Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä BMW:n hankinnasta(E39)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #16
    Originally posted by ana100
    530d on myös tähtäimessä. Jossakin kerrotaan ns. Winter paketista jonka pitäis olla Suomiautoissa vakina. Mitäs siinä paketissa on? Webasto?
    Webasto on vakiona ainakin facelift-malleissa (2001-->). Ainoa mikä kannataa asentaa on huohotusputken lämmitys. HIntaa merkkiliikkeessä ~80€

    Comment

    • 525TDS Touring
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 483
      • Sahalahti

      #17
      Originally posted by Keimo
      Ainoa mikä kannataa asentaa on huohotusputken lämmitys. HIntaa merkkiliikkeessä ~80€
      Edelleenkään dieseli ei tarvi tuota, koska kampikammioon ei vain synny sitä kosteaa "höyryä" siten kuin bensakoneessa, ja varsinkaan kun se putki ei ole suoraan koneen edessä ajoviimassa, niinkuin esim. etuvetopösöissä, missä lämmitin on pakollinen.
      Kysytään nyt sitten onko joltakulta E39 dieselistä jäätynyt huohotin, että öljyt on tullu pihalle? Parilla tutulla on saksantuontidieselit itseni lisäksi, eikä moista ongelmaa ole talvisin ollut.
      Ex-525TDSa Touring -98
      Ex-MB E220T CDi -02
      E61 520D -09
      F11 518d -16

      Comment

      • zeizei
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 147
        • Oulu

        #18
        E39 TDS-moottoreissa pohjoismaa-autoissa on ilmamäärämittarille menevä letku eristetty. Liikkeessä Oulussa sanoivat että kannattaa eristää myös tuontiautoista. Oli kuulemma ensimmäiset Suomeen maahantuojan maahantuodut TDS:sät olleet ilman tuota karvaeristystä ja niitä oli hajonnut tuon takia. Uusi letku 39€ ja asennuksen kans oli 80€.
        BMW X3 -15
        BMW 530D -08
        BMW 320D -99
        BMW 525TDSA Touring -98
        BMW 318IS -90

        Comment

        • tuomkiti81
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2005
          • 1162
          • Seinäjoki

          #19
          Originally posted by 525TDS Touring
          Edelleenkään dieseli ei tarvi tuota, koska kampikammioon ei vain synny sitä kosteaa "höyryä" siten kuin bensakoneessa, ja varsinkaan kun se putki ei ole suoraan koneen edessä ajoviimassa, niinkuin esim. etuvetopösöissä, missä lämmitin on pakollinen.
          Kysytään nyt sitten onko joltakulta E39 dieselistä jäätynyt huohotin, että öljyt on tullu pihalle? Parilla tutulla on saksantuontidieselit itseni lisäksi, eikä moista ongelmaa ole talvisin ollut.
          itse oon kans miettiny tota että pitääköhän se lämmitys laittaa vai ei..(auto 530d vm-01) yhdellä kaverilla on samanlainen auto(saksan tuonti) ja hyvin se on ainaki 2talvee pärjänny ilman putken lämmitystä.ja toi ~80€ kustannukset ei pidä paikkaansa ainakaa täälä seinäjoella.auto-kaarella 150€+työt
          Mercedes Benz Cls 350cdi W218
          Opel Insignia 2.0 Cdti
          Scania R560 8x4

          Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
          Ex. E60 530dA -05
          Ex. E39 530dA -01
          Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
          Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
          Ex. Opel Vectra 1.6i -99

          Comment

          • zeizei
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 147
            • Oulu

            #20
            530d:n moottori ei ole TDS, josta puhuin. Siinä voi jokin huohotinputkenlämmitin ollakin. Sen vaihtotarpeesta ja hinnasta en osaa sanoa.
            BMW X3 -15
            BMW 530D -08
            BMW 320D -99
            BMW 525TDSA Touring -98
            BMW 318IS -90

