memebuy23buy

e39 530d -99 moottori "rynkyttää" VIKA LÖYTYI!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MKLa
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 62

    #16
    Tuossa lueskelin aikaisempia threadeja ja mielestäni kulutus on kasvanut, tiedä häntä mitä se sitten tarkoittaa...

    Taidan käydä huomenna pierburggi-kaupassa mikäli jollakin ei Oulussa roiku ylimääräistä ilmamassamittaria nurkissa, toimivaa...
    Ex 525 dat -07
    Ex 530 dat -99

    Comment

    • Luxi
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 82
      • Tuusula

      #17
      läpät

      Originally posted by MKLa
      Tuossa lueskelin aikaisempia threadeja ja mielestäni kulutus on kasvanut, tiedä häntä mitä se sitten tarkoittaa...

      Taidan käydä huomenna pierburggi-kaupassa mikäli jollakin ei Oulussa roiku ylimääräistä ilmamassamittaria nurkissa, toimivaa...
      Terve,
      pahoittelut ongelmastasi. Itse olen kiinnittänyt samantapaiseen joskus huomiota. Viaksi en sitä kuitenkaan vielä kutsuisi. Eräs pitkään näiden kanssa puuhastellut (työkseen) kertoi yhdeksi mahdollisuudeksi imupuolen läppiä (onko niitä M57 koneessa? ), joissa saattaa yksi tahi useampi olla eri asennossa muihin verrattuna. Tämän aihettajasta ei sitten taas tiedä, nokeentuminen olisi ensimmäinen arvailtava syy. Pidemmän matkan jälkeen (kierrokset pitkään yli 2k rpm) ei humppaamista esiinny, joka tukisi tuota nokeentumis-theoreemaa. Jok'tappauksessa keskusta-rundaaminen pahentaa asiaa. Voipi olla mullaki purkuhommia joskus lähivuosina, jahka toi mahdollinen "läppävika" pahenee..

      Tsemii! kausi on vasta aluillaan..
      Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
      G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc

      Comment

      • MKLa
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 62

        #18
        Danke vaan ja ei sitä ihan hevillä luovuteta kuten eivät aikoinaan tehneet Raatteen tielläkään...

        Tuli tuossa mieleen sellaine yksityiskohta, että kun ajelen liikennevaloihin niin juuri ennen kuin auto pysähtyy niin kulutusmittari pompsahtaa välille 15-18 litraa... Eli mistähän se singnaalin ottaa ja mitä seuraa???
        Ex 525 dat -07
        Ex 530 dat -99

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3121
          • Välisuomi

          #19
          Kulutusmittari näyttää varmaan ihan oikein. Tyhjäkäynnillä paikallaan seisoessahan kulutus on ääretön. Vanhemmissa muistaakseni mittari kapusikin yli asteikon mutta uudemmissa on varmaan ihan psykologian takia estetty se siten että mittari meneekin nollaan tietyn nopeuden alapuolella. Sinulla siis viisari on nousemassa kohti sitä ääretöntä mutta ehtii tippua alas kun nopeus putoaa riittävästi.
          ---

          Comment

          • sand
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 155
            • palokka

            #20
            Vahvasti vaikuttaisi suuttimen kuolaamiselta. Minulla yhden suuttimen vuotaminen aiheutti juuri epätasaista tyhjäkäyntiä yms. nykimistä. Kulutus kasvoi myös luokkaa 1l/100km. Uudelle suuttimelle tuli hintaa Laakkoselta 347 eur.

            Comment

            • MKLa
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 62

              #21
              Niin ja sitä suutttimen kuolaamista ei ilmeisesti havainnut mistään kaiketi?

              Sitä pierburggi-hommelia tuossa mietin ja kuitenkin mielestäni lähdöt on kohdillaan kun laatikon nakkaa sporttipuolelle...Toisaalta en ole ajanut vastaavalla niin ei varmaksi tiedä sanoa.
              Ex 525 dat -07
              Ex 530 dat -99

              Comment

              • sand
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 155
                • palokka

                #22
                Eipä sitä huomannut oikeastaan missään muualla kuin huollon testerissä.

