Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 535 jakonpää kopan sisällä oleva huohotin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Momoke
    Bimmer Rookie
    • Dec 2017
    • 99
    • Suomi

    #16
    Mutta osaisko joku sanoo et tarviiko se koko jakopää oikeesti purkaa ku eikös sit tarvii ajotus työkalutkin?
    Vai riittääkö et tai VOIKO sen laahaimen tai kiristimen minkä takana se onkaa ni irrottaa pelkästään sen siitä vaa ja vaihtaa sit sen öljynerottimen?

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by Momoke View Post
      Mutta osaisko joku sanoo et tarviiko se koko jakopää oikeesti purkaa ku eikös sit tarvii ajotus työkalutkin?
      Vai riittääkö et tai VOIKO sen laahaimen tai kiristimen minkä takana se onkaa ni irrottaa pelkästään sen siitä vaa ja vaihtaa sit sen öljynerottimen?
      No eihän sitä jakopäätä kokonaan tarvitse purkaa. Se on siellä laahaimen takana, joten se pitää ainakin ottaa pois edestä. Jos pitää huolen, että ketju ei pääse hyppäämään, niin eihän siihen välttämättä tarvitse ajoitustyökaluja. Eli vaikka nippusiteillä ketju kiinni rattaisiin. Jos se ketju sitten pääsee hyppäämään, niin ne ajoitustyökalut on hankittava.

      Edit: tosin muistaakseni se on osittain sen U-laahaimen ja kuskin puoleisen alla, joten voi olla kyllä melkoinen taiteilu ilman ajoitustyökaluja.
      Last edited by HTK12; 12-04-2020, 19:42.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Momoke
        Bimmer Rookie
        • Dec 2017
        • 99
        • Suomi

        #18
        Originally posted by HTK12 View Post
        No eihän sitä jakopäätä kokonaan tarvitse purkaa. Se on siellä laahaimen takana, joten se pitää ainakin ottaa pois edestä. Jos pitää huolen, että ketju ei pääse hyppäämään, niin eihän siihen välttämättä tarvitse ajoitustyökaluja. Eli vaikka nippusiteillä ketju kiinni rattaisiin. Jos se ketju sitten pääsee hyppäämään, niin ne ajoitustyökalut on hankittava.

        Edit: tosin muistaakseni se on osittain sen U-laahaimen ja kuskin puoleisen alla, joten voi olla kyllä melkoinen taiteilu ilman ajoitustyökaluja.
        No pittää kokeilla kuha se osa tulee.. saas nähä miten käy..

        Comment

        • Momoke
          Bimmer Rookie
          • Dec 2017
          • 99
          • Suomi

          #19
          Kuhan alotan tuon remontin niin olisko kellää myydä/vuokrata ajotustyökaluja toho m62b35 koneeseen?

          Riittääkö että lukittaa nokka-akselit pelkästään sieltä takapäästä?

          Comment

          • Momoke
            Bimmer Rookie
            • Dec 2017
            • 99
            • Suomi

            #20
            Mietin myös että paljonka maksaa jos veis liikkeeseen ja ne vaihtas pelkästää sen öljynerottimen et paljo tulis hintaa suunnillee? Tietääkö kukaa?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by Momoke View Post
              Mietin myös että paljonka maksaa jos veis liikkeeseen ja ne vaihtas pelkästää sen öljynerottimen et paljo tulis hintaa suunnillee? Tietääkö kukaa?
              Tuossahan luultavasti joutuu purkamaan lähes kaikki mitä jakopäärempassakin. Eli töitä melko paljon. Liike luultavasti haluaa tehdä varman päälle, joten lukitustyökalut pitää laittaa paikalleen jne. Veikataan töitä 8-20h riippuen onko ennen tehny vai ei. Tiivisteet kunnossa, jos äskettäin jakopää tehty joten niitä ei pitäisi tarvita vaihtaa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Momoke
                Bimmer Rookie
                • Dec 2017
                • 99
                • Suomi

