:hen ei saa. Joudut tyytymään säteilylämppäriin, jos verkkovirralla lämmität. 530d:ssa on kuitenkin webasto vakiona, ainakin Suomeen tuoduissa malleissa. Ehkä näin on muissakin. Omassakin webasto tuli vähän yllätyksenä, kun myynti-ilmoituksessa siitä ei ollut mainintaa. Mutta hyvä näin.
E39 530dAt 9/98
www.ilkansivu.net
Comment
-
mulla oli sama homma,eli webastoa ei myynti-ilmotukses mainittu,itte vasta huomasin sen ku auto oli koeajos.tota webaston käyttöä oon täs ny miettinykki että pitäis hommata joku akunlatauslaite talveksi...työmatka ku on alle 10min ja webasto päälle 30min niin ei taida akku kovin kauaa hönkiä tota menoa.yks tuttu varaosamyyjä kauppas jotain suht edullista latauslaitetta mulle mut siinä on vaan perus verkkojohto mikä pitäis laittaa pistorasiaan eli ei taida onnistua oikeen takaloosterin kannen välistäOriginally posted by IdeMulla meni melkein 90 euroa, kun häiskältä meni koodailuun toista tuntia. Se ei aivan hallinnut hommaa, ei varmaan ollut ennen valomuistia ja muita laitellut. Itse asiassa webaston kello ja tietokoneen kieli piti värkätä kahteen kertaan, kun valomuistin ohjelmointi nollasi jo tehdyt muutokset. Eli olisi varmaan tullut halvemmaksi ajaa auto kauaksi isompaan puljuun operoitavaksi.
Lohkolämppäriä 530:hen ei saa. Joudut tyytymään säteilylämppäriin, jos verkkovirralla lämmität. 530d:ssa on kuitenkin webasto vakiona, ainakin Suomeen tuoduissa malleissa. Ehkä näin on muissakin. Omassakin webasto tuli vähän yllätyksenä, kun myynti-ilmoituksessa siitä ei ollut mainintaa. Mutta hyvä näin.
toinen setti oli sitte defan latauslaite johon tulis töpseli takapuskuriin jne. mutta senki hinnaksi jäi hyvillä alennuksilla 200€...vittu ku kaikki tilpehöörit näihin pitää ostaa
Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
Oke, surffailtuani tarpeeksi saksalaisilla sivuilla, alan uskomaan että tollanen ajonaikainen lisälämmitin ihan oikeesti on saksalaisissakin autoissa vakiona. Sen voi siis jotenkin koodata toimimaan perinteiseen webastotyyliin, jos on se parempi audio tai navi? Tästä siis: http://www.auto-treff.com/bmw/vb/sho...threadid=73593
Olenko täysin ulkona? Missä se lisälämmitin/webasto löytyy fyysisesti autosta? Skeptisyys vaivaa silti?
Comment
Comment