            Comment

            • Eightball
              Newbiemmer
              • Aug 2005
              • 5

              #21
              Kiitos vastausksista, moni asia on selvennyt! pitänee kuitenkin katsella josko soppeli 525d tai 530d sattuisi kohdalle. Missä vaiheessa tuo 530d on muuttunut uudmpaan versioon? Ei passaa viellä Volvoakaan laskea pois laskuista vaikka etuveto kyllä laskee fun factor kerrointa pari pykälää

              Comment

              • tuomkiti81
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 1162
                • Seinäjoki

                #22
                Originally posted by Eightball
                Kiitos vastausksista, moni asia on selvennyt! pitänee kuitenkin katsella josko soppeli 525d tai 530d sattuisi kohdalle. Missä vaiheessa tuo 530d on muuttunut uudmpaan versioon? Ei passaa viellä Volvoakaan laskea pois laskuista vaikka etuveto kyllä laskee fun factor kerrointa pari pykälää
                eikös facelift e39:iin oo tullu 09/2000...korjatkaa jos oon väärässä
                Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                Opel Insignia 2.0 Cdti
                Scania R560 8x4

                Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                Ex. E60 530dA -05
                Ex. E39 530dA -01
                Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Faceliftissä muuttui vain hieman pintasälää. Varsinainen tekniikkamuutos oli 9/98.

                  Comment

                  • Ide
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 74
                    • Ii

                    #24
                    Iisalmessa 530d:n lämmitetty huohotinputki kaikkineen olisi 115 euroa ja työt päälle. En vielä ottanut. Sen sijaan laitatin valomuistin ja webaston kellon ja vaihdoin ajotietokoneen kielen enkuksi.
                    E39 530dAt 9/98
                    www.ilkansivu.net

                    Comment

                    • superb
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2827

                      #25
                      Originally posted by Ide
                      Iisalmessa 530d:n lämmitetty huohotinputki kaikkineen olisi 115 euroa ja työt päälle. En vielä ottanut. Sen sijaan laitatin valomuistin ja webaston kellon ja vaihdoin ajotietokoneen kielen enkuksi.
                      autoon siis ohjelmoitiin valomuisti ?

                      Comment

                      • tuomkiti81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 1162
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Originally posted by superb
                        autoon siis ohjelmoitiin valomuisti ?
                        mulle tehtiin sama homma(tuontiauto) eli valomuistia ei saanu itte muuteltua vaan pitää viedä merkkipajalle...mulla oli ainaki noi valot niin että ne piti kääntää katkaisijasta aina päälle ja pois...nyt valot saa olla "päällä" kokoajan(siis katkaisijasta) ja syttyy/sammuu auton mukana.saksas ilmeisesti ajellaan ilman valoja ku noi säädöt oli alunperin noin...

                        Paljo muuten IDE makso sulla noi webaston ym. muutokset?mulla makso täälä seinäjoella 34€ eli puolentunnin työ...
                        Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                        Opel Insignia 2.0 Cdti
                        Scania R560 8x4

                        Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                        Ex. E60 530dA -05
                        Ex. E39 530dA -01
                        Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                        Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                        Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                        Comment

                        • ana100
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2005
                          • 72

                          #27
                          Mitä tarkoittaa "ekat 530d"?

                          Originally posted by tuomkiti81
                          eikös facelift e39:iin oo tullu 09/2000...korjatkaa jos oon väärässä
                          Paljon tässäkin threadissa puhuttu "ekoista 530d" ja niitten lastentaudeista (turbo, ilmamäärämittari tms), tarkoitetaanko niillä siis näitä ennen 9/2000 eli 184 pollen versiota??? 2001 (eli kait 9/2000->) tuli tuo 193 pollee.

                          Lisäksi, edelleen on epäselvää tuo talvivarustus? Huohotinlämmitin ehkä tarvitaan, mutta onko Webasto tms lisälämmitin tarpeen? Pitääkö siis etsiä "Standheizung" yksilöitä?