                #22
                Originally posted by HTK12 View Post
                Tuossahan luultavasti joutuu purkamaan lähes kaikki mitä jakopäärempassakin. Eli töitä melko paljon. Liike luultavasti haluaa tehdä varman päälle, joten lukitustyökalut pitää laittaa paikalleen jne. Veikataan töitä 8-20h riippuen onko ennen tehny vai ei. Tiivisteet kunnossa, jos äskettäin jakopää tehty joten niitä ei pitäisi tarvita vaihtaa.
                Juu.. pitää varmaa vielä kysyä paljo suunnillee maksais korjaamolla tuo työ.

                Comment

                • Momoke
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2017
                  • 99
                  • Suomi

                  #23
                  Tuo auto tekkee sillee että kun ajaa koneen lämpöseks ja sammuttaa auton ja 1-2h päästä laittaa käyntii ni tulee helvetin iso savupilvi ja nyt alko tekee samaa myös ku käynnistää kylmänä... aivan sairaan iso savupilvi. Ja 1000-2000rpm kun on kierroksia ja ku painaa kaasua lämpimällä koneella ni se nykäsee eikä tolla välillä vedä kunnolla mutta muuten vetää normaalisti.. johtuukohan nuo nyt tosta öljynerottimesta? Vikakoodeja ei tuu

                  Comment

                  • aae30
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 2692
                    • .fi

                    #24
                    Originally posted by Momoke View Post
                    Tuo auto tekkee sillee että kun ajaa koneen lämpöseks ja sammuttaa auton ja 1-2h päästä laittaa käyntii ni tulee helvetin iso savupilvi ja nyt alko tekee samaa myös ku käynnistää kylmänä... aivan sairaan iso savupilvi. Ja 1000-2000rpm kun on kierroksia ja ku painaa kaasua lämpimällä koneella ni se nykäsee eikä tolla välillä vedä kunnolla mutta muuten vetää normaalisti.. johtuukohan nuo nyt tosta öljynerottimesta? Vikakoodeja ei tuu
                    Jotenkin salaa toivoin, että oisit jo ajelut&vedot päättänyt, koska
                    ... Nyt kuuluu siltä puolelta outo ääni ku ajaa
                    ja ehjällä vanoksen venttiilillä&uudella öljynseparaattorilla eteenpäin
                    Sorry I'm Not Sorry
                    E34 540iA 93 sedan
                    E34 540iA 93 sedan
                    E39 530iA 00 touring

                    Comment

                    • Momoke
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2017
                      • 99
                      • Suomi

                      #25
                      Originally posted by aae30 View Post
                      Jotenkin salaa toivoin, että oisit jo ajelut&vedot päättänyt, koska


                      ja ehjällä vanoksen venttiilillä&uudella öljynseparaattorilla eteenpäin
                      Töihi vaa on pakko päästä pitää varmaa ensviikolla hommata siks aikaa toine vehe millä ajaa sen aikaa....:think

                      Comment

                      • Momoke
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2017
                        • 99
                        • Suomi

                        #26
                        Tänää ennenku töihin oisin lähteny (taidan pittää vapaa päivän) niin tuli tälläset vikakoodit:

                        function check, thorttle emergency operation point


                        learning function, lower stop, throttle actuator

                        Ja mittaristolla luki vähä aikaa että:

                        Engine failsafe prog


                        Kellää tietoo että mitä nuo meinaa? Kokeilin kyllä ni auto lähti käyntii mutta kävi sillee seilahtavasti
                        Last edited by Momoke; 17-04-2020, 06:52.

