Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62b44 irroitus

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jereee_35
    Newbiemmer
    • Dec 2019
    • 12
    • Kotka

    M62b44 irroitus

    Mitäs kaikkea pitää ottaa huomioon koneen irroituksessa? Automaatti loota on jatkeena, mistä päästä laatikon öljylinja kannattaa irroittaa? Onko jotain muuta minkä voi tehdä monella tapaa mutta joku tietty on todettu helpoimmaksi? Ja minkä arvosia on jakopää rikkoset koneet?
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Irroita turbiini vetolevystä ennen koneen irroitusta ettei leviä laatikkokin.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11166
      • Oulu

      #3
      Originally posted by jereee_35 View Post
      Ja minkä arvosia on jakopää rikkoset koneet?
      Yleensä ei juuri minkään arvosia. Siellä on äkkiä kaikki paskana, niin ei jää paljoa käyttökelpoista osaa.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Riippuu tosiaan miten se jakopää on paskana. Jos jako on hypännyt, niin eipä tuolla paljon arvoa ole.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • jereee_35
          Newbiemmer
          • Dec 2019
          • 12
          • Kotka

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Riippuu tosiaan miten se jakopää on paskana. Jos jako on hypännyt, niin eipä tuolla paljon arvoa ole.
          Normaalisti kävi moottori kunnes huomasin rallatuksen ja sitten sammutin. Öljypohjassa oli muovia mutta metalli hippuja ei vielä vastaan tullut

          Comment

          • aae30
            BTCF Member
            • May 2010
            • 2728
            • .fi

            #6
            Etköhän sitten vielä ajoissa ehtinyt
            Ja itse irrottaisin kyllä laatikon moottorin kanssa pakettina,
            niin ei tarvi niitä laatikon öljylinjojakaan turhaan avata.
            Sorry I'm Not Sorry
            E34 540iA 93 sedan
            E34 540iA 93 sedan
            E39 530iA 00 touring

            Comment

            • ekkoo1
              BTCF Member
              • Jun 2019
              • 1369
              • Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by jereee_35 View Post
              Normaalisti kävi moottori kunnes huomasin rallatuksen ja sitten sammutin. Öljypohjassa oli muovia mutta metalli hippuja ei vielä vastaan tullut
              Yksi vaihtoehto olisi purkaa keulaa sen verran että saat sen paskana olevan U-mallisen ketjun laahaimen esille. Katsot siitä onko ketju syönyt sitä ohjaimen metallia, jos kone ei ole saanut metallia sisuksiinsa niin silloinhan tuo jakopää on varmaan halvempi vain korjata uusilla laahaimilla ja uudella ketjulla. Jollain laadukkaalla "käärmekameralla" voisi ehkä myös kurkata öljyntäyttökorkin kautta?
              E39 540i -96 Ajamisen iloa
              E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
              E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
              Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

              Comment

              • jereee_35
                Newbiemmer
                • Dec 2019
                • 12
                • Kotka

                #8
                Millasta hintaa tost kehtais pyytää kokonaisena? Varusteita on hyvin ja korikin suht siisti. Jokin suunilleen arvio riittäis

                Comment

                • jereee_35
                  Newbiemmer
                  • Dec 2019
                  • 12
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by ekkoo1 View Post
                  Yksi vaihtoehto olisi purkaa keulaa sen verran että saat sen paskana olevan U-mallisen ketjun laahaimen esille. Katsot siitä onko ketju syönyt sitä ohjaimen metallia, jos kone ei ole saanut metallia sisuksiinsa niin silloinhan tuo jakopää on varmaan halvempi vain korjata uusilla laahaimilla ja uudella ketjulla. Jollain laadukkaalla "käärmekameralla" voisi ehkä myös kurkata öljyntäyttökorkin kautta?
                  Pitää kurkata! Vähän on avuton olo noiden kanssa mutta eiköhä kaveripiiristä joku osaava löydy!