                Comment

                • TINTTI
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 404
                  • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                  #23
                  Originally posted by MKLa
                  ...Eilen illalla levittelin konehuoneen pintapahveja ympäri autotallia ja irroittelin sitten siinä samalla imusarjaan etureunaan menevän paineputken ja katselin siinä olevan venttiilin sisään. En muuten ole autossa monesti imupuolella yhtä PASKAISTA paikkaa nähnyt. Nokea ja öljyn paskaa sekaisi, mikä venttiili liene mutta sen puhdistin ja ei ollut mitään vaikutusta asiaan, siis rynkytykseen.
                  Voisko toi, mitä kuvailit, olla se EGR ja sen putket joka tyhjäkäynnillä kierrättää pakokaasut takaisin?!? Itelläni se oli e46/vm.98/320d/250tkm ajetussa niin tukossa ettei pikkurilli kunnolla mahtunut enää sisään.

                  Sokea tulppa EGR venttiilin eteen ja putket puhtahiksi. Rikkovat kuulema vanhemmiten koneita nuo savutuksenesto laitteet...
                  420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                  ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                  ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                  ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                  ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                  ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                  Comment

                  • MKLa
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2005
                    • 62

                    #24
                    Mulla ei kyllä Espoon Laakkosella testeri näyttänyt mitään suuttimille kun niitä siellä pyysin erikseen tarkistamaan tämän rynkytyksen osalta.

                    Purin tänään imusarjan pois koska jo aikaisemmin olin katsellut, että pumpulle puhdistajalta menevä letku tihkuu pumpun päälle dieseliä. Pätkä pois ja uusi klemmari tilalle, mylly kasaan ja ensimmäisen käynnistyksen jälkeen vaikutti, että ei rynkytä. Toisen käynnistyksen jälkeen nytkytys palasi, tosin laimeampana kuin aikaisemmin eli voi olla, että saa ilmaa vielä jostakin muualta tai vika on sitten jossakin aivan muualla.

                    Noo onmpahan iltahommia...
                    Ex 525 dat -07
                    Ex 530 dat -99

                    Comment

                    • MKLa
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2005
                      • 62

                      #25
                      Niin Tintille sen verran, että se kaiketi on se pakokaasun kierrätyssysteemin koskapa putki tuohon venttiiliin näytti tulevan pakosarjalta...

                      En vielä laittanut umpeen venttiiliä mutta oli imusarjakin niin paskainen, että kaiketi pitää lätkä väliin laittaa...
                      Ex 525 dat -07
                      Ex 530 dat -99

                      Comment

                      • MKLa
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2005
                        • 62

                        #26
                        Mamma töistä tullessaan tänään valittamaan, että taas rynkyttää (kerrankin....joku sentään). Minä poika sitä painelin pihalle tutkimaan, pahvi pois keulasta, kone käyntiin ja niin tuo vaan saa***na teki. Välistä kävi kuin Zetori, välistä tasaantui mutta kierrokset seilasi ylös alas aivan selvästi.

                        Repäisin ilmamäärämassamittarin piuhan irti ja about kymmenen sekuntia ja käynti tasaantui. Mittarin piuha takaisin paikoilleen ja siirto noin 30 metriä autotallin ovelle ja rynkytys palasi, piuhat irti ja kymmenen sekunnin kuluttua käynti tasaantui. Mittarissa siis jotakin hämminkiä kun noin tekee vaikka testeri ei sitä ilmoittanutkaan.

                        Pitää huomenna käväistä mittarikaupassa.
                        Ex 525 dat -07
                        Ex 530 dat -99

                        Comment

                        • 525TDS Touring
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 483
                          • Sahalahti

                          #27
                          Originally posted by MKLa
                          Mamma töistä tullessaan tänään valittamaan, että taas rynkyttää (kerrankin....joku sentään). Minä poika sitä painelin pihalle tutkimaan, pahvi pois keulasta, kone käyntiin ja niin tuo vaan saa***na teki. Välistä kävi kuin Zetori, välistä tasaantui mutta kierrokset seilasi ylös alas aivan selvästi.