                        Comment

                        • ekkoo1
                          BTCF Member
                          • Jun 2019
                          • 1368
                          • Pohjanmaa

                          #27
                          Originally posted by Momoke View Post
                          Tänää ennenku töihin oisin lähteny (taidan pittää vapaa päivän) niin tuli tälläset vikakoodit:

                          function check, thorttle emergency operation point


                          learning function, lower stop, throttle actuator

                          Ja mittaristolla luki vähä aikaa että:

                          Engine failsafe prog


                          Kellää tietoo että mitä nuo meinaa? Kokeilin kyllä ni auto lähti käyntii mutta kävi sillee seilahtavasti
                          Molemmat koodit ainakin liittyy sähköiseen kaasuläppään, se on varmaan käynyt sulla irti kun olet ihmetellyt sitä jakopäätä? Siihen voi ainakin koittaa ajaa kalibrointi uudestaan ja katsoa lähteekö koodit pois, muistaakseni siihen pitäisi riittää että käännät virta-avaimesta ekaan napsuun ja pidät siinä 30sec, sitten voi kokeilla startata.
                          E39 540i -96 Ajamisen iloa
                          E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                          E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                          Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                          Comment

                          • Momoke
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2017
                            • 99
                            • Suomi

                            #28
                            Originally posted by ekkoo1 View Post
                            Molemmat koodit ainakin liittyy sähköiseen kaasuläppään, se on varmaan käynyt sulla irti kun olet ihmetellyt sitä jakopäätä? Siihen voi ainakin koittaa ajaa kalibrointi uudestaan ja katsoa lähteekö koodit pois, muistaakseni siihen pitäisi riittää että käännät virta-avaimesta ekaan napsuun ja pidät siinä 30sec, sitten voi kokeilla startata.
                            Just meinasin muokata tota tekstiä et ku eilen viel kahtelin niitä vikakoodeja ja katoin jotai juttua siitä minkä tyhjensin vahingossa ku painoin kapulasta väärää nappia ni tänä aamuna kävi tollee. Sain tolla kalibroinnilla toisen niistä koodeista pois mut toinen jäi. Kaasuun ei reagoi vaa humppaa se käynti.. pitää koittaa tutkia lisääää

                            Comment

                            • ekkoo1
                              BTCF Member
                              • Jun 2019
                              • 1368
                              • Pohjanmaa

                              #29
                              Mitäs muuten teit sen huohotinventtiilin kanssa kun sulla oli sielä yksi letkunlähtö vissiin auki, laitoithan siihen kumitulpan jos et löytänyt sille mitään letkua mikä siihen menisi? Muuten sulla on ainakin ihan kohtalainen imuvuoto päällä kokoajan eikä huohotus toimi oikein joka ainakin selittäisi nuo pöllähdykset kun starttaat autoa.

                              Omassa non-vanos koneessa on apukuskin ylänurkassa ohut letku bensapaineen säätimelle ja kuskin ylänurkka on tulpattu.
                              E39 540i -96 Ajamisen iloa
                              E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                              E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                              Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                              Comment

                              • Momoke
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2017
                                • 99
                                • Suomi

                                #30
                                Originally posted by ekkoo1 View Post
                                Mitäs muuten teit sen huohotinventtiilin kanssa kun sulla oli sielä yksi letkunlähtö vissiin auki, laitoithan siihen kumitulpan jos et löytänyt sille mitään letkua mikä siihen menisi? Muuten sulla on ainakin ihan kohtalainen imuvuoto päällä kokoajan eikä huohotus toimi oikein joka ainakin selittäisi nuo pöllähdykset kun starttaat autoa.

                                Omassa non-vanos koneessa on apukuskin ylänurkassa ohut letku bensapaineen säätimelle ja kuskin ylänurkka on tulpattu.
                                Mä tukin sen sillo. Laitoin letkun siihe ja pultin sinne letkun sisälle ja klemmarilla kiristin. Katoin sitä öljynerotinta ku otin sen ylemmän kopan irti ni siitä ni sen erottimen letkussa (näytti että ei ois ees alkuperänen se ku näytti jolttai vesiletkun pätkältä) ni oli perkeleen välä niihi putkii

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