                  Comment

                  • ekkoo1
                    BTCF Member
                    • Jun 2019
                    • 1369
                    • Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by jereee_35 View Post
                    Pitää kurkata! Vähän on avuton olo noiden kanssa mutta eiköhä kaveripiiristä joku osaava löydy!
                    Tuo pieni "kurkistusretki" ei pitäisi vielä olla kovin monimutkaista, varmaan apukuskin puoleisen ylemmän jakokopan poistamalla näkee jo jotain, tuossa bemarin ohjeet irrotukseen.
                    E39 540i -96 Ajamisen iloa
                    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                    Comment

                    • jereee_35
                      Newbiemmer
                      • Dec 2019
                      • 12
                      • Kotka

                      #11
                      Originally posted by ekkoo1 View Post
                      Tuo pieni "kurkistusretki" ei pitäisi vielä olla kovin monimutkaista, varmaan apukuskin puoleisen ylemmän jakokopan poistamalla näkee jo jotain, tuossa bemarin ohjeet irrotukseen.
                      Jes kiitoksia! Pitänee ruveta purkamaan!

                      Comment

                      • aae30
                        BTCF Member
                        • May 2010
                        • 2728
                        • .fi

                        #12
                        Originally posted by jereee_35 View Post
                        Millasta hintaa tost kehtais pyytää kokonaisena? Varusteita on hyvin ja korikin suht siisti. Jokin suunilleen arvio riittäis
                        Eihän tässä kukaan vielä tiedä edes korimallia?
                        Ja onko se m62tub44 vai m62b44, eli vanoksilla vai ilman?

                        Mutta, oli sitten sedan tai touring, tai tü-moottori tai eij,
                        niin kyllä se itse kannattaa korjata ennen myyntiä.
                        esim. täällä suht täydellinen ohje vanoksellisen jakopääremppaan:
                        https://germanautosolutions.com/supp...-timing-tools/
                        ajoituskaluista riippuen ohjeet ei ajoituksen osalta välttämättä sulle sovi,
                        vaikka vanokselline oliski, mutta foorumiltakin nuo GAS-kalut vuokralle löytyy.
                        Sorry I'm Not Sorry
                        E34 540iA 93 sedan
                        E34 540iA 93 sedan
                        E39 530iA 00 touring

                        Comment

                        • jereee_35
                          Newbiemmer
                          • Dec 2019
                          • 12
                          • Kotka

                          #13
                          Originally posted by aae30 View Post
                          Eihän tässä kukaan vielä tiedä edes korimallia?
                          Ja onko se m62tub44 vai m62b44, eli vanoksilla vai ilman?

                          Mutta, oli sitten sedan tai touring, tai tü-moottori tai eij,
                          niin kyllä se itse kannattaa korjata ennen myyntiä.
                          esim. täällä suht täydellinen ohje vanoksellisen jakopääremppaan:
                          https://germanautosolutions.com/supp...-timing-tools/
                          ajoituskaluista riippuen ohjeet ei ajoituksen osalta välttämättä sulle sovi,
                          vaikka vanokselline oliski, mutta foorumiltakin nuo GAS-kalut vuokralle löytyy.
                          Sedani ja ei oo tu, mutta kai se on ruvettava purkamaan ja selaamaan ohjeita! Toki jos nyt jostain metallia löytyy niin pitää miettiä uusiks mitä tekee

                          Comment

                          • jaskap
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 528
                            • Finland Rovaniemi

                            #14
                            Ja kyllä se melko pahaa ääntä pitää, kun liukupinnat irtoaa. Siltikään ei välttämättä laajempaa tuhoa ole tehnyt, ellei nyt ole vain jatkettu ajamista.Muovisälää on joka paikassa ja hieman myös alumiinipurua öljyn seassa tietty. Suodatinhan nuo hoitaa.Uudet osat ja perustavalaatuinen putsaus, niin matka jatkuu ( myös öljypumpun sihti on pakko avata). Tämä on pakko tehdä myös vaihtokoneeseen, jos sellainen on suunnitelmissa.
                            Osiin menee se toimintatonni, jos työn tekee itse. Mutta se on Motor Sporttia ja kuuluu harrastukseen. Tietoinen riski ostaa jakopääremppaamaton m62.
                            Last edited by jaskap; 30-06-2020, 09:38.
                            e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                            e32 750 iA -88 DoubleSex.
                            Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                            Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                            e32 735 1/18
                            e34 M5 1/18
                            e24 635 Csi 1/18
                            e9 3.0 CSi 1/18
                            e31 850 Csi

                            Comment

                            Working...
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