                          Comment

                          • Ide
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2005
                            • 74
                            • Ii

                            #28
                            Mulla meni melkein 90 euroa, kun häiskältä meni koodailuun toista tuntia. Se ei aivan hallinnut hommaa, ei varmaan ollut ennen valomuistia ja muita laitellut. Itse asiassa webaston kello ja tietokoneen kieli piti värkätä kahteen kertaan, kun valomuistin ohjelmointi nollasi jo tehdyt muutokset. Eli olisi varmaan tullut halvemmaksi ajaa auto kauaksi isompaan puljuun operoitavaksi.

                            Lohkolämppäriä 530:hen ei saa. Joudut tyytymään säteilylämppäriin, jos verkkovirralla lämmität. 530d:ssa on kuitenkin webasto vakiona, ainakin Suomeen tuoduissa malleissa. Ehkä näin on muissakin. Omassakin webasto tuli vähän yllätyksenä, kun myynti-ilmoituksessa siitä ei ollut mainintaa. Mutta hyvä näin.
                            E39 530dAt 9/98
                            www.ilkansivu.net

                            Comment

                            • tuomkiti81
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 1162
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Originally posted by Ide
                              Mulla meni melkein 90 euroa, kun häiskältä meni koodailuun toista tuntia. Se ei aivan hallinnut hommaa, ei varmaan ollut ennen valomuistia ja muita laitellut. Itse asiassa webaston kello ja tietokoneen kieli piti värkätä kahteen kertaan, kun valomuistin ohjelmointi nollasi jo tehdyt muutokset. Eli olisi varmaan tullut halvemmaksi ajaa auto kauaksi isompaan puljuun operoitavaksi.

                              Lohkolämppäriä 530:hen ei saa. Joudut tyytymään säteilylämppäriin, jos verkkovirralla lämmität. 530d:ssa on kuitenkin webasto vakiona, ainakin Suomeen tuoduissa malleissa. Ehkä näin on muissakin. Omassakin webasto tuli vähän yllätyksenä, kun myynti-ilmoituksessa siitä ei ollut mainintaa. Mutta hyvä näin.
                              mulla oli sama homma,eli webastoa ei myynti-ilmotukses mainittu,itte vasta huomasin sen ku auto oli koeajos.tota webaston käyttöä oon täs ny miettinykki että pitäis hommata joku akunlatauslaite talveksi...työmatka ku on alle 10min ja webasto päälle 30min niin ei taida akku kovin kauaa hönkiä tota menoa.yks tuttu varaosamyyjä kauppas jotain suht edullista latauslaitetta mulle mut siinä on vaan perus verkkojohto mikä pitäis laittaa pistorasiaan eli ei taida onnistua oikeen takaloosterin kannen välistä toinen setti oli sitte defan latauslaite johon tulis töpseli takapuskuriin jne. mutta senki hinnaksi jäi hyvillä alennuksilla 200€...vittu ku kaikki tilpehöörit näihin pitää ostaa
                              Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                              Opel Insignia 2.0 Cdti
                              Scania R560 8x4

                              Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                              Ex. E60 530dA -05
                              Ex. E39 530dA -01
                              Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                              Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                              Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                              Comment

                              • ana100
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2005
                                • 72

                                #30
                                Oke, surffailtuani tarpeeksi saksalaisilla sivuilla, alan uskomaan että tollanen ajonaikainen lisälämmitin ihan oikeesti on saksalaisissakin autoissa vakiona. Sen voi siis jotenkin koodata toimimaan perinteiseen webastotyyliin, jos on se parempi audio tai navi? Tästä siis: http://www.auto-treff.com/bmw/vb/sho...threadid=73593

                                Olenko täysin ulkona? Missä se lisälämmitin/webasto löytyy fyysisesti autosta? Skeptisyys vaivaa silti?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