                          Repäisin ilmamäärämassamittarin piuhan irti ja about kymmenen sekuntia ja käynti tasaantui. Mittarin piuha takaisin paikoilleen ja siirto noin 30 metriä autotallin ovelle ja rynkytys palasi, piuhat irti ja kymmenen sekunnin kuluttua käynti tasaantui. Mittarissa siis jotakin hämminkiä kun noin tekee vaikka testeri ei sitä ilmoittanutkaan.

                          Pitää huomenna käväistä mittarikaupassa.
                          Harisen mukaan ei kuulemma jätäkkään vikaa muistiin tuo ilmamassa/määrämittari.. Melko varmasti vika on siinä noiden oireiden ja käyntimuutosten perusteella.
                          Ex-525TDSa Touring -98
                          Ex-MB E220T CDi -02
                          E61 520D -09
                          F11 518d -16

                          Comment

                          • MKLa
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2005
                            • 62

                            #28
                            Illalla pajalla tapahtunutta...

                            Ilmamassamäärämittari (on muuten älytön sanahirviö) irti ja pesuun. Eli huuhtelin mittarin jarrupesuaineella. Mittari paikoilleen, ei nykimistä/rynkytystä tyhjäkäynnilla lainkaan, kone kävi äärettömän nätisti, pieni ajolenkki ja teki sitä välillä.

                            Mamma lähti aamulla autolla töihin ja soittaa puolen päivän aikaan, että ei muuten pahasti rynkytä moottori lainkaan.

                            Neuvon tähän pesuhommeliin sain Oulun seudulla korjaamoa pitävältä henkilöltä jolla on omassa pakettimersussa CDI kone ja sanoi, että pitää aina mittari välillä pesaista kun tulee käyntihäiriöitä, kiitokset hänelle.

                            Todennäköistä kuitenkin on, että mittari menee paskaksi jossakin välissä ja pitää uusia. Nyt kuitenkin voi yöt nukkua rauhassa kun tietää mistä johtui...

                            Eivätkä Laakkosella vikaa löytäneet...vaikka toisaalta, kestihän tuo itseltänikin monta iltaa autotallin uumenissa...
                            Ex 525 dat -07
                            Ex 530 dat -99

                            Comment

                            • neukka
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2005
                              • 89
                              • Kajaani

                              #29
                              morjens..

                              hieman tyhmänä apua pyytelen, missä kohti lie tarkalleen sijaitsee tuo ilmamassamittari? voisi olla todennäköisesti vikana minullakin, kun rynkyttää joskus niin että tekarit meinaa lähteä suusta vaikkei sellaisia vielä allekirjoittaneella olekkaan ;D

                              Comment

                              • TINTTI
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 404
                                • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                                #30
                                Originally posted by neukka
                                ...missä kohti lie tarkalleen sijaitsee tuo ilmamassamittari? voisi olla todennäköisesti vikana minullakin, kun rynkyttää joskus niin että tekarit meinaa lähteä suusta vaikkei sellaisia vielä allekirjoittaneella olekkaan ;D
                                Täällä ainakin 300srj. mm. MAF ja EGR paikannukseen ohjetta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=9355

                                BMW M47, BOSCH varaosa nro 0928400527 (n.½kg €)
                                VOLVO V70, BOSCH varaosa nro 8670263 (n.70€) http://www.btcf.fi/forum/showthread...hlight=upsolute
                                Pierburg, varaosa nro 7.22684.07.0 (n.80€) http://www.btcf.fi/forum/showthread...hlight=PIERBURG

                                T:TINTTI
                                Last edited by TINTTI; 27-09-2005, 21:48.
                                420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                                ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                                ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                                ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                                ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                                ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                                Comment

                                Working...
                                X